Thursday, September 24, 2020

Kantoi Beri Rasuah, Shafie Upah Malaysia Dateline Untuk Spin Dan Fitnah UMNO!!!


Isu Mohammaddin Ketapi menghina anggota keselamatan dan barisan hadapan Covid-19  menjadi semakin hangat.

Lebih-lebih lagi isu itu meletup selang beberapa hari sahaja sebelum pengundian awal Pilihanraya Negeri Sabah (PRN Sabah).

Semua sedia maklum, yang akan mengundi awal dalam PRN Sabah adalah anggota keselamatan dan juga penjawat awam yang dikehendaki bertugas ketika PRN Sabah pada 26 September nanti.

Yang paling penting, secara tradisinya, keputusan undian awal menjadi penanda aras kepada keputusan keseluruhan pilihanraya yang di adakan.

Dalam PRN Sabah, jumlah yang akan mengundi awal melebihi 18,000 orang pengundi, satu jumlah yang besar.

Tidak dapat dinafikan, akibat dari mulut biadap Ketapi, parti Warisan mendapat imej yang sangat buruk.

Anggota keselamatan yang terdiri dari tentera dan polis yang sebelum ini secara keseluruhannya kecewa dengan Kerajaan Warisan Sabah kini hampir pasti enggan memberikan undi mereka kepada kepada Warisan.


Jadi ikhtiar terdesak Shafie adalah dengan cuba memberikan rasuah kepada semua pengundi awal supaya memberikan undi kepada parti Warisan.

Seperti yang diakui oleh Shafie sendiri, sebanyak RM10 juta telah disediakan untuk diagih-agihkan kepada anggota keselamatan yang sebenarnya adalah pengundi awal dalam PRN Sabah.



Tetapi Shafie lupa, maruah anggota keselamatan dan juga para petugas barisan hadapan yang dihina itu tidak boleh dijual beli.

Maruah dan pengorbanan mereka adalah ikhlas untuk tanah air dan bukannya boleh diperkotak-katikkan.


Ini terbukti, selepas undian awal dilakukan, Warisan telah kehilangan lebih 90% dari undi anggota keselamatan dan para petugas barisan hadapan Covid-19 dalam undian awal.


Gagal merasuah anggota keselamatan dan para petugas barisan hadapan Covid-19, Shafie nampaknya menukar strategi dalam melakukan serangan kepada parti lawan terutamanya UMNO.


Portal Malaysia Dateline yang pro PAN telah diarahkan untuk memfitnah UMNO dengan spin berita 2 anggota keselamatan yang telah ditahan oleh SPRM kerana disyaki membawa duit untuk merasuah pengundi.


Apakah portal Malaysia Dateline adalah antara penerima RM500,000 yang Shafie bayar untuk bantu sebar propaganda sepanjang PRN Sabah?



Hakikatnya, dari siasatan awal mendapati, duit berkenaan adalah duit yang diberikan oleh parti Warisan sendiri.

Shafie kini benar-benar terdesak untuk memenangi PRN Sabah kerana beliau tahu sekiranya Warisan tumbang dalam PRN Sabah, berbagai kes rasuah sedang menanti beliau.

Kepada pengundi Sabah, buatlah pilihan yang tepat kerana sekiranya sekali lagi tersilap pilih seperti dalam PRU yang lepas, rakyat Sabah perlu menanti sehingga 5 tahun lagi untuk menukar kerajaan negeri.

Penjawat awam yang terdiri dari anggota keselamatan telah memberikan petanda yang jelas siapakah yang sepatutnya dipilih untuk menjadi kerajaan kali ini.

Jangan menongkah arus kerana mereka lebih mengetahui apa yang telah dan akan dilakukan oleh Shafie dan Warisan kepada rakyat dan negeri Sabah.

0 comments:

fda

Archives