Saturday, July 21, 2018

MARA, MRSM UiTM semua bangsa, Baru sedar TunM boneka


Elok kalau betul berita MARA dibuka untuk.semua kaum, MRSM jadi Maktab Rendah Sains Malaysia, UiTM buka untuk semua rakyat Msia dan MCKK pun jadi Msia College Kuala Kangsar.


Baru hamlau2 yg kita peringatkan akan bahaya kasi DAP berkuasa nampak sendiri dan faham maksud ustaz Kazim bahaya beri peluang 5 tahun kerana dalam 5 jam mcm2 blh berlaku.

-------

Facebooker Bazelan Wahab dapat peluang untuk pelusng buah keras pada pentaksub2 Tun M dlm tulisan terbarunya berikut:

Sepanjang jalan tadi dari Kuantan ke Pekan pergi balek saja2 kami jalan2 cari pasal...

Aku bawa kereta dan penumpangnya dua orang yg aku tau orang kuat PH dan penyokong TunM dan seorang lagi penyokong BN.

Bila aku mula cakap semuanya hanya mendengar tak berani bangkang mungkin sebab aku Bos dan Otai agaknya.

Aku beri tau ...


Ini bukan soal TunM betul atau salah, ini sudah masuk soal melayu sedang di cucuk hidung oleh DAP.
TunM sudah terikat kakitangan nya.

Kalau nak terus menjadi PM dia mesti menuruti kehendak DAP yg ada 42 kerusi dan kehendak PKR yang ada 47 kerusi .. Bungaraya hanya ada 12 kerusi sahaja, ingat tu ..


Dimana logiknya tanah ini adalah Tanah Melayu, kita ada Raja dan rakyat terbanyak adalah melayu dan bumiputera, Agama resmi adalah Islam, Bahasa resminya adalah Bahasa Malaysia, tetapi hari ini MARA pun kena ikut cakap bukan melayu, ...


.... Askar pun dah kena tabik kat Tim. Menteri cina, harta dan keewangan negara di caturkan oleh cina, ...


... lantik AG yg tak tak tau berbahasa Malaysia, sijil pun nak iktiraf yg tidak berbahasa Malaysia, yang menjaga media dan penerangan dijaga oleh bukan melayu ..

Dimanakah kedaulatan Melayu yg tinggal?

Sila awak jawab? .. Mereka diam tak kata apa2 ..

Aku menambah lagi ..


Diawal2 TunM sebelum jadi PM duk serang kerajaan China dalam kes MCKIP dan ECRL kononnya negara digadai bagai.

Bila menang dan jadi PM, China tarik diri sekarang apa sudah jadi? China baru tunjuk sikit jer tak nak beli sawit dan komoditi lain kita dah tersungkur .. pelabur cabut, saham merundum, duit jatuh ..

Yang merana nya siapa?

Peneroka hilang pendapatan, usahawan yg cari makan dgn projek jatuh terlentang, melayu makin tertekan. ..


Selepas itu, Elok2 kita ada GST yang dapat digunakan sebagai sumber bantuan subsidi bersasar dengan hasilnya, semua hilang, TunM batalkan.

Lepas tu ganti dengan SST yg cukai boleh di tipu peniaga sehingga LGE kata walau cukai 16% tapi kutip hanya 21B berbanding GST RM44B ..

Siapa peniaga tu? bukan kah bangsa cina yg ramai peniaga? barangan terus mahal tak ada GST pun tetap naik.. siapa yg paling teruk tertekan? bukan kah Melayu sebagai pengguna teramai?

Sekarang siapa yg rugi? Melayu juga kan? Sebab tak dapat subsidi bersasar hasil GST itu kebanyakannya Melayu, BR1M tak ada, bantuan nelayan/petani tak ada, peneroka nak dapat bunus pun ciput, bantuan2 lain makin mengecil dan ditiadakan.

Semuanya Melayu yg kena tekan ..


Lepas itu pulak duk hentam 1MDB tetapi sampai sudah tak ada bukti, akhirnya orang melayu dan Islam yg boleh pergi haji percuma pun kena batal!

Lebih malang duk hentam Raja Arab Saudi pasal derma 2.6B sampai kata penderma tu giler, akhirnya kouta haji dari 42,000 turun kepada 20,000 jer yg dapat pergi haji .. itu lah akibat sombong dan ego tak bertempat kerajaan PH. nampak tak?

Nak sangat tunjuk DSNajib jahat sampai kata negara nak bankrap,  sedangkan rezab negara yg ditinggalkan RM430B lebih kurang sama dengan 2 tahun belanjawan negara ..

Hutang sekadar 51%KDNK berjumlah RM686B tetapi duk ubah konon 1Trillion lepas tu suruh rakyat derma kononnya negara miskin...


Kegilaan apa kah ini semua? Kerana ghairah nak tunjuk negara teruk tanpa sedar pelabur lari, saham menjunam, ringgit tersungkur..

Kebodohan apa kah ini yg Kerajaan PH nak buktikan? sila lah hujah...


Kalau lah awak orang dan penyokong PH yg berbangsa melayu masih tak sedar perkara ini maka sah lah awak orang ni buta, pekak dan tiada perasaan terhadap Bangsa Melayu dan Islam!

Tetiba2 berbunyi suara salah seorang penyokong TunM ..


Bos .. kami tau kami silap bos.. kami tak sangka ini begini jadinya kepada melayu .. Kami tertipu.
Oleh kerana kamu ngaku silap, kamu bayar kita makan malam ni.

OKey Bos ....

-----------

Seeloknye bayar barang dapor petani, nelayan dan peneroka Felda yg terputus sumber rezeki selama 5 tahun.



Mahathir dan Sivarasa sudah nafi tapi tak tolak kemungkinan apa yg lama diutarakan DAP dan keling2 aktivis yg berleluasa dlm PKR tidak akan dilakukan.


Hanya menunggu masa sahaja tetapi Mahathir tiada masa, kudrat dan muka bonyok, mata sembab di parlimen tak cukup tidor, penat.


Muhyiddin dah cuti lama untuk check ketumbuhan di pancreas pun harap2 bukanlah kanser. Bakal tukar Presiden PPBM.



Nak harap boboi? Hmmm .... asyik dipimpin Bapak tuanya lagi dan bukan memimpin. 

0 comments:

fda

Archives