Thursday, February 22, 2018

Madey usah auta keling... akui takut tanding Kubang Pasu



#KALAU BERANI MADEY BERTANDING DIKUBANG PASU

1. Kalau kita tengok semula sejarah Politik di Malaysia, kita perhatikan beberapa kawasan Parlimen yang dipimpin oleh beberapa tokoh politik yang boleh dikatakan sebagai Otai di kawasan masing masing,

• KuLi di Gua Musang
• Dato Shahril di JB
• Ustaz Hadi di Marang

2. Tokoh tokoh ini akan menang di kawasan masing-masing dengan parti yang mereka sokong.

3. Tapi Madey yang kononnya 'berjasa' ini takut untuk bertanding di Kubang Pasu di mana beliau menjadi Ahli Parlimen sejak tahun 1974 (tak termasuk Kota Star).

4. Kalau anda orang UMNO dari Kubang Pasu anda tahulah kenapa. Survival politik Madey di Kubang Pasu adalah kerana jasa-jasa tokoh-tokoh Kubang Pasu seperti Dato Man Arof, Dato Saad Man dan tidak lupa Dato Johari Baharom.

5. So, Kalau Madey ada teloq (jika berani), bertandinglah di Kubang Pasu. Tak payah sibuk cabar YB Khairi bertanding di Langkawi.

6. YB Khairi orang Rembau jadi dia bertanding di kawasan asal usul beliau.

7. Asal-usul Mahathir di Titi Gajah, bukan di Langkawi.

LOL ... run mahathir runnnn ... srupa Lim Kit Siang ..lepas berak lari .. busuk semua orang lain tanggung..

FB Johari Ishak

--------

Si boboi pulak takut tanding Langkawi



Lepas Minta Derma, Mukhriz Tuduh BN Beri Dedak! 

‘Boboi’ Mukhriz mula nak tunjuk pandai. Tuduh kononnya peruntukan RM 1.3 bilion di Langkawi yang diumum PM Najib tempoh hari sebagai tabur dedak kepada rakyat.

Jika dibaca dan diteliti (harap boboi boleh baca), peruntukan itu telah dirangka (terlebih dahulu) dalam RMK-11 sebelum ‘papa’ dia Mahathir konon-konon nak bertanding di Langkawi.


Peruntukan membabitkan projek tadahan air, naik taraf hospital, bina balai bomba, kuarters dan jalan raya. Kalau untuk rakyat, kenapa perlu jadi isu?

Kalau kerajaan bantu rakyat, dituduh pula beri dedak. Begitulah formula pembangkang, kalau boleh semua yang dibuat kerajaan adalah salah!

Yang patut jadi isu, bagaimana parti anak beranak, harta bertimbun 7 keturunan pun tak habis-habis, sibuk nak minta derma dari rakyat.

#PakatanProDAP
#TolakPakatanPRU14


Mukhriz mmg pak lawak

0 comments:

fda

Archives