Wednesday, February 22, 2017

Cukuplah main sentimen! Suruh Mokzani ambilalih Proton!


Mahathir masih bersemangat mahu pertahankan Proton tapi dia juga yang jahanamkan Proton untuk kaum keluarganya khendurikan.

Baca LSS menjawab:

http://snapshot2016.blogspot.com/2017/02/proton-simbol-legasi-korup-dan.html 

Setelah gagal berhujah untuk pertahankan Proton supaya diurus mengikut acuan pengurusan dan kroni Mahathir, kini dia bermain sentimen pula:



Sebenarnya
Mahathir gagal:


Sebagai seorang pemerhati industri automotif, kami berasa agak kecewa apabila DRB-Hicom gagal menghasilkan satu rancangan perniagaan ataupun rancangan model masa depan ataupun peta teknologi walaupun sudah lama memiliki Proton.

Penghasilan rancangan terperinci ini ialah antara kunci penting untuk memastikan Proton terus relevan dan tidak menjadi mangsa pasaran dan ditelah oleh pesaing. Rancangan terperinci ini mungkin melibatkan pencarian rakan strategik yang mungkin mahukan ekuiti dalam syarikat, samada sebagai pemilik majoriti ataupun pemilik signifikan yang diberi kuasa pengurusan.

Baca analisa penganalisa otomobil yang pro Mahathir tapi telah serlahkan kegagalan Mahathir sebagai Chairman yang kuat masuk campur hal pengusan Proton:

http://www.funtasticko.net/proton-pasca-tun-mahathir-selamatkan-atau-jual-apa-nasib-proton-selepas-ini/

1 comments:

  • Anonymous says:
    February 22, 2017 at 1:10:00 PM GMT+8

    Zaman Jibby nak settle kan masalah hutang business senang saja, jual & pinjam. Tak payah nak perah otak berfikir macam mana nak maju kan business...

fda

Archives