Wednesday, March 25, 2020

Covid-19, Apa Yang Di Takutkan PH Terutama DAP Bila Tentera Turun


Sebaik sahaja Menteri Kanan (Kementerian Pertahanan), DS Ismail Sabri, umumkan mulai 22 Mac 2020, kerajaan akan gunakan khidmat Angkatan Tentera Malaysia (ATM) untuk membantu PDRM menguatkuasakan Perintah Perjalanan Terhad, yang mula-mula melompat untuk membantah ialah ahli politik DAP dan aktivis pro DAP.

Walau pun Ismail dengan jelas menyatakan kehadiran tentera hanyalah untuk membantu pihak PDRM untuk laksanakan penguatkuasaan perintah kerajaan dan tidak ada apa yang harus dibimbangkan kalau orang ramai mematuhi perintah tersebut (BACA DI SINI).

Pengumuman kerajaan menggunakan khidmat ATM disambut baik oleh orang ramai kerana kita tahu kehadiran ATM adalah untuk kebaikan dan keselamatan semua.

Cuma yang menjadi tandatanya kepada kita, kenapa pemimpin-pemimpin Pakatan Harapan terutamanya dari DAP merasa risau?


Anwar (PH/PKR) kata adalah sesuatu yang tidak masuk akal menggunakan ATM untuk kawal pergerakan orang ramai (BACA DI SINI).

Ronnie Liu (PH/PKR) pula kata ATM tidak sepatutnya dikerahkan (BACA DI SINI).

Aktivis pro komunis dan DAP, Fadiah Nadwa pula kata mungkin ada niat jahat menggunakan khidmat ATM (BACA DI SINI).

Admin cuba mencari jawapan kenapa DAP dan aktivis pro DAP melenting dalam isu menggunakan khidmat ATM.


Admin terbaca satu kenyataan yang dimuatnaik oleh salah seorang netizen dalam Facebook dan ianya tular dalam sosial media 3 hari lepas.

Kenapa pula Lim Kit Siang melarang ATM turut sama menjejaki 2 juta pelancong China yang masih ada dalam Malaysia?

Bukankah Covid-19 bermula dari negara China dan pelancong China adalah pembawa Covid-19 yang paling awal dikesan di Malaysia?

Jadi apa masaalahnya kalau 2 juta pelancong China itu dikesan, diperiksa dan dikuarantinkan sebelum mereka dihantar balik ke negara China?

Bukankah kita sedang berperang dengan virus pembunuh Covid-19?

Apakah kehadiran 2 juta 'pelancong' dari China lebih penting dari 32 juta nyawa rakyat Malaysia?

Atau ada sesuatu agenda rahsia yang mahu disembunyikan?


Selepas membaca arahan dari Perdana Menteri, TS Muhyiddin, ketika beliau menjadi Menteri Dalam Negeri  yang mengarahkan supaya kesemua pelancong dari China dan India dikesan segera (BACA DI SINI), maka bagi admin, memang sahih ada 2 juta malah mungkin lebih ramai dari itu pelancong China yang sedang bersembunyi di Malaysia.


Portal ini pernah dedahkan bagaimana ketika skandal menjual MyKad kepada pendatang asing terutamanya dari China terbongkar, ahli politik DAP (MP Jelutong) yang juga seorang peguam, adalah satu-satunya peguam yang menawarkan perkhidmatan membela pengkhianat yang menjual kedaulatan negara kepada warga asing (BACA DI SINI).


Portal ini juga pernah mendedahkan bagaimana kuasa penentu politik orang Melayu akan tergugat sekiranya Kementerian Dalam Negeri yang ketika itu di bawah pemerintahan Pakatan Harapan meluluskan 200,000 kerakyatan kepada warga China (BACA DI SINI).


Kami juga pernah kritik tindakan Kementerian Perumahan dan Kerajaan Tempatan di bawah pemerintahan Kerajaan Pakatan Harapan pernah menurunkan harga minimum rumah yang boleh dibeli oleh warga asing dari China (BACA DI SINI).


Malah DYMM Sultan Johor pernah menitahkan supaya semua kerakyatan ysng diberikan kepada warga China sewaktu Pakatan Hsrqpan memerintah disiasat semula (BACA DI SINI).

Dan sekumpulan orang Cina yabg dibawa balik dari China, yang mendakwa mereka ialah rakyat Malaysia didapati tidak faham dan tidak boleh bertutur sewaktu mereka dikuarantinkan.

Segala-galanya berlaku sewaktu pemerintahan Pakatan Harapan.

Apakah telah ada usaha membawa masuk rakyat China ke Malaysia dan berikan mereka kerakyatan negara ini oleh kerajaan Pakatan Harapan yang terdahulu untuk menggugat kekuatan kuasa pengundi Melayu?

Jika benar, Menteri Dalam Negeri, Hamzah Zainuddin mesti mengambil tindakan yang tegas dan pantas untuk mengesan kesemua mereka.

Apakah ini sebabnya mengapa DAP beriya-iya menentang ATM membantu PDRM dalam penguatkuasaan Perintah Larangan Terhad.

Rakyat China yang diseludup masuk pasti akan terpaksa berhadapan dengan pihak ATM dan PDRM bila mereka terpaksa keluar untuk mendapatkan bekalan makanan dan keperluan harian mereka dan perkara ini pasti menggusarkan DAP.

Dan apakah pembelian RM5 juta 'face mask' yang diluluskan oleh Lim Guan Eng ketika Pakatan Harapan memerintah memang sudah diperuntukkan kepada pendatang-pendatang China ini?

Selepas kita dapat mengawal wabak Covid-19, In Sya Allah, kita akan dapat mengawalnya, isu ini mesti diberi keutamaan oleh Kerajaan Muhyiddin, kalau tidak, tidak ada bezanya antara Kerajaan Muhyiddin dengan Kerajaan Pakatan Harapaan tajaan DAP!!!

0 comments:

fda

Archives