Wednesday, July 29, 2020

Dr Mahathir Akan 'Hijacked' PN Selepas Mahkamah Sabitkan Kesalahan Bossku


Di sebalik segala bukti yang kukuh, malah pengakuan daripada saksi pendakwaraya sendiri yang sepatutnya memihak kepada pihak peguambela (BACA DI SINI), Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur hari ini telah membuat keputusan melalui Hakim Mohd Nazlan Mohd Ghazali (BACA DI SINI),bahawa pihak pembelaaan telah gagal menimbulkan keraguan yang munasabah dan telah mensabitkan kesalahan ke atas DS Najib terhadap kesemua 7 pertuduhan salah guna kuasa, pecah amanah dan pengubahan wang haram ke atas dana SRC yang bernilai RM42 juta (BACA DI SINI).

Bukan tujuan admin untuk menghina mahkamah atau mempertikaikan keputusan yang telah di buat oleh Hakim Mohd Nazlan tetapi bagi admin, ianya nampak seperti skrip yang telah lama dirancang oleh seseorang.

Kita pernah digemparkan dengan pengakuan mantan Peguam Negara, TS Apandi Ali, bagaimana beliau telah ditemui oleh Gopal Sri Ram atas arahan Dr Mahathir untuk 'by hook or by crook' menjatuh dan memenjarakan DS Najib (BACA DI SINI).

Adakah Apandi membuat fitnah ke atas Gopal Sri Ram?

Kalau benar pendedaham oleh Apandi merupakan satu fitnah ke atas Gopal Sri Ram, mengapa beliau tidak membuat lapuran polis atau memfailkan saman ke atas Apandi Ali atau sekurang-kurangnya memohon mahkamah supaya memerintahkan Apandi memadam kan 'posting' beliau dalam Facebook dan meminta maaf secara terbuka.

Kerana Dendam, Konspirasi Memenjarakan DS Najib Di Rancang



Manusia yang paling gembira di Malaysia di atas keputusan Mahkamah Tinggi ini sudah pasti Dr Mahathir.

Walau pun mungkin beliau sudah mengetahui keputusan yang akan diberikan oleh mahkamah, namun kini beliau boleh tersenyum lebar kerana segala-galanya mengikut seperti apa yang telah beliau rancangkan.

DS Najib merupakan satu-satunya pemimpin politik yang mampu membongkar dan menyekat segala perancangan politik Dr Mahathir.


Bukan admin yang beri pengiktirafan itu tetapi Dr Mahathir sendiri yang selalu ratibkan dalam zikir-zikir harian beliau.

Bagi Dr Mahathir, DS Najib adalah satu-satunya penghalang yang cukup besar dalam menjayakan perancangan beliau (BACA DI SINI).

Pakatan Harapan tumbang, salah Najib, MUkhriz disingkirkan dari jawatan Menteri Besar Kedah buat kali kedua juga salah Najib, Mahathir letak jawatan pun salah Najib, dalam artikata lain, segala-galanya adalah salah Najib belaka.

Apa sebenarnya perancangan Dr Mahathir dan adakah beliau keseorangan di dalam menjayakan rancangan beliau?

Sejak dari dahulu lagi, senjata yang paling utama bagi Dr Mahathir di dalam politik adalah 3M.


'Money', 'Media' dan 'Man Power'.

Dr Mahathir tidak mempunyai masaalah dengan duit kerana bukan lagi rahsia, selain mempunyai kekayaan peribadi, Dr Mahathir mempunyai beberapa 'tycoon bilionair' yang bersedia melabur kepada Dr Mahathir.

Dr Mahathir juga tidak mempunyai masaalah dengan 'Man Power' yang mempunyai kuasa kerana mempunyai beberapa pemimpin di dalam UMNO dan Perikatan Nasional yang masih setia kepada beliau.

Tentu kita masih ingat lagi, bagaimana waktu mula-mula menjadi Perdana Menteri ke 7, Dr Mahathir menukar beberapa jawatan penting dengan 'orang suruhan' beliau, antaranya Shukri Abdul sebagai Ketua Pesuruhjaya SPRM, kemudiannya digantikan dengan Latheefa Koya, Richard Malanjum sebagai Ketua Hakim Negara, Hamid Bador sebagai Ketua Polis Negara.

Memang benar, netizen boleh memberikan impak dalam politik tetapi setiap berita yang dibawakan oleh netizen biasanya agak sukar untuk ditelan bulat-bulat oleh rakyat.

Dalam beberapa isu, rakyat akan lebih suka merujuk kepada berita yang disiarkan oleh media perdana.

Kita tahu Astro adalah milik Ananda Krishna yang merupakan antara kroni setia Dr Mahathir namun berita dari Astro kurang mendapat sambutan dari masyarakat Melayu.

Masyarakat Melayu 'lebih mesra' kepada kumpulan Utusan kerana kumpulan Utusan sudah lama bertapak di hati masyarakat Melayu sejak zaman sebelum merdeka lagi.

Dr Mahathir perlu menguasai kumpulan Utusan supaya jentera propaganda beliau menjadi lebih berkesan.

Kesempatan tiba bila Kumpulan Utusan terpaksa menamatkan operasi atas faktor kewangan, maka Dr Mahathir mengarahkan kroni beliau, Syed Mukhtar Al Bukhary, untuk menguasai Kumpulan Utusan.

Ramai yang beranggapan bahawa Syed Mukhtar telah menyelamatkan nasib Kumpulan Utusan dan perkerjanya, namun anggapan itu adalah salah kerana Syed Mukhtar hanya membeli syarikat Kumpulan Utusan dan menggantikan perkerja Kumpulan Utusan dengan perkerja baru (BACA DI SINI).

Kini Dr Mahathir sudah memiliki kesemua yang beliau perlukan dan sudah sampai masanya untuk beliau bertindak.

Perancangan Dr Mahathir Sudah Hampir Berjaya


Dr Mahathir sejak dari permulaan Pakaan Harapan menubuhkan kerajaan, bercita-cita untuk kemengambil alih UMNO tanpa DS Najib.

Kalau kita masih ingat lagi, beberapa kali Dr Mahathir telah memanggil pemimpin UMNO untuk bertemu beliau di saat awal beliau menjadi Perdana Menteri ke 7.

Mengapa UMNO?

Kerana Dr Mahathir sedar, kerjasama antara beliau dan DAP serta PKR tidak akan bertahan lama dan PPBM yang beliau tubuhkan kurang mendapat sambutan di kalangan masyarakat Melayu.

Kini setelah usaha beliau memenjarakan DS Najib sudah hampir menjadi pasti maka Dr Mahathir akan pergi kepada agenda kedua, iaitu 'hijacked' UMNO.

Tentu kita masih ingat ada cubaan untuk meminda Fasal 9.9 Perlembagaan UMNO untuk menyingkirkan anggota yang didapati bersalah dalam kes rasuah atau jenayah.

Cadangan ini datangnya dari kepimpinan tertinggi UMNO sendiri dan matlamatnya adalah untuk menyingkirkan DS Najib dan Presiden UMNO sekarang, DS Zahid Hamidi (BACA DI SINI).

Tanpa kelibat DS Najib di dalam UMNO, maka amat mudah untuk Dr Mahathir ambil alih UMNO.

Bagaimana untuk Dr Mahathir hadapi kemarahan akar umbi UMNO nanti?

Antara strategi Dr Mahathir yang terkenal ialah 'Character Assisanation', iaitu pembunuhan karektor seseorang.

Label jahat dan negatif seperti perompak, pencuri dan sebagainya akan diberikan kepada mangsa dan ianya akan diulang setiap hari dan berkali-kali.

Mungkin pada permulaan sukar untuk orang terima tetapi lama kelamaan orang akan mula menerimanya.

Sebab itulah Dr Mahathir setiap hari akan meratib dengan zikir Najib, Najib dan Najib.

Kali ini, Kumpulan Utusan yang telah di'hijacked' oleh Dr Mahathir melalui proksi beliau akan memainkan peranan yang pro aktif supaya masyarakat menerima bahawa DS Najib memang seorang perompak!!!

Kalau kita masih ingat, perkara yang sama dimainkan oleh Dr Mahathir dalam isu GST.

Setiap hari Dr Mahathir akan mengulang-ulang cerita GST adalah cukai yang zalim, menindas rakyat dan sebagainya hingga akhirnya rakyat percaya bahawa GST adalah cukai yang sengaja Kerajaan Barisan Nasional perkenalkan untuk menindas rakyat, walau pun GST diamalkan oleh hampir semua negara di dunia.

Namun kini terbukti, regim cukai GST jauh lebih baik dari regim cukai SST.

Bila DS Najib dipenjarakan, kita akan lihat wajah sebenar Muhyiddin Yassin, Azmin Ali, Hishamuddin Hussein dan beberapa lagi pemimpim UMNO.

Masih ragu-ragu dengan apa yang admin katakan, cuba fikir, DS Najib disiasat dan didakwa sewaktu Pakatan Harapan memerintah, siapa Menteri Dalam Negeri ketika itu?

Sekarang DS Najib disabitkan kesalahan, siapa Perdana Menteri dan Menteri Dalam Negeri?

Apa pun yang akan berlaku kepada DS Najib, pemimpin dan akar umbi UMNO mesti genggam dan gigit dengan geraham masing-masing amanat DS Najib, mantan Perdana Menteri kesayangan ramai itu.

"Kerjasama antara UMNO dan Perikatan Nasional hanyalah setakat PRU 15 sahaja dan selepas itu kita kembali kepada Muafakat Nasional."

Atau kita desak Muhyiddin untuk bubarkan sahaja parlimen kerana Kerajaan Perikatan Nasional pun tidak sekukuh mana, hanya mempunyai kelebihan 2 kerusi di Dewan Rakyat.















0 comments:

fda

Archives