Tuesday, January 28, 2020

Jangkitan Maut Koronavirus Dan KEBODOHAN Kerajaan Pakatan Harapan


Pertubuhan Kesihatan Dunia (WHO) mengeluarkan amaran virus baharu yang ditemui di China boleh menyebabkan penyebaran wabak yang lebih luas.

Coronavirus adalah satu keluarga virus yang besar dan boleh menyebabkan jangkitan dari demam selsema biasa kepada Severe Acute Respiratory Syndrom atau Sindrom Pernafasan Akut Teruk (SARS).

Dalam masa 13 hari sejak virus tersebut di kesan pada 13 Januari 2020 hingga 26 Januari 2020, angka korban koronavirus di China telah meningkat kepada 54 orang dan 323 kes baharu dilaporkan menjadikan sebanyak 1,610 kes jangkitan telah dilaporkan di negara China.


Koronavirus juga sudah tersebar ke beberapa negara termasuk Amerika Syarikat, Perancis dan Australia.


Malah seorang doktor, Dr. Liang Wudong, di Hubei, China, yang berada dibarisan hadapan dalam menangani koronavirus telah maut akibat jangkitan koronavirus (BACA DI SINI).

Hong Kong dan China yelah mengistiharkan darurat.

Manakala Filipina pula telah mengarahkan supaya semua pelancong dari China keluar dari Filipina.

Indonesia pula telah membatalkan semua penerbangan keluar dan masuk dari wilayah Wuhan dan beberapa daerah lain di China yang berisiko tinggi.

Kerajaan British pula sedang memburu pelancong China yang masih berada dalam negara itu.

Kerajaan Rusia telah mengambil langkah menyekat terus kemasukan pelancong China dari memasuki negara itu.

Semua itu dilakukan untuk melindungi rakyat mereka dari dijangkiti koronavirus.

Tetapi kerajaan Pakatan Harapan di Malaysia, ketika kerajaan lain mengambil langkah satu-satunya kerajaan di dunia yang menggalakkan kedatangan pelancong China ke dalam negara!!!


Malah Menteri Pelancongan, Seni dan Budaya, Mohamaddin Ketapi, mengeluarkan kenyataan yang paling bodoh dengan menyeru kita supaya tidak mendiskriminasikan pelancong China (BACA DI SINI).

Admin tak tahu pasti sama ada otak Mohamaddin Ketapi letaknya di lutut atau di bontot!!!

Apakah tindakan menyekat kemasukan pelancong dari China yang berisiko tibggi menularkan koronavirus boleh dianggap sebagai mendiskriminasikan pelancong dari China?

Apakah tindakan melindungi nyawa rakyat Malaysia dari risiko dijangkiti koronavirus merupakan tindakan mendiskriminasikan pelancong China?


Dalam satu kenyataan lain pula, Perdana Menteri, Dr. Mahathir pula keluarkan kenyataan tiada keperluan untuk menyekat visa 15 hari pelancong dari China (BACA DI SINI).

Apakah Dr. Mahathir tidak dimaklumkan telah ada pelancong China yang telah disahkan membawa koronavirus?

Atau apakah kerana ingin menjayakan Tahun Melawat Malaysia 2020 maka Dr. Mahathir sanggup merisikokan nyawa rakyat Malaysia?


Timbalan Perdana Menteri, Dr. Wan Azizah pula dengan angkuhnya mengeluarkan kenyataan kononnya Malaysia mempunyai kemahiran dan pengalaman menangani isu sebegini (BACA DI SINI).

Apa asasnya beliau mengatakan begitu kita kurang pasti.

Sedangkan isu pencemaran toksik yang berlaku di Pasir Gudang pun telah meragut nyawa rakyat Malaysia akibat kerajaan Pakatan Harapan mengambil sikap sambil lewa dalam menanganinya!!!

Atau apakah Wan Azizah menganggap kita mempunyai kepakaran yang jauh lebih baik dari negara Amerika atau negara-negara Eropah yang mengambil langkah pencegahan awal dalam melindungi rakyat mereka?

Begitulah kebodohan dan kesombongan kerajaan Pakatan Harapan dalam mentadbir negara hingga sanggup merisikokan nyawa rakyat sendiri!!!

0 comments:

fda

Archives