Thursday, September 1, 2016

Tangan ghaib dibelakang Pribumi Bersatu?


Logo untuk parti baru Pribumi Bersatu ialah bunga raya. Kononnya melambangkang mereka ini berjiwa kebangsaan. Guna nama Pribumi seolah-olah mereka tidak tinggalkan agenda Melayu parti UMNO malah merangkumi kepentingan Sabah dan Sarawak yang lebih kerap guna istilah Pribumi.


Logo ini meyerupai logo bekas jajahan British yang dipulangkan ke China iaitu Hong Kong.

Entahlah samada maknanya kuasa ghaib belakang Mahathir adalah kuasa yang asing kepada Pribumi Bersatu dan UMNO. Mana tahu dalamnya kaum India, Cina, dan lain-lain bangsa luar negara asing. Tidak tolak salah seorangmya berpengkalan di Hong Kong

Ketua saja mamak tapi bila mamak sudah tiada, mereka yang menentu agenda. Kuasa ini mesti mempunyai kuasa kewangan dan jaringan business yang kuat. Sambil itu, mereka berperanan seperti Hong Kong sebagai gudang simpan wang.

Maka itu yang logo serupa The Store:


Selama lebih 1 tahun, sekali pun Tun Dr Mahathir tidak timbulkan isu Melayu dan Bumiputera. Nak sebut Bumiputera kena sebut Sabah dan Sarawak.

Sepanjang masa 22 tahun, Mahathir tak pernah ambil pot mengenai kedua-dua negeri dan dibiarkan dalam kemiskinan. http://www.utusan.com.my/berita/nasional/najib-cipta-rekod-46-kali-lawat-sarawak-1.200098

Bila ditanya isu dan masaalah Melayu, dia kata nanti orang kata dia rasis. Sejak bila dia takut dipanggil rasis?????

Hal ini jelas bila belang sebenarnya dalam hal ehwal ugama sudah kelihatan. Dah sama dengan Marina dan begitu liberal sekali. Maka, tahulah kita bahawa selama ini perjuangan ultra Melayu dan nilai-nilai Islam hanya untuk popular dan dapatkan kuasa.


Bila tidak perlu, dia tak peduli. Pribumi Bersatu hanya kata mereka Melayu dan Pribumi tapi jelas sekali mereka tak berani bersuara untuk Islam dan Bumiputera bagi mengkritik DAP. Melayu-Pribumi dan Islam sudah dicampak ketepi.

Baca di Snapshot2016 http://snapshot2016.blogspot.com/2016/09/mahathir-sudah-tunduk-kepada-dap-tak.html

0 comments:

fda

Archives