Friday, September 22, 2017

Keling mamak tak sah tak menipu, Mydin tu keling penipu!!!!







Mydin memang satu-satu pemborong dan peruncit orang Islam yang maju.

Memang banyak dengar dia kencingkan pembekal dan menekan mereka hingga bayaran sampai 6 bulan. Barang yang dibekal mungkin dah habis dan duit dah rolling pun pembekal tak dapat duit. Ramainya orang Melayu dan Islam yang ditindasnya.

Sejak aku tengok perangai Mahathir mutakhir ini, lagi menyampah aku lihat perangai mamak yang kuat mendengki, kaki tikam belakang, cemburu, pembohong dan kaki putarbelit. Bila nak guna orang, begitu pujuk dan membodek. Besar sikit dah sombong. Tamaknya jangan ceita.

Selain itu, kaki cari gaduh. Sama macam ada satu blogger.



KR1M: ANTARA KUASA KERAJAAN DAN KUASA BESAR SERTA KEBAL PEMBORONG

29 Julai 2017, TPM berang dan mengarahkan KPDNKK menarik kembali lesen pengendalian KR1M daripada Mydin kerana harga barang yang dijual lebih mahal dari pasaran, pembungkusan dan barangan berkualiti rendah tetapi dijual dimahal.

Rujuk sini: http://www.freemalaysiatoday.com/…/zahid-orders-contract-o…/

30 Julai 2017, taukeh besar Mydin kata, KR1M yang dikendalikannya rugi besar.
Rujuk sini: http://www.freemalaysiatoday.com/…/mydin-alami-kerugian-be…/


31 Julai 2017, Mydin, pengendalikan Kedai Rakyat 1 Malaysia (KR1M) pasrah, kontrak mereka ditamatkan oleh kerajaan selepas Timbalan Perdana Menteri menegur harga barang mahal yang dijual di KR1M.

Rujuk sini: http://www.utusan.com.my/…/kr1m-mydin-sedia-ditamatkan-kont…

5 Ogos 2017, Menteri KPDNKK berkata, Kerajaan akan melancarkan KR1M 2.0 setelah perbincangan dengan MRT Retail Sdn. Bhd, anak syarikat Mydin Mohamed Holding Bhd.

Rujuk sini: https://www.nst.com.my/…/08/264441/government-launch-kr1m-20

18 Ogos 2017, Mydin give-up dengan KR1M. Menteri KPDNKK kata, Kerajaan sedang cari pengendali baru. Surat penamatan kontrak Mydin untuk KR1M telah dihantar oleh Kementerian.

Rujuk sini: http://www.astroawani.com/…/kr1m-mydin-kata-dia-give-hamzah…

18 September 2017, Outlet KR1M mulai ditutup bagi membolehkan pengiraan stok dibuat setelah Mydin ditamatkan hak ke atas KR1M.

Rujuk sini: https://www.bharian.com.my/…/…/kr1m-mula-ditutup-sejak-isnin

KR1M yang diilhamkan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak, dirasmikan pada Jun 2011 bertujuan mengurangkan beban rakyat, selain membantu memasarkan produk pengusaha industri kecil dan sederhana (IKS) tempatan.

Ia bertujuan menjual pelbagai barangan harian pada harga 30 hingga 50 peratus lebih murah daripada harga pasaran.

Timbalan Perdana Menteri, Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi, Julai lalu mengeluarkan arahan agar kontrak Mydin ditamatkan, selepas kerajaan menerima banyak aduan orang ramai yang tidak berpuas hati dengan harga dan barangan dijual di kedai berkenaan.

Berikutan arahan itu, Menteri Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan, Datuk Seri Hamzah Zainuddin, berkata Program KR1M 2.0 akan dilancarkan tahun ini bagi membolehkan rakyat mendapat lebih banyak pilihan produk pada harga lebih murah daripada pasaran.

FAKTA NOMBOR:

250 - barangan runcit dijual di KR1M
185 - KR1M di seluruh negara

Facebook Rosli Md Sah

Sial punya keling mamak. Malukan kerajaan yang ikhlas nak bantu rakyat. Pembangang hanya tahu sorak dan ngutuk. Apa mereka buat pun.


7 comments:

  • Anonymous says:
    September 22, 2017 at 12:09:00 PM GMT+8

    Jumpa mamak jumpa ular... lu fikir la sendiri...

  • Prince Righty I says:
    September 22, 2017 at 12:43:00 PM GMT+8

    Bagi KR1M kat 7 Eleven (sekarang 8% kepunyaan Sultan Johor). Biar bukak 24 jam, jual barang yang lebih berkualiti dan bermanfaat. Tambahkan perkhidmatan mcm bayar bil, bayar saman, air slurpee... Biar sebiji macam 7 Eleven. Barulah namanya kedai rakyat. Sesak2 tengah malam pun ada barang yang murah untuk isi perut. Setuju tak?

  • Anonymous says:
    September 22, 2017 at 12:44:00 PM GMT+8

    Jatuh kerajaan melaka dulu pun sbb bangsa ni jgk ..sejarah berulang lg kini

  • Cahaya Al Majid says:
    September 22, 2017 at 12:53:00 PM GMT+8

    Salam. Adakah sindiran ini juga jatuh ketubuhnya Ali Hamsa KSN dan Irwan Siregar sebab keturunan yang sama seperti tuan notakan.?

  • Anonymous says:
    September 22, 2017 at 1:14:00 PM GMT+8

    Kau beli barang rm1. Cost bayar sewa + pekerja dan lain lain rm0.40 jadi total rm1.40 dan ambik la untung rm0.20 dan jadi la jualan harga rm1.60 betul?

    Reality nya tak mcm tu. Setahu aku naik turun harga minyak secara mingguan dan rm ja5uh berbanding usd adalah penyebab mydin x boleh jual dgn harga rm1.60

    Jgn la nak salahkan sesapa dlm hal ni kalau kau sendiri beli barang mahal. Tgk harga ayam? Banding 2011 dan 2017. Beza tak?

    Jgn spin benda yg x betul. Makan diri beb.

  • diny yusof says:
    September 23, 2017 at 8:15:00 AM GMT+8

    Sial punya Irwan Serigar .

    Sial punya Ali Hamsa .

    Sial punya Arul Kanda .

    Sial punya (bekas KPN) Khalid Ibrahim.

    Sial punya Reezal Merican.

  • Anonymous says:
    September 26, 2017 at 3:38:00 PM GMT+8

    Mungkin sebahagian keuntungan KR1M di bayar kpd UMNO. Rasuah dan UMNO tidak dapat dipisahkan.

fda

Archives