Sunday, March 15, 2020

Apakah Idrus Harun (AG) Akan Mengambil Tindakan Ke Atas Adik Beliau, Azhar Harun (SPR) Atau Akan Jadi Tommy Tomato 2.0?


Ujian Pertama AG : Sediakah Dakwa Azhar Harun (SPR) Yang Merupakan Adik Beliau?

Yang orang ramai nampak, cuma tindakan Suruhanjaya Pilihanraya (SPR) tutup sebelah mata kepada kesalahan-kesalahan Pakatan Harapan yang dilakukan terang-terang ketika PPRK Kimanis untuk memihak kepada Pakatan Harapan.

Mungkin ada faham mainan jahat SPR sengaja tidak rayu keputusan mahkamah yangg memihak Karim Bujang dalam saman sivil terhadap SPR (BACA DI SINI).

Akibat tindakan SPR, Anifah Aman hilang kerusi Kimanis.


Padahal Karim kalah dalam petisyen pilhanraya (BACA DI SINI).

Jika Anifah menang samannya terhadap SPR, kesalahan kecuaian Azhar akan menyerlah dan sepatutnya Idrus Harun kena dakwa adiknya, Azhar.

Dari berlaku, baik minta maaf dan letak jawatan.

Sebaik anggota-anggota SPR semua letak jawatan pada 2018 ekoran proses 'pemutihan' yang bermotifkan poliik kerajaan Pakatan Harapan, hanya Art Harun saja yang di lantik sebagai Pengerusi SPR yang baharu.


Anggota-anggota lain SPR belum dilantik untuk menggantikan anggota-anggota yang meletak jawatan.

Tapi waktu itu, Art telah lakukan kesalahan terang-terangan untuk terima petisyen-prtisyen pilihanraya dan buat keputusan sendirian TANPA menunggu anggota-anggota SPR lain dilantik.

Ini jelas merupakan satu kesalahan secara terang-terangan oleh Art Harun.


Dalam satu kenyataan balas atas desakan supaya Art Harun meletak jawatan, beliau suruh buktikan bahawa selama memegang jawatan Ketua Pesuruhjaya SPR, beliau tidak berkecuali dan memihak pada Pakatan Harapan (BACA DI SINI)


Ketua Pergerakan Pemuda UMNO, Dr. Asyraf Wajdi telah menyenaraikan 10 sebab mengapa Art Harun mesti meletak jawatan (BACA DI SINI).

Jadi kepada Art Harun, sila hadamkan apa yang Dr Asyraf nyatakan itu.

Kalau terasa betul apa yang Dr Asyraf nyatakan, lebih baik buka sendiri pintu keluar dari pejabat SPR tu sebelum Peguam Negara yang baru ambil tindakan.

Tetapi, berbalik kepada persoalan utama, adakah Idrus Harun akan benar-benar menegakkan prisip Kedaulatan Undang-Undang, walau pun ke atas adiknya sendiri atau Idrus Harun adalah klon Peguam Negara sebelumnya dan akan menjadi Tommy Tomato 2.0!!!


Kredit :

Fb Salahuddin Hisham

0 comments:

fda

Archives