Wednesday, April 11, 2018

Siasat Rafidsh bawah OSA dan Fake News law



Apa ke bala Rafidah mahu kertas kabinet didedahkan hanya kerana tuduhan beliau tentang tanah MINDEF itu salah dan tidak berlaku ketika beliau dlm kabinet.


http://thekl-chronicle.blogspot.my/2018/04/menteri-jawab-fitnah-jijik-rafidah-aziz.html

https://theflyingkick.blogspot.com/2018/04/ratu-ap-melalak-lagi-demi-top-dog-dan.html

Three big lies of Rafidah
https://m.malaysiakini.com/news/419040

Mindef juga telah perjelasksn:

Penjelasan berhubung persoalan dan isu yang dibangkitkan oleh YBhg. Tan Sri Rafidah Aziz melalui Surat Terbuka kepada PM pada 8 April 2018 khususnya mengenai pemindahan milik tanah Kementerian Pertahanan kepada syarikat swasta.

1. Merujuk kepada kenyataan YBhg. Tan Sri Rafidah Aziz kononnya terdapat sebuah syarikat yang terdiri daripada tiga individu yang mengawal pelaksanaan projek-projek  mengikut kaedah land swapping oleh Kementerian Pertahanan adalah tidak benar.

2. Selain itu dakwaan beliau kononnya keseluruhan tanah Persekutuan yang digunakan oleh Kementerian Pertahanan dipindahmilik kepada sebuah syarikat yang dimiliki oleh tiga individu ini juga adalah tidak benar.

3. Secara umumnya, Kementerian Pertahanan telah melaksanakan projek-projek pembangunan melalui pelbagai kaedah termasuklah penswastaan secara land swap. Lantikan syarikat-syarikat yang berjaya adalah mengikut prosedur yang telah ditetapkan oleh pihak Unit Kerjasama Awam Swasta (UKAS). Setiap projek pembangunan dilaksanakan oleh syarikat yang berlainan dan tidak mempunyai sebarang kaitan di antara satu sama lain.

4. Secara prinsipnya, pelaksanaan projek-projek Kementerian Pertahanan melalui kaedah land swap merupakan mekanisma yang telah digunapakai dalam rangka model kerjasama awam swasta, PPP (Public Private Partnership) yang telah diselaraskan oleh Unit Kerjasama Awam Swasta (UKAS).

5. Setiap projek pembangunan melalui kaedah penswastaan secara land swap yang dilaksanakan oleh Kementerian Pertahanan perlu dibincangkan terlebih dahulu di peringkat Jawatankuasa Kementerian dan Jawatankuasa UKAS sebelum diangkat kepada Jemaah Menteri untuk mendapat kelulusan prinsip. Setelah kelulusan prinsip diperolehi, cadangan projek pembangunan tersebut perlu mendapat perakuan daripada Jawatankuasa UKAS yang dipengerusikan oleh Ketua Pengarah UKAS dan Jawatankuasa Tertinggi Awam Swasta yang dipengerusikan oleh YBhg. Tan Sri KSN. Proses ini melalui pelbagai peringkat dan saringan sebelum dibawa semula ke Jemaah Menteri untuk diteliti satu persatu sebelum kelulusan perlaksanaan.

6. Tanah-tanah Kementerian Pertahanan yang terlibat dengan kaedah land swapping dilaksanakan setelah mendapat persetujuan ‘end user’ seperti Tentera Darat, TLDM dan TUDM. Pertimbangan penempatan kem-kem mengambil kira lokasi strategik, keselamatan kem, kesesuaian dengan tugas-tugas operasi serta keselamatan penduduk sekitar. Oleh itu, kem-kem tersebut perlu ditempatkan semula di kawasan-kawasan yang lebih sesuai.

-Tamat-

UKK MINDEF

Setelah didedahkan Rafidah bukan ahli Kabinet, dia kata dia tersilap dan ianya tahun 2007 ketika dia berada dlm kabinet.

Lalu beliau perlecehkan jawapan MENHAN dan MINDEF lalu menuntut hanya PM jawab.

Sebaiknya tidak dilayan dsn disiasat Rafidah kerana:


When Rafidah Aziz posted the allegations about MINDEF using her own name, it looked really familiar as I had read it before.

Looking back, I discovered that this allegation had been shared on Whatsapp anonymously more than a month before.

The allegations were so ridiculous and far-fetched that I dismissed it outright.

(Both TS Muhyiddin and Shafie were also in cabinet at that time and right up to 2015 so they would have been the first to share it with Mahathir and it would have been a big issue 3 years before Rafidah "exposed" it. And plus, specifics such as what is the company name or who are the three persons that MINDEF had transferred the land to were missing.

And plus, if these were real then various MINDEF employees would have long exposed this)

So I did a search and found that I had received the exact same allegation on 10th March 2018 - a month BEFORE Rafidah posted the same thing and claimed credit for it using her own name.
(If she wants me to show her proof, I can go see her and show her my phone)

Did Rafidah write that previous whatsapp mesage before as a cybertrooper or is she now putting her name to lend legitimacy to these claims now?

Is this because elections are now near that you want to make such allegations (same as the 40k Bangladeshi allegations) since there is less time for the govt to respond?

In any case, MINDEF had denied these ridiculous allegations and said it is all rubbish.

Perhaps Rafidah should give us more proof of her allegations instead of just a bare accusation?

Eric See-To.

Akta Fake News sudah diperkenan YDPA dan berkuatkuasa April 11hb.


Boleh Rafidah disiasat.


Bising pasdl pengswastaan MIndef tapi yg bxnysk2 berikut dia diam:









2 comments:

  • Anonymous says:
    April 12, 2018 at 10:32:00 AM GMT+8

    hidup semangat tahun 46

  • Anonymous says:
    April 15, 2018 at 7:33:00 AM GMT+8

    aDUHHHH BANYAKNYA MENANTU RAFIDAH DAPAT SAHAM..RM1.5 MILLION??????? BUKAN KAH RFIDAH MENJADI MENTERI KETIKA ITU? EHH NAMPAK MACAM SALAH GUNA KUASA? SAMA LA KOT MACAM TUN M SURUH BAGI TENDER TERUS BERJUMLAH RM250 MILION KEPADA MUKHRIZ? RUPANYA DLAMA KABINET TU ADA LAGI KOT YANG DOK BUAT KERJA MACAM TU ZAMAN TUN M? SPRM BEDEGAR DEGAR MEMBUAT SISAATAN....BILA NAK SIASAT RAFIDAH DAN MENANTUNYA?????

fda

Archives