Tuesday, June 5, 2018

Bukti derma untuk Shukri Abdull: Adakah ini memuaskan?



Tempoh hari, Third Force mendedahkan beberapa dokumen untuk menjelaskan kenyataan Ketua Pesuruhjaya SPRM, Dato Shukri Abdull bahawa pihak SPRM tiada dokumen sebagai bukti untuk menunjukkan wang RM2.6 billion yang masuk akaun Dato Najib sebagai pemegang amanah itu datang sebagai derma dari Saudi Arabia.

Tulisan Third Force berikut:


Proof that money was remitted to Najib by Prince Saud Abdulaziz Majid as a gift


THE THIRD FORCE
Following is a copy of a letter by Prince Saud Abdulaziz Majid Al Saud to former Malaysian premier, Dato’ Seri Najib Tun Razak. The letter is self explanatory and speaks of a sum of money remitted to Najib as a gift to be used at his discretion.

Following are guided excerpts of “Kertas Siasatan terhadap Najib Razak” prepared in 2015 by the current head of the MACC, Datuk Seri Mohd Shukri Abdull.

The above is proof that the money remitted to Najib’s account was a gift


The above proves again that the entries to Najib’s account were gifts and to the knowledge of the then governor of Bank Negara, Tan Sri Zeti Akhtar Aziz



The above is proof that it was Zeti who suggested that the money be remitted to Najib’s account

Pada Mei 21hb, 2018, Shukri Abdul ada akui berjumpa Putera Raja tersebut:


https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=1959597770718593&id=100000051666675

Adakah bukti yang tersiar ini memuaskan kepada Shukri Abdull? Jika tidak memuaskan, adakah Shukri Abdull sedia dakwa ke mahkamah dan pihak defendan pula yang bawa surat ini dengan penuh bukti dan saksi? Pihak defenden sedia meminta dokumen dari BNM ...


3 comments:

  • Tanah Melayu Kini says:
    June 5, 2018 at 11:28:00 AM GMT+8

    bukti ni nk buat apa lagi? nasi dah jadi bubur..
    1 benda kami tak faham.. kenapa dulu...
    tidak padam persepsi rakyat dengan bukti2 ni masa dulu?
    kenapa dokumen bukti ada tapi tak di tunjukkan pada rakyat yg bodoh?
    kenapa tak suruh zeti buat sidang akhbar bagi tahu yg dia yg benarkan dan sahkan itu derma?
    skrg baru nak tunjuk.. nak buat apa lagi? dah hancur dah..
    rasanya ni la salah satu silap BN dan kelebihan pakatan..
    BN masih terlalu protokol, perlu protokol tapi terlalu dan dok buat cara dulu
    rahsia situ rahsia sini.. org tak suka..
    yg pakatan main hentam ja.. dan fitnah rafizi rakyat bodoh percaya..
    BN kena siarkan dgn jelas, byk lagi benda2 yg org dok jadi tanda tanya ni.. org tk suka
    org lebih suka di bagi tahu, (walaupun tipu) bukan tipu, bagi fakta yg org bodo bole faham..
    fokus bg tau, terang secara bodoh.. org lebih senang terima "SIMPLE" method..
    skrg.. kes apa2 DSN.. bantu la dia, tapi fokus la kat Bangkit balik..
    KJ buang la.. tak bole la dia.. something wrong la dgn dia.. relax ja masa pru..

    nk terang kat rakyat dah tak guna, biar la dokumen tu ke mahkamah..
    jangan buang masa dok nk terangkan apa yg dah jadi.. dulu tak pa la..
    skrg fokus matlamat baru parti, arah tujuan dan mcm mana nk menang balik.. bukan senang..

  • Anonymous says:
    June 5, 2018 at 12:49:00 PM GMT+8

    Hanya di Malaysia kafir BOLEH nasihat AGONG hal perundangan ISLAM .

    Hidup -- PH. Hidup -- PH .. !


    p.s. dengar khabar sembayang raya di MESJID NERARA pun kafir jadi IMAM...

    bnyk penyokong PH akan hadir....! !

  • Anonymous says:
    June 5, 2018 at 11:15:00 PM GMT+8

    Mati la shukri nk jawab nii

fda

Archives