Tuesday, September 27, 2016

Mahathir menjaja kebencian, Najib yang berwawasan dan perihatin


Bila tidak cukup otak dan fakta untuk berhujah serta posting menyampai maklumat tepat, maka pemakan dedak Tun M akan serang makan dedak. Orang lain dapat dedak macam Clare rewcastle tapi mereka tak dpaat dedak pasal tak cerdik. http://snapshot2016.blogspot.my/2016/09/mahathir-beri-dedak-pada-clare-brown.html

Mahathir tidak ada hala tuju dalam perjuangan tapi hanya tahu serang 1MDB sahaja macam trump serang clinton pasal email. Dah tua-tua dan kubur menanti sepatutnya dia bertaubat dan berbudi pekerti mulia:
Ahli politik jangan mencabar, kena jaga lidah! 
http://www.sinarharian.com.my/politik/ahli-politik-jangan-mencabar-kena-jaga-lidah-1.565813 
Najib ada ide, polisi dan rancangan yang mana Mahathir tidak upaya serang. Malah di London, Mahathir puji polisi luar negara Malaysia.

Sarwakiana menulis:

Ketika Najib melaungkan “No Retreat, No Surrender” di Perhimpunan Agong UMNO yang lalu, ramai tidak tahu laungan itu bukan diajukan kepada marhaen, tetapi di tujukan kepada 3 individu yang berada didalam dewan PWTC itu.

Sebenarnya pergeseran antara Mahathir dengan Najib adalah permainan tinggi rebutan kuasa yang mempunyai kisah belakangnya.

Tetapi, kerana mengetahui diri nya amat popular, maka Tun Mahathir membawa pergeseran antara mereka berdua kepada persada rakyat.

Mengetahui rakyat boleh dimanipulasikan dengan emosi dan jahil kisah sebenar, maka lebih mudah dipersembahkan isu yang mereka kurang arif untuk mereka telan.

Itu sebab nya ketika Rafizi , Anwar dan DAP serta ahli pembangkang yang lain menyerang Presiden UMNO dan parti UMNO , Mahathir sedikit pun tidak mahu mempertahankan UMNO dan Presiden nya, ini kerana serangan dan hentaman dari mereka amat diperlukan Mahathir.

Mahathir menyerang dengan sepenuhnya pun apabila Anwar sudah dimasuk kan kepenjara.

Maka nyata sekali tindakan Mahathir ada lah “calculated”.

Sepenuh di http://www.sarawakiana.net/2016/09/najib-pemimpin-ada-prinsip-mahathir.html
 Sebenarnya Najib yang berprrihatin terhadap rakyat, seperti kata pemimpin Sarawak:

Rakyat Sarawak dan Sabah seharusnya berterima kasih kepada Perdana Menteri Datuk Seri Mohd Najib Tun Razak kerana begitu prihatin terhadap isu mereka, kata Menteri di Jabatan Perdana Menteri Datuk Joseph Entulu Belaun.

Berikutan itu, katanya kerajaan Persekutuan pimpinan Najib bersedia meneliti permohonan penurunan kuasa kepada kerajaan negeri Sarawak dan Sabah.
http://www.bernama.com/bernama/v8/bm/ge/newsgeneral.php?id=1286110 
Mahathir anti Sabah dan Sarawak serta tidak pedulu rakyat di sana hidup dalam kesusahan. Tidak seperti Azmin yang hanya kuat main politik hingga abai rakyat.
https://www.bnbbc.my/azmin-dikecam-sibuk-berpolitik-hingga-abai-masalah-rakyat/
Anak didik Mahathir tu ...buat tak tahu saja pasal rakyat ...
http://www.astroawani.com/berita-malaysia/penduduk-rayu-kerajaan-berkas-individu-bertanggungjawab-cemar-sungai-semenyih-117719
Rakan baik Mahathir, DAP dok sibukkan nak selamatkan anak dari tuduhan korupsi yang sudah ada dan tak lama masuk penjara sebab hina mahkamah dan tunggu kes korupsi dalam lokap.

4 comments:

  • Anonymous says:
    September 27, 2016 at 12:36:00 PM GMT+8

    Ustaz2 berbaris didepan Balai Polis menyuroh orang lain bertaubat sedangkan dirinya sendiri, UMNO dan Pencacainya hanya pandai BERTAUBUAT!!!

  • Anonymous says:
    September 27, 2016 at 12:41:00 PM GMT+8

    Ketua Parti UMNO sekarang hancur macam mana nak dipertahankan???

    Suroh saja Pemimpin Parti sekarang berundur dan digantikan dengan orang lain yang tak terpalit dengan 1MDB.

    Bukannya nak orang luar parti UMNO jadi Presiden/PM pon!!

    Kenapa susah sangat???!!!

  • Anonymous says:
    September 27, 2016 at 1:51:00 PM GMT+8

    DOJ....FBI... TANGKAP INI MAMAK KUTTYY... TANGKAPPPPP NOWWW...!!!!
    TAK PASAL2 JER FBI DAN DOJ DAPAT NAMA BUSUK....
    KAH KAH KAH..KEDUA DUA SAMDOL SERANG MENYERANG SATU SAMA LAIN.... KAH KAH...

  • Anonymous says:
    September 27, 2016 at 8:21:00 PM GMT+8

    Betul tu bro. Najib memang berwawasan utk terus balun duit rakyat. Berterusan menipu rakyat selagi boleh. Eloklah kita terus sokong dia ni ..

fda