Wednesday, December 14, 2016

Boboi bengap disekolahkan tujuan projek mega



Boboi si boboi .... alah bengapnya si Boboi. Macam Kelab Che Det.

Demikian komen boboi untuk menutup label lama ayahnya yang sering dikritik DAP sebagai mengejar projek mega. Disebalik projek mega adalah legasi ayahnya yang mahu dipertahankan bermatia-matian kerana disebaliknya adalah kepentingan dan amalan korupsi, kronisme dan nepotisma.

Boboi sebenarnya tidak berapa cerdik maka perlu disekolahkan. Pertama, penyumbang ekonomi Malaysia adalah berikut:


Pendekatan kerajaan untuk memajukan ekonomi bukan hanya projek mega tetapi lebih inklusif, mengarah kompetitif, dan realistic:


Setelah usaha-usaha ini dijalankan dan tidak lagilah dibiarkan sampah Pak Si Boboi menimbun menjadi bukit di bawah hampar, sesuai masa kita kejar pertumbuhan terutama ketika ekonomi dunia sedang merudum, kita bina infrastruktur yang benar-benar untuk kesenangan dan kemudahan rakyat dan meningkatkan daya saing negara!

Bukan korupsi, kronisma dan nepotisma ... serta cara short-cut yang kelihatan hebat tapi backfire pada jangkamasa panjang.




RM2 trillion dalam 7 tahun adalah pertumbuhan yang seimbang, tidak laju sangat hingga memerulakan banyak suntikan dana  dan menimbulkan masaalah struktur.

Ya ... nanti ada pulak bijak pandai nak komen pasal China. Kononnya berhutang banyak. Berikut jawapan ...


Manakala perihal ECRL pula ...




The Edge tipu!


Ianya sesuatu yang strategik


Rakyat banyak komplen tentang harga barang naik. Kerajaan tak boleh selesaikan semua tetapi ada usaha-usaha dilakukan ...




Harap usahakan tubuh koperasi untuk buka KR1M. Ingatkah kita akan PERNAS yang gagal dan Mahathir lelong semua harta Pernas pada kroni?

Ada pula BR1M



Mahathir kata rasuah dan dedak tapi lihat ...





Banyak lagi usaha dalam mengawal harga sambil mengurangkan pembaziran subsidi, membatu perumahan, dll.


Pendik kata, kerajaan masih membantu tapi takkan orang kaya perlu dibantu? Takkan bantu penyeludup yang Mahathir biarkan bermaharajalela sebab bantunya dalam kempen?


Takkan sampai hanya 15% rakyat sahaja bayar cukai dan semua disogokkan 65% kepada GLC terutama Petronas?

Itu sebab ada GST.





Apa pulak Moptee tahu segala-galaa dan nak komen segala-gala nak kata sekarang? Egypt dan Arab Saudi zalim? Terima hakikat realiti ekonomi!!!!




Padan gagal majallah ekonominya ... sendiri tak faham.

Sebarang masaalah GST sedang dibaiki ...



Dana GST membolehkan kerajaan lebih memfokuskan bantuan pada rakyat miskin dan membawa pembangunan macam projek-projek mega.

Insya Allah ...





Alah beranganlah boboi ....http://snapshot2016.blogspot.com/2016/12/boboi-si-boboi.html




3 comments:

  • Anonymous says:
    December 14, 2016 at 2:23:00 PM GMT+8

    Salam Tuan Admin, saya suka kaedah penyampaian makluman di blog tuan. Simple tapi boleh terjah otak macai pakatan yang siang malam kerja putar belit bohong rakyat!

    Syabas Tuan admin, teruskan perjuangan.. bak kata Shamsul Debat.. KITA DIZAMAN FITNAH..KITA (UMNO) BUAT BAIK, ORG KATA MACAM2!... ORG YANG BUAT BAIK ITU KELIHATAN ASING.. TERUSKAN BERBUAT BAIK!

  • Anonymous says:
    December 14, 2016 at 4:38:00 PM GMT+8

    Bukan pikir kau bro. Kau tak lama lagi nak mampus. Anak cucu kaulah kalau ada. Diaorang semua akan bayar nanti. Kau terlalu bahlol utk paham. Pelaburan dari china akan bawak sekali pakar dari china pasal kat malaysia ni ada bahlol macam kau. Apa yg untungnya bila bina benda2 yg tak perlu. Tak semua yg makan penjilat macam kau ..

  • Anonymous says:
    December 15, 2016 at 1:58:00 AM GMT+8

    apalah nasib boboi jika madey sudah tiada.. anak yg paling tak berguna sekali ialah si boboi.. patutnya dia yg membela ayahnya ini dibiarkan ayahnya terhina sbb boboi nak jd PM.. boboi tak kira boboi nak jugak jd PM..

fda

Archives