Tuesday, May 15, 2018

Isu Di Sebalik Perlantikan Guan Eng Sebagai Menteri Kewangan


Bila Pakatan Harapan dapat tumbangkan BN dalam PRU 14, rakyat ternanti2 wajah baru kabinet Malaysia...

12hb Mei 2018, Perdana Menteri Malaysia Ke 7, YAB Tun Dr. Mahathir mengumumkan 3 kementerian utama dan bakal menteri dalam kabinet baru yang di bentuk...

Lim Guan Eng (DAP) di namakan sebagai Menteri Kewangan, Mohamad Sabu di namakan sebagai Menteri Pertahanan dan Tan Sri Muhyiddin Yassin di namakan sebagai Menteri Dalam Negeri...


Kita faham sebagai pemimpin utama DAP, Lim Guan Eng memang akan di berikan tempat dalam salah satu kementerian utama dalam kabinet yang di bentuk...

Tun Mahathir juga nampaknya setuju dengan hakikat tu...

Dan kita faham, Tun Mahathir hadapi kesukaran bila pencalunan Guan Eng sebagai menteri kewangan mendapat protes dari rakyat...

Rakyat tuntut supaya Tun Mahathir mengotakan janji utk memastikan semua menteri yg ada dlm kabinet baru bersih dari rasuah...

Selagi mahkamah belum membebaskan Lim Guan Eng dari pertuduhan rasuah, dia tak sepatutnya di cadangkan sebagai menteri yg menjaga perbendaharaan negara...

Baca di sini :

http://www.mykmu.net/2018/05/analisis-72-jam-kerajaan-pakatan-harapan-dan-tun-mahathir/

BILA POKOK TUMBANG, KURA2 PUN NAK PANJAT

S. Ambiga Di Cadangkan Sebagai Peguam Negara


Bila jawatan Peguam Negara di umumkan secara tidak resmi kosong, Majlis Peguam dengan pantas cuba ambil kesempatan dengan menekan kerajaan yg baru...

Ramai lagi calun2 yg benar2 bebas dari pengaruh politik utk di lantik sebagai peguam negara...

Kalau S. Ambiga di lantik sebagai peguam negara dan kemudiannya pertuduhan kes rasuah Guan Eng di tarik balik bagi membolehkan Guan Eng di lantik sebagai menteri kewangan maka ianya pasti akan menimbulkan tandatanya ttg ketelusan kerajaan yg baru nie...

Baca selanjutnya di sini :

https://www.utusan.com.my/berita/mahkamah/majlis-peguam-tiada-kuasa-cadangkan-peguam-negara-1.672747

Lagi pun, apa hak Majlis Peguam utk mencadangkan dan menuntut jawatan peguam negara tu...

Baca di sini :

https://www.utusan.com.my/berita/mahkamah/majlis-peguam-tiada-kuasa-cadangkan-peguam-negara-1.672747

DAP Masuk Putrajaya, LGBT Mula Mengorak Langkah


Macam orang mengantuk di sorongkan bantal...

Tahniah pada yg selama nie kononnya nak kan perubahan...

Sekarang perubahan dah ada depan mata!!!

Nikmatilah sepuasnya perubahan tu...

Kehendak DAP Untuk Pecat Sebahagian Penjawat Awam Sudah Mula Di Laksanakan





Rakyat yg memegang jawatan sebagai penjawat awam ialah golongan yg mula dapat merasai 'nikmat' dari kerajaan baru...

Belum pun seminggu, di kabarkan lebih 500 penjawat awam berstatus kontrak di Putrajaya sudah di tamatkan perkhidmatan mereka serta merta...



Bukan saja kakitangan awam di Putrajaya di tamatkan perkhidmatan mereka tetapi 3,600 guru KAFA di seluruh negara juga terima nasib yang sama...

Apa yg menyedihkan, kesan jangka masa panjang ialah tindakan rakus DAP ni akan melahirkan generasi2 buta Al Quran di masa akan datang!!!


Banyak lagi sebenarnya yang akan DAP desak dan tuntut bila dah dapat masuk Putrajaya...

Apa yg pasti, belum ada janji2 Pakatan Harapan yang di tunjangi DAP semasa berkempen dlm PRU 14 di penuhi...

Tapi segala keinginan mereka sudah pun rakyat tunaikan...

Suara rakyat dah membawa mereka ke Putrajaya...

Tidak mustahil, sekiranya rakyat merasa tertipu dan bosan dengan kerenah Pakatan Harapan, suara rakyat akan bergema sekali lagi tanpa menunggu 5 tahun lagi...

Ingat, SUARA RAKYAT SUARA KERAMAT!!!




Kita tak akan biarkan anak cucu kita merasa terasing di tanah air sendiri...


Kita dah lama terlena...

Dah sampai masanya kita bangun semula demi untuk agama, bangsa dan tanah air...

Sejarah dunia dah banyak menceritakan banyak kuasa2 besar yang memerintah berdekad runtuh kerana alpa...

Sejarah dunia juga menceritakan, kuasa2 besar yang runtuh tu, ada yang terus lumpuh dan ada yang bangkit semula...

Pilihan di tangan kita, sejarah yang mana satu akan kita wariskan kepada anak cucu kita nanti...

0 comments:

fda