Thursday, June 9, 2016

Penjelasan Khalid Samad tak nafikan PAN boneka DAP


Mudah saja nak buktikan PAN adalah pencacai DAP. Ingat kembali ketika Kelantan berhadapan banjir besar, PASMA mengadap Lim Guan Eng untuk bantuan wang tubuhkan PASMA. Ekoran kekalahan besar Anwarinas di pemilihan PAS, tertubuh PAN. 

Kenyataan Khalid Samad membidas Nizar Jamaluddin kerana mengatakan kematian kedua-dua arwah ahli Parlimen Sg Besar dan Kuala Kangsar boleh dilihat sebagai percubaan untuk "politically correct" selari dengan budaya baru yang cuba dibina oleh UMNO dan PAS.

Namun kempen PAN jauh dari "politically correctness".
Fitnah Menjadi “Ulam-Ulaman” PAN untuk Meraih Undi
Pakatan Harapan Mula Berjanji Dalam Usaha Membohongi Rakyat
Kelihatan PAN hanya sibuk untuk main politik selak kain dan hentam sembrno ke atas parti lawan, khususnya seteru utama mereka, PAS. Malah sokongan yang diberi oleh Menteri BN Sarawak, Nancy Shukri kepada BN pun mahu diputarbelit Khaid Samad secara cetek sebagai ugutan.

PAN hanya takut politik sedemikian di Kuala Kangsar boleh backfire dan calun mereka diajar pengundi.

Dengan demikian, penafian Amanah bertanggungjawab pada kain rentang dan billboard yang panggil cina babi yang dibuat Khalid Samad mencurigakan. Billboard yang menyerang Datuk Jamal Yunos bertujuan untuk timbulkan kemarahan laun cina.


Ini dilihat menguntungkan PAN. Tambah lagi, PAN pun dilihat masih dengan cara politik provokasi.
Semalam berlaku isu PAN ceramah kuat ketika masjid sedang adakan sembahyang Terawih. DAP mana kisah kerana mereka tak hormat ugama Islam.

Jika bukan PAN, pastinya ini cara propaganda provokatif dan serangan politik tidak beradab yang sering dlakukan oleh PH. Rafizi sudah mula mainkan cara biasa PKR yang provokatif.



Isu billboard ini menampakkan stail subversif DAP yang sentiasa kasar dan aggresif.  Baca di Snapshot 2016 di http://snapshot2016.blogspot.my/2016/06/dap-yang-sebenar-panggil-cina-babi.html

Dari strategi kempen PAN yang begitu fokus pada kawasan cina di Sekincan dan amat bergantung pada DAP, penafian Khalid Samad bahawa PAN adalah pencacai DAP susah untuk disangkal.


Tambah lagi, DAP telah mengawal sepenuhnya pergerakan calon PAN di Sungai Besar sehinggakan didalam satu sidang Media pun, calon PAN seakan begitu takut untuk mengeluarkan kenyataan kenyataan  dan seakan meminta persetujuaan apabila kenyataan hendak dikeluarkan.
Sidang Media Dikawal-Terbukti, PAN hanya BALACI Setaraf HAMBA ABDI Kepada DAP
 http://yusmanzaharizakaria.blogspot.my/2016/06/fatwa-pas-sokong-pan-seperti-undi-dap.html

Khalid Samad ada kata taktik PAS melabelkan PAN dengan DAP adalah taktik lama dalam usaha cuba menafikan PAN adalah pencacai DAP.  Calun Amanah di Kuala Kangsar pun cuba menafikan. Hal lain dia tak jawab dan kata dia hanya pengantin, tapi boleh pula untuk pertahan DAP?


Alah ... apa lagi nak kata Khalid bila Lim Kit Siang pun akui dengan mengatakan apa salahnya DAP sokong PAN?

Konon Kit Siang give up tapi sebenarnya DAP begitu bersungguh membantu Amanah.
Kit Siang’s strategy for Pakatan win in Sungai Besar

Sebabnya:
ADUN DAP dari Sekinchan dapat tamparan hebat apa bila ada pengundi berbangsa Cina mendakwa tidak kenal dengan beliau.

Harap pengundi berhati-hati. Betul kata  Hadi, PAN hanya diperguna dan dibayar DAP untuk mereka dapatkan undi Melayu.

Hari ini untuk Amanah tarik undi Melayu PAS untuk dirinya, esuk hari tarik undi Melayu untuk DAP. Lihat Pulau Pinang untuk tahu betapa korup dan kejam sekali DAP.
Apabila banyak skandal mega DAP dipersoalkan oleh rakyat, DAP seakan buta tuli untuk memberikan penjelasan, sehingga kini berbagai isu dibangkitkan untuk menutup isu penyelewengan wang rakyat dan skandal yang melibatkan berbillion ringgit.

Kezaliman Dan Kekejaman DAP Terhadap  Bangsa lain Perlu Di Sekat Dengan Apa  Cara sekali Pun

PCM lodges MACC report over undersea tunnel contract
 Amanah pun sama korup dengan DAP tapi nak tuduh BN korup.
http://klxpress.com.my/bahasa-melayu/19-semasa/15566-zambry-dedah-nizar-pernah-lulus-balak-tanpa-rujuk-jawatankuasa.html
Malah ada penyokong pembangkang sudah akui DAP, PKR dan AManah lagi teruk dari BNyang sering dituduh.

fda

Archives