Sunday, June 7, 2020

Cabar Mahathir Arah Saddiq Dan GF Buat Laporan Polis Salahlaku SPRM

Updated : 10.36 am


Semuanya bermula bila Syed Saddiq membuat lapuran polis tentang kehilangan duit tunai RM250,000 yang beliau simpan dalam peti tunai di dalam rumah beliau (BACA DI SINI).

Ibarat membuka pekong di dada, akhirnya satu persatu salah laku Syed Saddiq terbongkar.

Bermula dari netizen persoalkan macam mana Syed Saddiq boleh mempunyai duit tunai hingga RM250,000 sampai ke skandal seks Syed Saddiq didedahkan.


Sedikit komen tentang selera Syed Saddiq, nampaknya beliau bernafsu pada perempuan berkulit putih, muka bujur sirih dan berambut panjang.

Boleh tahan juga selera budak nie, asal ada 3 ciri WAJIB tu, tak kira Melayu, Cina atau lain-lain bangsa, pasti jadi habuan nafsu serakah Syed Saddiq...😋😋😋

Tapi admin tidak mahu fokus sangat dengan skandal-skandal Syed Saddiq.

Macam yang admin tuliskan, segalanya bermula bila Syed Saddiq buat lapuran polis mengenai kehilangan tunai RM250,000 dari peti tunai dalam rumah beliau.


Dia tuduh orang gaji, janda Setiawangsa yang pada awalnya Syed Saddiq dakwa kononnya 'Bibik' sebab hendak 'cover' bersekedudukan serumah.


'Bibik' Syed Saddiq yang rasa teraniaya dan tertipu buat pendedahan video tentang hubungan beliau dengan Syed Saddiq.

Bila siasat dimulakan tentang duit RM250,000 itu, lagi banyak yang terbongkar.


Bagi membantu siasatan berkenaan duit Syed Saddiq yang didakwanya hilang itu, SPRM telah menahan Bendahari Armada, Rafiq Hakimi Razali.





Maka terbongkar, selain dari sumber duit RM250,00 itu diragui, Armada juga telah menipu orang awam dengan mengutip derma dan disalurkan ke dalam akaun syarikat Armada Bersatu walau pun selepas syarikat tersebut ditutup operasinya (BACA DI SINI).

Jadi dakwaan Syed Saddiq yang kononnya duit RM250,000 itu adalah simpanan dari kecil dan kemudiannya tukar pulak kepada simpanan bersama ayah dan ibu beliau hanyalah hiburan semata-mata...😂😂😂

Syed Saddiq juga dakwa dia beli rumah dengan duit mak bapak dia dan kononnya dia tidak ada rumah.

Dari sumber yang dipercayai, Syed Saddiq sebenarnya rumah yang Syed Saddiq duduk itu adalah rumah beliau sendiri dan Syed Saddiq membelinya secara tunai!!!

Banyak juga duit Syed Saddiq nie sebab itu SPRM mahu melakukan siasatan menyeluruh supaya dapat dibongkar sehingga ke akar umbi.

Sama ada Syed Saddiq dan Armada terlibat dalam penyelewengan duit Kementerian Belia dan Sukan atau ada penaja dari taikun-taikun tertentu atau kedua-duanya sekali.


Salah seorang taikun yang dikatakan sponsor Armada ialah kroni Dr Mahathir, Vincent Tan.

Biasalah, ada ubi, ada batas (BACA DI SINI).

Tapi khabarnya duit tidak masuk ke dalam akaun Armada tapi terus ke tangan Syed Saddiq, mungkin sebab itulah dalam peti tunai Syed Saddiq saja ada RM250,000!!!

Kita tunggu sahaja apa kesudahannya siasatan SPRM mengenai dakwaan rasuah, salah guna kuasa dan penggubahan wang haram (AMLA) terhadap Armada.


Ulya dengan angkuhnya kata tidak takut dan siasatan yang dilakukan itu adalah siasatan yang tidak berasas kerana tidak mempunyai sebarang bukti.

Ulya kena hati-hati.

Sebab ada desas desus yang mendakwa ada individu tertentu dari kepimpinan ARMADA dikenali sebagai broker Madzlee Malek.

Admin cuma hendak ingatkan, jangan nanti bila SPRM cekup seorang demi seorang, kau orang mulakan balik ratib Najib, UMNO dan Barisan Nasional!!!


Tapi dari sidang media yang Dr Mahathir buat pada wartawan asing, jelas Dr Mahathir sudah risau dengan hasil siasatan itu nanti.

Punyalah hendak 'cover' dan memburukkan kerajaan pada wartawan asing, Dr Mahathir siap menipu kononnya Nurul Hidayah, pegawai Syed Saddiq disoal siasat dalam bilik gelap.


Sedangkan dalam sidang media Nurul Hidayah, tidak pula dia beritahu yang dia disoal siasat dalam bilik gelap!!!


SPRM juga sudah jawab tuduhan Nurul Hidayah dan mengesahkan apa yang dikatakan Nurul Hidayah adalah fitnah (BACA DI SINI) dan (DI SINI).

Abe Lim Tak Ada Dalam Gambar Nie Sebab Gambar Lama
Mungkin Masa Tu Belum Kenal Lagi Kut...😂😂😂

Kalau betul apa yang Dr Mahathir dakwa itu, suruhlah Syed Saddiq dengan 'girl friend' baru dia itu, Abe Lim, buat lapuran polis atas salah laku SPRM.

Abe Lim pun bukan kaleng-kaleng (BACA DI SINI).

0 comments:

fda

Archives