Sunday, December 31, 2017

Bila Tun M cari pasal, Midah dan Zura dah mula serang!!!!

|0 comments






















Hamizura pun turut bersuara ...










Yang lain baik2 diam2 jika gerobok penuh jerangkong.

Muhyiddin mereka telan macam nestum hingga khabar ke orang dia tak boleh lawan "pompuan giler" ni

Hahaha ... tak mcm Nika Gee ker?

Mahathir orang hebat tapi gerobok dia sendat. Pencen atau pulang ..
































Saturday, December 30, 2017

|0 comments




Ternyata sikap Dato Mukhriz mahu salahkan ROS sudah ada:


Baca di https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=184564785461226&id=100017231165490

Mereka cuba berdalih berhubung peraturan ROS:




Perlembagaan PPBM jelas:



Menteri tegas mahu ikut peraturan yang dah memang jelas:


Dato Najib pasti dipersalahkan. Sementara itu, PPBM boleh terbuka jual meja2 luar kemampuan sara hidup rakyat.

Pasti #Kelingkeralakutty akan ada helah dia dalam perjumpaan tertutup:

Sesi bahas tertutup sembunyi kelemahan Bersatu 

SHAH ALAM - Tindakan Bersatu membuat sesi perbahasan perhimpunan agungnya secara tertutup seolah-olah cuba menyembunyikan kelemahan parti itu daripada didedahkan kepada umum. 
Setiausaha Agung Veteran Umno, Datuk Mustapha Yaakub berkata, ini kerana struktur Bersatu yang masih belum kukuh akan mendedahkan parti itu kepada kritikan perwakilan. 
“Sebab itu walaupun mereka membenarkan perwakilan bercakap, tetapi isu dibangkitkan tidak boleh didedahkan kepada orang luar. Bersatu seolah-olah seperti mahu sembunyikan kelemahan parti mereka dari segi pentadbiran. 
“Saya yakin akan ada perwakilan tidak berpuas hati dan menyentuh isu struktur parti yang tidak tersusun dalam perbahasan. Jika perbahasan dibuat secara terbuka, kritikan perwakilan pasti akan mendapat liputan meluas dan ini yang pucuk pimpinan Bersatu tidak mahu,” katanya kepada Sinar Harian.
Perhimpunan Agung Bersatu yang pertama akan diadakan di Pusat Konvensyen Ideal Shah Alam (IDCC), pagi ini. 
Perhimpunan itu akan dimulakan dengan ucapan dasar, diikuti sesi perbahasan dan diakhiri dengan sesi penggulungan. 
Bagaimanapun, sesi perbahasan dibuat secara tertutup dan tidak dibuka untuk pihak luar dan liputan media. 
Mengulas lanjut, Mustapha berkata, menjadi amalan mana-mana parti politik termasuk Umno membuat sesi perbahasan secara terbuka dalam perhimpunan agungnya. 
“Mungkin Bersatu ada strategi untuk PRU14 yang tidak boleh didedahkan kepada umum. Bagaimanapun, kalau kita lihat parti-parti lain semuanya memberi peluang kepada pihak luar untuk mendengar perbahasan. 
“Malah, jika ada perwakilan yang bantai pemimpin, media bebas melaporkan. Melainkan ia majlis taklimat atau amanat tertutup yang hanya boleh dihadiri perwakilan,” katanya.








Friday, December 29, 2017

Tak berapa kerat orang berpengaruh Langkawi mahu jumpa Madey

|0 comments

MAJLIS PERJUMPAAN TUN MAHATHIR BERSAMA ORANG BERPENGARUH (OBP) LANGKAWI

PPBM Langkawi tadakan perjumpaan Madey dengan OBP Langkawi pada hari Krismas 25 di Tok Senik Resort untuk temukan dia dgn seberapa ramai OBP di Langkawi.

Dgn pengaruh dan aura dia maka diharap dapat diperolehi sokongan dan aku janji untuk membantu PPPBM menang pada PRU-14.

Selama 2 minggu sebelum kedatangan Madey, Timbalan Madey di Langkawi, Shukor Bahari mula memujuk beberapa individu berpengaruh. Dia mahu yakinkan Madey dgn kebolehannya kerana spotlight lebih kepada Amar Pared dan Firdaus Ahmad.

Mereka pi pujuk seorang Dato Sobri, bekas imam, tok ayah NGO, bekas JKKK dll untuk hadir.

Akhirnya yang tiba hanya lebih kurang 30 orang.

Yang paling berpengaruh hadir adalah Dato' (B) Wan Hariz. B untuk beli dan bukan bersara atau beranugerah. Cek dalam sistem penerima darjah kebesaran takda pun nama dia tersenarai.

Yang lain-lain hadir pemandu teksi, ada juga la 2-3 orang bekas imam. Paling menarik Ali Selamat dari PAS pun hadir. Pandai PAS hantar spy masuk dalam.

Takat tu ja ka Shukor Bahari yg dok sapu juga duit sumbangan Yayasan Kepimpinan Perdana bersama bekas Bendahari bakal madu isteri Datok Azimi.

Dahlah hari tu kumpul2 santai di Tok Senit Resort cuma beberapa kerat dati cawangan situ. Kali ini banyak tu saja mai.


Sediakah Madey tanding di Langkawi?

Nampaknya petanda OPB di Langkawi masih waras memikirkan masa depan Langkawi.

Depa tau kroni Madey banyak sapu tanah2 orang kg yang cantik2 di tepi pantai. 

Mereka tahu Mukhriz gagalkan pembangunan semula pantai Cenang dgn benarkan kroni Madey yg rajin sambut dia di airport iaitu taukeh Cenang Mall untuk bina hotel atas pantai. 

Sepatutnya pantai terbuka untuk semua tapi Madey digula2kan kedai untuk The Loaves.

OPB harapnya tahu parti mana sebenarnya yang memperjuangkan nasib rakyat. PPBM belum tahu boleh menamg Kedah dan mereka sedar ridiko tersebut.

Harap begitu di Kedah:

https://theflyingkick.blogspot.my/2017/12/pakatan-bermimpi-indah-di-kedah-pas-dan.html

Pembahagian kerusi antara komponen Pakatan Harapan masih belum dibuat dan diputuskan.

Namun itu bukanlah satu halangan untuk cita-cita besar. Pakatan Harapan pastinya akan menemui formula terbaik dalam tempoh singkat untuk menyelesaikan masalah tersebut.

Lebih-lebih lagi Pakatan yang diketuai oleh DAP akan hanya mengutamakan kepentingan DAP sahaja, manakala parti-parti lain perlu menurut kata-kata DAP, termasuklah di Kedah.

Doktrin, 'Tumbangkan UMNO-BN Dengan Apa Cara Sekalipun', pasti akan digunakan sekali lagi....

Thursday, December 28, 2017

Tun Daim tahu Madey Keling JUAL NEGARA ke Spura tapi tuduh Najib

|0 comments

Daim tahu Mahathir tuduh Najib jual negara kerana dia sendiri banyak jual negara:


Malah di Johor ada tiga jualan besar Mahathir ... 1. Tanah 54 ribu ekar 2. Air murah-murah dan tanah Senai.


54,000 ekar: Mahathir jual negara kepada Singapura.
---
Pada 24 November 1990, Mahathir menandatangani perjanjian untuk membenarkan Singapura mengambil-alih tanah Johor seluas 54,000 ekar (216 kilometer persegi) untuk membina empangan di Sungei Linggiu.

Singapura hanya perlu membayar RM320 juta ganti-rugi, premium tanah RM388 juta dan sewa tahunan RM30 untuk setiap 1,000 kaki persegi.

Di bawah perjanjian ini, Singapura juga dibenarkan untuk mengambil air tanpa had dari Malaysia.

Siapa sebenarnya yang jual negara? Siapa yang sudah gadaikan tanah negara yang sebesar 216 kilometer persegi kepada negara asing?

LSS.
----
http://eresources.nlb.gov.sg/infopedia/articles/SIP_1533_2009-06-23.html


Masa nak jatuhkan Pak Lah dipersalahkan jual air murah ke Spura. Sebenarnya sebab dia cuai.


Why? Because Mahathir screwed up badly in 1987.
----
Singapore Foreign Affairs Minister K. Shanmugam told the Singapore Parliament that Malaysia had lost its right to review the price of raw water sold to the republic since it chose not to do so in 1987.

He said this was decided in the 1962 Water Agreement between the two countries.

“Singapore’s position is that Malaysia has lost its right to review the water prices. The Water Agreement provided for the review after 25 years. Specifically, there was a right to review the price of water jointly in 1987,” he said.

“However, Malaysia consciously chose not to review the price.”

“This is no ordinary agreement. It was guaranteed by both the governments in the Separation Agreement in 1965, which was registered at with United Nations. Both countries have to honour the Water Agreement and the guarantee in the Separation Agreement,”

He said the then Prime Minister Tun Dr Mahathir Mohamad had said in 2002 that Malaysia did not revise the water pricing when it was due because they thought Singapore would also revise its price of treated water.

Oh.. Mahathir "though"? He assumed?

However, Singapore didn't revise its price of treated water and Malaysia lost the chance to raise the water price to Singapore and now we have to continue selling the water at the same 3 sen per 1,000 gallon price until the year 2061.

Thanks to you, we lost our one and only chance to review the prices as per the 100 years agreement because someone "thought" or "assumed".

Thank you Mahathir, because you lost us tens and tens of billions in revenue for the next 75 years.

Now, Singapore laughs at us...

YOU SCREWED UP BAD!

LSS.
---
Malaysia lost its right to review price of water - Singapore
http://english.astroawani.com/malaysia-news/malaysia-lost-its-right-review-price-water-singapore-31366



Mahathir mahukan double tracking dan jambatan ini atas Pak Lah dan Najib. Double tracking dah dapat. Sapa tak kasi jambatan dia nak jatuhkan.

Sebab jambatan akan mudahkan tanah 2,000 ekarnya naik harga dan dijual ke Singapura.


Jangan percaya Madey.

Daim tahu dia panggil Najib jual negara sebab dia yg nak jual negara.




Daim patut cakap yg benar serta berhenti diperguna dan jadi pencuci taik Mahathir.






Dah masa ditanam legasi orang tua terkutuk ni ...


Kita tahu legasi sebenar dia adalah sebagai pencuri, perompak, penyamun dan penyangak.



1. Pengambilan tanah race course Selangor Turf Club di Ampang pada asalnya dibuat melalui pengambilan balik tanah (Land Acquisition Act) tetapi separuh jalan dihentikan sebelum Borang G keluar dgn arahan Madey sebagai PM. Mungkin Petronas tak boleh beli kerana nak bina pusat perniagaan dan untuk opis swasta yg tidak termasuk kategori pengambilanbalik tanah utk "kepentingan awam" dlm NLC. Masuk court pun Kerajaan pasti kalah juga amik tanah orang cara paksa ini.

2. Kemudian syarikat Sri Kuda Sdn Bhd milik penuh Ananda Krishnan membeli tanah itu dgn harga RM200 Juta.

3. Petronas membeli 50% ekuiti syarikat Sri Kuda dgn nilai RM600 Juta dari Ananda.

4. Pembinaan Petronas Twin Towers KLCC itu apabila sudah siap, Tower 1 kepunyaan Petronas manakala Tower 2 kepunyaan Ananda - Binariang/Maxis.

5. Anak Madey dijadikan salah seorang BOD Maxis.

6. Selang dua atau tiga tahun, barulah PETRONAS beli equity 50% Ananda dalam Sri Kuda itu dan Petronas menjadi pemilik sepenuh Sri Kuda. Harga belian 50% itu lebih RM1 Billion.

7. Wooray... sekarang baru boleh dipanggil Petronas Twin Towers kerana 100% dimiliki Petronas.

8. Ada rakyat bangga kerana boleh langut nengok twin towers dan ada rakyat bangga kerana masyukkk. :)


fda

Archives