Tuesday, May 8, 2018

Mahathir Lanun Di Langkawi


22 tahun melanun kat seluruh Malaysia...

Seyes, ingatkan dah tutup buku tapi...πŸ€”πŸ€”πŸ€”

MISI KEPALA PEOMPAK DI LANGKAWI

Misi 1 Kepala Perompak


Mahathir jadi penasihat LADA dari Mac 2003 sampai Mac 2016...

1hb September 2009, Mahathir buat permohonan bertulis pada LADA utk sewa 4 ekar tanah selama 30 tahun bagi tanah di bandar Kuah di Lot 148, 149, 150, 136 dan 137 kononnya bagi tujuan bela lembu...

31hb Mei 2011, Pengurus Besar LADA, Azman Umar berikan kelulusan bertulis pada Mahathir dengan kadar sewa RM80 setahun...

Alamak der...

4 ekar tanah cuma bayar sewa 80 hengget setahun...😲😲😲

30 tahun sewa, Mahathir cuma bayar RM2,400...

Murahnya tanah kat Langkawi, kan kan kan...

Tapi der, Mahathir cakap sewa tanah nak bela lembukan, cober hangpa pi edisi siasat kat tanah yg Mahathir sewa tu, ada tak lembu...

Kawan aku habaq, bukan kata lembu, taik lembu pun tak dak, dajey mamak roti sekoq nie...

Kalau tanah tu depa buat Klinik 1Malaysia kah, UTC kah, ada jugak pekdah utk orang Langkawi, betoi dok...

Tak cayer, baca kat sini :


Misi 2 Kepala Perompak



Kalau sebelum nie, Mahathir sewa 30 tahun, kali nie dia up sikit jadi 60 tahun...

Kalau 30 tahun, pengurus besar LADA luluskan, 60 tahun mesti ler omputeh cakap higher authority yg luluskan...

Kali nie CEO LADA, Tan Sri Khalid Ramli pula yg luluskan...

Kira misi 1 tu macam test market ler, kalau lepas, misi yg lagi besar pulak menyusul...

Besar tak besar misi kali nie, tanah yg Mahathir sewa tu bukan jer sekali ganda tempoh sewaan dia der tapi luas tanah tu melonjak sampai sepuluh kali ganda...

Fuyoo, dasat tu...

Ikut surat kelulusan dari LADA bertarikh 11hb September 2014, tanah atas Lot PT 1537 Mukim Ayer Hangat yg hampir 40 ekar tu di sewakan pada Mahathir pada kadar hanya 48 hengget seekar utk satu tahun...

Maknanya, Mahathir cuma bayar RM192,500 utk sewa 40 ekar tanah selama 60 tahun...

Bukan 60 hari atau 60 minggu tapi 60 tahun atau 6 dekad...

Dengan lokasi tanah yg strategik dan berpotensi sebab sesuai di bangunkan sebagai pusat pelancungan, tanah persisiran pantai tu dah di serahkan pada kroni Mahathir...

Mana logik der, orang tua yg dah 93 tahun nak sewa tanah selama 60 tahun utk diri dia sendiri!!!

Dengan RM8.78 sehari, Mahathir  sebenarnya dah merampas dan memusnahkan nostalgia dan kehidupan anak pulau bagi rakyat Langkawi...

Begitu murah harga yang di bayar Mahathir utk memusnahkan keriangan dan kebahagiaan kehidupan anak Langkawi...😭😭😭

Begitu murah nilai kehidupan anak Langkawi pada pandangan mata Mahathir...😈😈😈

Baca selanjutnya di sini :

http://www.masterdedah.com/2018/05/episod-2-mahathir-dapat-lagi-tanah-di.html?m=1

Misi 3 Kepala Perompak


Aku ingat lagi Mahathir pernah sindir pemaju kat Malaysia nie...

Mahathir kata, "Pemaju2 nie tak boleh nampak bukit, habis semuanya nak di ratakan tanpa sikit pun nak fikirkan kesan pada alam sekitar"...

Rupa2nya, kata2 tu berbalik pada diri dia sendiri...

Sebagai kepala perompak terunggul dalam sejarah Malaysia merdeka, tamak haloba Mahathir tak mampu di cabar dan di ganggu gugat oleh sesiapa pun...

44 ekar dah dalam genggaman, 4 ekar selama 30 tahun dan 40 ekar selama 60 tahun, Mahathir masih tak puas hati lagi...

Kali nie tanah di atas Lot PT 208 dan PT 210 di Padang Mat Sirat seluas 3.8 hektar @ lebih dari 10 ekar menjadi pojaan hati Mahathir...

Dalam misi 1, pengurus besar LADA jadi macai Mahathir utk tandatangan surat kelulusan...

Dalam misi 2, CEO LADA pula yg jadi macai Mahathir utk tandatangan surat kelulusan...

Dalam misi 3 ni, Dr. Noryazan Zainol mewakili Ahli Lembaga Pengarah LADA tandatangan surat kelulusan bertarikh 8hb Oktober 2013...

Kalau misi 1, tempoh sewa 30 tahun, misi 2 up sikit jadi 60 tahun, dalam misi 3 ni up lagi sampai 99 tahun...

Kali ni Mahathir bayar sewa dengan kadar RM55.72 sebulan utk tanah sepuluh ekar...

Kalau sebelum ni alasan Mahathir nak pelihara lembu ( ye lah tu kan industri tradisi bagi Mahathir...🀣🀣🀣) dengan nak majukan hartanah tu kali ni pulak alasan Mahathir nak jadikan ladang kuda...

Fuyooo... banyaknya kuda mamak roti nie...

Kat Argentina ada 40 ekor, ni lagi...

Tapi kali ni modus operandi Mahathir berbeza sikit lah...

Kalau sebelum ni tanah tu di sewa atas nama Mahathir sendiri tapi kali ni atas nama serikat lah pulak...

Tapi pi mai pi mai dok tang tu jugak...

Penyewa serikat Cipta Selaras Sdn. Bhd...

Mahathir ialah tuan direktor nya sejak 06hb Jun 2011...

Tanah tu di luluskan utk di sewa tahun 2013...

Tak paham, tak apa...

Cuba baca selanjutnya di sini :

http://www.masterdedah.com/2018/05/episod-3-mahathir-kebas-tanah-langkawi.html?m=1

DRAMA SWASTA MAHATHIR UNTUK COVER LINE BILA PEKONG TERDEDAH


Bila busuk pekong Mahathir dah dapat di kesan, macam biasalah auta Kuti Mahathir mula berfungsi...

Ingat lagi tak video klip Aku Akan Pergi Tak Lama Lagi...

Masa tu orang ramai marah kat Mahathir sebab isu hina bangsa Bugis...

Sampai sekarang bukan kata tak jadi pergi tapi siap nak jadi perdana menteri lagi...😝😝😝

Ni teknik yg sama ler nie tapi sayang dah basi...




Kali nie Mahathir akan tampilkan lakunan dia secara bersiri...

Mahathir akan gunakan apa juga cara untuk dapatkan undi simpati sebab dia tahu bila pekong dia terdedah, rakyat Langkawi pasti akan marah pada dia...

Baru2 nie Mahathir lancarkan siri drama ziarah ke kubur untuk dapatkan undi dari pengundi PAS di Langkawi...

Pusara Allahyarham Ustaz Fadzil Noor berjaya Mahathir ziarah tapi untuk pusara Allahyarham TG Nik Aziz cuba Mahathir ziarah, ahli keluarga Allahyarham TG Nik Aziz segera mengunci pintu pusara...

Begitulah jijiknya tebiat manusia yg bernama Mahathir nie...


Untuk warga Langkawi yang akan mengundi besok, dengar serta hayati lagu Warisan di atas serta ingatlah...

Kerakusan Mahathir menyebabkan LADA TERPAKSA sewakan pada Mahathir tanah2 tu walau tanpa kerelaan...

Alangkah baik kalau di majukan tanah2 tu dengan projek2 yg beri munafaat pada rakyat seperti di buat Klinik 1Malaysia, UTC, sekolah, masjid dsbnya...

Ada jugak faedah utk orang Langkawi...

Yang penting, tanah2 tu masih lagi kepunyaan anak2 jati Langkawi...

Kalau yer pun LADA nak majukan tanah tu, kenapa tak buat satu konsortium yg terdiri dari anak2 Langkawi yg bernaung bawah LADA utk majukan tanah tu?

Mustahil tak ada anak Langkawi yg bijak...

Adakah anak2 Langkawi akan pilih bapak perompak teragung di Malaysia sebagai ahli parlimen Langkawi?

Sedangkan dalam keadaan tak ada kuasa mutlak di Langkawi, Mahathir dengan rakus merompak harta rakyat Langkawi...

Bayangkanlah apa akan jadi pada Langkawi kalau Mahathir di beri kuasa mutlak utk melanun di Langkawi...

Undilah untuk masa depan anak cucu kita nanti...

Jangan kerana kesilapan kita kerana mengundi Mahathir akan menyebabkan anak cucu kita di halau dari kampung halaman sendiri seperti yang berlaku di Pulau Pinang...







0 comments:

fda