Tuesday, January 7, 2020

Isu Tulisan Jawi : SPB Raja Permaisuri Agong Dah Bersuara, Apakah Dong Jiao Zong Masih Berdegil?


Isu Tulisan Jawi terus-terusan dipolimikkan oleh NGO ultra kiasu, Dong Jiao Zong.

Admin pelik, apa yang buatkan Dong Jiao Zong melompat macam kera dengan isu Tulisan Jawi nie?

Yang nak diperkenalkan HANYA 3 MUKASURAT, yang nak diajar HANYA 3 patah perkataan yang tiap-tiap hari Cina ultra kiasu nie tengok dalam hidup mereka (BACA DI SINI).


'MALAYSIA', 'RINGGIT MALAYSIA' dan 'BERSEKUTU BERTAMBAH MUTU', itu jer yang nak diperkenalkan tapi Dong Jiao Zong punya melenting macam dasar nie akan buatkan anak-anak mereka dipaksa tukar ugama kepada Islam!!!

Susah kalau jenis manusia buta sejarah nie, dah lah buta sejarah, berhati komunis pulak!!!

Seri Paduka Baginda Raja Permaisuri Agong Dah Bersuara, Kalau Dong Jiao Zong Masih Berdegil Bermakna Menderhaka Pada Raja



Soalan yang tepat dan padu dari Raja Permaisuri Agong, Tunku Azizah Aminah Maimunah Iskandariah :

"Siapa lebih berkuasa, Kementerian Pendidikan atau PIBG?".

Dan untuk Cina ultra kiasu di Dong Jiao Zong nie, baginda menerangkan fungsi dan had kuasa yang ada pada PIBG supaya Dong Jiao Zong tak besar kepala lagi.

"PIBG hanya menjaga kebajikan dan mutu pelajaran yang disampaikan oleh guru-guru mengikut silibus kementerian".

Jadi tak payahlah nak besar kepala dalam dasar yang dah ditetapkan oleh Kementerian Pendidikan sebab taraf Dong Jiao Zong hanyalah Persatuan Ibu Bapa dan Guru!!!

Tak tercatat dalam Perlembagaan Malaysia atau mana-mana dasar yang telah dibuat oleh Kementerian Pendidikan memperuntukkan kuasa supaya PIBG juga berperanan untuk menentukan dasar pendidikan negara.

Dong Jiao Zong MESTI AKUR, mereka hidup dalam negara Malaysia di mana dalam Perlembagaan Malaysia meletakkan tanggungjawab kepada Majlis Raja Raja dan juga Kerajaan Malaysia untuk melindungi Bahasa Melayu yang menjadi bahasa kebangsaan  Malaysia.

Tak perlu gunakan ugutan yang Malaysia akan menghadapi masaalah dengan negara China sekiranya tindakan di ambil ke atas Dong Jiao Zong.


Parti Komunis Malaya diharamkan satu masa dulu malah kerajaan dan rakyat Malaysia memerangi pengganas komunis yang secara jelas didokong oleh kerajaan China, kita akui di peringkat awal memang ada tindakbalas dari kerajaan China tetapi selepas penjelasan diberi akhirnya kerajaan China ambil sikap tidak campurtangan (BACA DI SINI).
Amaran keras kepada Dong Jiao Zong, pihak istana sudah bersuara, akur dan jangan biadap kerana pantang Melayu menderhaka kepada raja apa lagi kalau bangsa pendatang menderhaka pada raja kami, PASTI KURSANI MELAYU YANG BERJIWA JEBAT AKAN BANGKIT!!!
Kelak akan buruk padahnya!!!

0 comments:

fda

Archives