Friday, April 6, 2018

Kenapa Pembangkang Takut Dengan Akta Anti Berita Palsu


Tipu dgn fitnah memang dah jadi makanan harian puak sebelah sana.

Daripada macai sampailah pemimpin utama.

Daripada yang muda sampailah yang dah tua nak mampus.

Sehari kalau tak buat fitnah, hidup tak sah.

Dalam isu cincin berlian yg dgn sengaja dikaitkan dgn DS Rosmah, jelas dgn tak ada usul periksa, Rafizi dari PKR taburkan fitnah dgn meluas yg kononnya, cincin berlian tu milik DS Rosmah.

Yg org tua 93 tahun ni pun dgn seronok sindir DS Rosmah.

Tujuan fitnah tu di buat supaya akan timbul persepsi yg DS Najib selewengkan duit rakyat utk beli barang kemas isteri dia.

Tapi bila Rafizi di heret ke mahkamah, dia berikan alasan yg cukup bodoh.

Kononnya dia cuma bergurau ttg isu cincin berlian yg di cuba di kaitkan dgn DS Rosmah.

Mamak Kutti pula, walau pun dah di bagi penjelasan yg lengkap dgn bukti, tetap nak taburkan fitnah yg sama dgn tujuan memburukkan DS Najib.


Sebab tu org yg paling membantah Akta Anti Berita Palsu ialah Madey.

Macam2 cara Kutti ni pusing cerita supaya rakyat keliru yg kononnya tujuan Akta Anti Berita Palsu ni adalah supaya pembangkang tak boleh kritik kerajaan.

Ni namanya, tua2 saja.

Belum ada ahli politik yg kena tangkap sama ada sbb kritik dasar2 kerajaan sama ada masa perbahasan kat parlimen atau dalam ceramah politik.

Kebebasan bersuara atau kebebasan media bukan bermaksud bebas menipu dan buat fitnah.

Dalam isu cincin berlian yg cuba dikaitkan dgn DS Rosmah, jelas yg di serang ialah peribadi dan tak ada kena mengena langsung dgn dasar kerajaan.

Kesan fitnah mmg sangat2 buruk, sebab tu dalam Islam sendiri dosa fitnah lebih besar dari dosa membunuh.



Itulah perangai buruk Mahathir dgn konco2 dia kat dalam Pakatan Harapan.

Tarik perhatian rakyat, cuba dapatkan sokongan dgn simpati rakyat dgn buat fitnah pada pemimpin BN.

Yg sibuk di jaja dan di cecehkan dlm ceramah politik ialah fitnah yg menyerang peribadi pemimpin BN terutamanya DS Najib.

Sebenarnya mamak kutti dgn konco2 dia dalam PH tak ada ruang nak kritik dasar2 yg kerajaan buat.

Sebab semua dasar yg kerajaan buat ialah untuk membantu rakyat.

Tu namanya, tak dapat tanduk, telinga di pulas.

Tak dapat kritik dasar2 kerajaan, taburkan fitnah yg menyerang peribadi.


Sebab tu pendakwa Perancis keluarkan kenyataan yg pembangkang Malaysia penipu nombor satu.

Kalau org luar boleh nampak, tak kan kita tak nampak perangai buruk ahli politik pembangkang.

Tak kan kita nak bagi mandat pada penipu nombor satu!!!

0 comments:

fda