Monday, October 16, 2017

Cucu pendatamg Kerala akan halau raja-raja Melayu?



TUN RASIS: HINA KETURUNAN SULTAN DAN BANGSA MELAYU

Tun Dr Mahathir semasa berucap dalam himpunan haram anjuran pakatan partinya di PJ semalam dilaporkan telah menghina keturunan Bugis.

Beliau mendakwa PM Najib Tun Razak adalah dari keturunan pendatang iaitu - Bugis dan perlu balik ke Bugis.

Saya tidak berhasrat menyentuh tubuh badan Najib tetapi bila Tun sentuh hal keturunan dan mengaitkan Bugis dengan lanun ternyata beliau menghina asal usul keturunan Bugis.

Beliau lupa tanah yang beliau pijak malam tadi adalah di bawah kedaulatan Tuanku Sultan Selangor. Kesultanan Selangor berasal dari Tanah Bugis, nenda-nenda Tuanku berasal dari Raja Lumu iatu Sultan Selangor yang pertama yang dari keturunan Bugis.

Keturunan Bugis iaitu dari rumpun Melayu datang ke Tanah Melayu ratusan tahun dahulu dan kini merupakan sebahagian dari keturunan Melayu asal iaitu keturunan majoriti dalam negara.

Orang Melayu samada dari keturunan Bugis, Jawa, Minangkabau, Langkat, Aceh, Patani, Suluk dan lain-lain adalah dari rumpun besar Melayu Nusantara yang telah bersama membentuk bangsa Melayu di Malaya dan kini Malaysia.

Tun ini keturunan apa?

Kenyataan bekas PM dan bekas kleptokrat ini ternyata menghina bangsa Melayu keseluruhannya. Dan memandangkan asal-usulnya tanpa dipertikaikan adalah dari Tanah Besar India maka kenyataannya itu berunsur rasis apatah lagi menghina keturunan dan asal usul Tuanku Sultan Selangor.

Tun perlu tarik balik kenyataannya dan memohon maaf pada seluruh bangsa Melayu.

Berhujahlah dengan ilmu dan fakta jangan jadi penyambung lidah rasis dan durhaka.

Mengata dulang paku serpih menghina keturunan Melayu Bugis kamu tu keturunan apa......

ROSLAN SMS -Anak keturunan Bugis Selangor

https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=549244028748271&id=100009880363600

Tak sedar diri anak keling kerala ni ....

2 comments:

  • Anonymous says:
    October 17, 2017 at 12:11:00 AM GMT+8

    nyanyuk tahap gaban dh org tua ni....

  • Unknown says:
    October 17, 2017 at 6:44:00 AM GMT+8

    Mahataktau dan anak2 cucu cicit kau boleh balik Kerala..lanun.sebenar Malaysia..Kau sendiri yg korek lubang kubur kau sendiri..macha

fda

Archives