Saturday, November 28, 2020

Lembu Punya Susu, Sapi Main Jauh-Jauh, Jangan Cuba Nak Dapatkan Nama...🤫🤫🤫


Alhamdulillah, akhirnya apa yang DS Najib dan Ahli Parlimen Barisan Nasional perjuangkan untuk rakyat sudah berjaya.

Dalam penggulungan Bajet 2021, Menteri Kewangan, Tengku Zafrul, mengumumkan kerajaan telah bersetuju untuk meluluskan moratorium secara automatik kepada golongan B40, manakala untuk golongan M40, mereka akan mendapat moratorium selepas mengemukakan permohonan tanpa memerlukan apa-apa dokumen dan bagi golongan T20 pemberian moratorium akan diberikan selepas pihak bank membuat pertimbangan ke atas permohonan mereka.


Untuk permohonan pengeluaran Akaun 1, semua pencarum KWSP yang mempunyai simpanan dalam Akaun 1, layak mengeluarkan caruman mereka hingga tahap maksima RM10,000.

Pastinya ini merupakan berita yang sangat-sangat dinantikan oleh rakyat.

Dalam keadaan rakyat benar-benar berada dalam keadaan yang sangat susah sekarang ini, persetujuan kerajaan terhadap 2 perkara utama yang diperjuangkan oleh Ahli Parlimen terutamanya Ahli Parlimen Pekan, DS Najib, pasti akan memberikan nafas kelegaan kepada rakyat untuk meneruskan kehidupan.


Selepas DS Najib memberikan cadangan di Parlimen, ramai cytro dari pembangkang dan tidak kurang juga cytro PPBM yang mengecam DS Najib.


Kecaman lebih hebat diterima DS Najib, apabila secara tegas beliau nyatakan sokongan terhadap Bajet 2021 oleh Ahli Parlimen yang bernaung di bawah BNBBC adalah tertakluk kepada persetujuan kerajaan untuk meluluskan permohonan rakyat untuk melanjutkan moratorium dan pengeluaran KWSP di penghujung perbahasan beliau.


DS Najib dituduh pengkhianat, malah Barisan Nasional disindir dalam Parlimen, syarat yang diberikan itu sebagai syarat penolakan secara halus Puteri Gunung Ledang terhadap peminangan Sultan Melaka.


Inilah wajah-wajah pengkhianat sebenar yang masih lagi cuba menentang Bajet 2021 hingga di saat akhir.

Tapi itu semua DS Najib dan Barisan Nasional terutamanya UMNO hadapi dengan penuh ketenangan dan kematangan kerana meletakkan kepentingan rakyat mengatasi kepentingan politik.

Tapi akhirnya, berjuang dengan berpaksikan kepentingan rakyat, Muhyiddin tunduk dan akur.

Tahniah dan terima kasih kepada DS Najib dan pejuang-pejuang rakyat dari UMNO/Barisan Nasional.

Jangan pula Muhyiddin dan PPBM cuba 'claim credit' kerana rakyat sekarang sudah terlalu bijak untuk diperbodohkan.

Lembu punya susu, sudah sewajarnya lembu yang dapat nama, sapi pergi main jauh-jauh.



0 comments:

fda

Archives