Saturday, September 16, 2017

Nek Semah COMANGO lawat Tahfiz? Cerita sebenar kebakaran


Baru minggu lepas sokong  LGBT dan COMANGO. Belum cuci dosa lagi.



Baiklah kamu mahu beri nasihat. Memang perlu diperingatkan pun.


Tanya sikit ... kenapa tok wali tak datang. Panas ke pergi tempat untuk mengembangkab ugama Islam tu?





Terlalu kerap berlaku


Ada yang tak setuju tapi dilaporkan sampai 211 kali berlaku.


Selain itu, Mak Bapak pun ada sikap yang salah untuk ambil jalan mudah ke syurga tanpa memikirkan pelbagai hal keselamatan dan masa depan anak.

Dalam kita kritik, janganlah melampau hingga tiada adab sopan dan melampau sekali berckap.






Dah tua-tua penghujung hayat, hilang pula adab sopan. Lain sekali keprihatinan yang ditunjuk Agong dan PM yang baru kapalterbang cecah airport sudah terus tengok tempat ini.






Ada perkara sebenar lain ..


ANAK2 TAHFIZ ITTIFAQIYAH DIBUNUH?

Adakah anak2 tahfiz di Maahad Tahfiz Ittifaqiyah Keramat Ujong mati dibunuh akibat perbuatan khianat?

Itulah rumusan awal yg teman dapat rasakan berdasarkan keterangan berikut:

1. Kenyataan Pengarah Bomba KL Tuan Khirudin Drahman yg menyatakan bahawa teori awal punca kebakaran akibat litar pintas didapati tidak tepat;

2. Unit Pengesan Anjing K-9 Jabatan Bomba mendapati ada kesan bahan kimia diluar bangunan;

3. Kebakaran didapati bermula daripada luar pintu asrama bukan daripada dalam;

4. Keterangan saksi menyatakan terdapatnya dua tong gas berwarna kuning yg bukan kepunyaan Tahfiz;

5. Kemungkinan besar pintu asrama tidak boleh dibuka kerana adanya halangan tong gas tersebut dibahagian luar pintu;

6. Kenyataan Pengerusi PPIM Datuk Nadzim Johan tentang adanya lelaki yg menceroboh kawasan itu pada awal pagi sekitar jam 3 pagi yg dikesan melalui kamera litar CCTV dibangunan PPIM yg terletak bersebelahan asrama Tahfiz tersebut.

Berdasarkan maklumat dan keterangan diatas, teman percaya ujud elemen2 yg mewajarkan kes kebakaran ini dibuat klasifikasi semula daripada mati mengejut kepada membunuh.

Oleh itu teman mendesak supaya:

1. Pihak PDRM mengklasifikasikan semula siasatan kes ini kepada mati akibat dibunuh dibawah Seksyen 302 Kanun Kesiksaan;

2. Satu pasukan petugas dan siasatan khas ditubuhkan dengan diketuai Pengarah Jabatan Siasatan Jenayah JSJ Bukit Aman untuk menyiasat dengan terperinci dan menyeluruh kes kebakaran ini;

3. Sekiranya benar kebakaran ini adalah berpunca daripada perbuatan khianat, penjenayah atau penjenayah2 tersebut hendaklah dengan segera diheret ke Mahkamah dengan pertuduhan membunuh dengan niat menurut Seksyen 302 Kanun Kesiksaan, dan jika sabit kesalahan hendaklah dihukum bunuh.

Teman juga mengambil kesempatan mengutuk keras segelintir pihak yg tidak bertanggungjawab yg memaki hamun dan menyalahkan pihak pengurusan Maahad Tahfiz Ittifaqiyah tanpa menunggu selesainya siasatan pihak berkuasa; dan ternyata berdasarkan keterangan diatas ada kemungkinan Maahad Tahfiz tersebut telah dikhianati dan kemungkinan anak2 Tahfiz tersebut sebenanrya mati dibunuh!

Teman juga menyeru semua pelajar dan tiap Maahad Tahfiz yg ada diseluruh negara supaya mengadakan dan mendirikan solat hajat segera dan sebanyak mungkin untuk memohon munajat kepada Allah supaya menunjukkan kebenaran punca kebakaran Maahad Tahfiz Ittifaqiyah ini; dan jika benar ianya perbuatan khianat dan satu pembunuhan, mari kita mohon munajat kepada Allah supaya para penjenayah kejam itu dapat ditangkap segera dan diheret ke muka pengadilan dan dikenakan hukuman bunuh!

Ya Allah, hanya Engkaulah yg Maha Mengetahui kebenaran punca kebakaran Maahad Tahfiz Ittifaqiyah ini; jika ianya berpunca daripada perbuatan khianat dan jenayah, Kau bongkarkan dan dedahkanlah perlakuan jenayah ini dan penjenayah2 kejam ini, dan Kau tetapkanlah hukuman setimpal kepada para penjenayah tersebut, aamiin!

Wallahua'lam.

Zulkifli Noordin
Juma'at
24 Zulhijjah 1438
15 Sept 2017

Link yg berkaitan:
1. https://www.bharian.com.my/berita/kes/2017/09/325898/ada-penceroboh-sebelum-kebakaran-tahfiz-ppim
2. http://www.freemalaysiatoday.com/category/nation/2017/09/14/school-fire-mischief-suspected-as-traces-of-chemical-found/

Baca juga:

https://www.bharian.com.my/berita/kes/2017/09/325533/misteri-tong-gas-kuning-di-luar-asrama


Sebaiknya kita:



RM30 juta diumumkan untuk bantu hal kselamata tahfiz. Harap masa depan, dirancang pelajaran tahfiz supaya lebih tersusun dan terancang syllabus supaya masa depan  huffaz yang leih terjaga.

4 comments:

  • Anonymous says:
    September 16, 2017 at 10:58:00 AM GMT+8

    Tok nek jer yg lawat... cucu pejuamg lgbt ngan anak pempuan tak ngikut skali ka...?
    Klu lawat pusat tahfuz yg malang tu cucu jgn pskai frsyen mcm beruk mak yeh yerrr.....!! Buruk bebeno ropenyer... beruk mak yeh pun mati takajut klu tgk fesyen mcm tu...

  • Anonymous says:
    September 16, 2017 at 3:44:00 PM GMT+8

    Dlm apa jua kes, seseorg seharusnya wajib bertanggungjawab. Soal budak2 tu tak payah bagitahu semua org tahu Inshallah mati shahid. Yg hilang 3 anak seumur hidup menderita... Sebab tu soal safety jgn ambil mudah, kalau ikut SOP Inshallah Selamat...

  • Anonymous says:
    September 16, 2017 at 3:48:00 PM GMT+8

    Sekolah Tabriz sepatutnya ada infra lengkap, ada kelas, Dewan, Padang untuk sukan barulah dapat menghasilkan insan yg balance dunia akhirat...

  • Anonymous says:
    September 17, 2017 at 2:12:00 PM GMT+8

    Pihak berkuasa yg berautoriti dah buat kenyataan ttg kejadian kebakaran itu. Yang dok tulis macam2 kejian tu boleh buang jauh2.

fda

Archives