Seminar Kebangsaan Jenayah Sosial Kanak-Kanak

Seminar Kebangsaan Jenayah Sosial Kanak-Kanak

Tuesday, December 27, 2016

BR1M diversion selamatkan Anina "botox"


Macamana Anina tak marah bila dia digugurkan jawatan sebagai ketua srikandi. Dia dah hbs berpuluh ribu untuk botox dan modified muka dia selepas dilantik dua bulan lepas. Lihat perbezaan gambarnya semasa sebelum dilantik dan selepas dilantik. Bagaikan seorang anak dgn seorang makciknya kan tu. Lihat dagunya. Kan lebih panjang tu. Bujur sireh gitu. Lihat pipinya. Kan pipi pauh dilayang tu.  Lihat bahagian matanya.
Tun M pun simpati maka dia mahu selamatkan Anina.
http://theunspinners.blogspot.my/2016/12/tun-marah-din-pagoh-pecatkan-anina.html
Lalu dia buat diversion BR1M:






Pengarah Komunikasi Strategik Kementerian Kewangan, Datuk Lokman Noor Adam berkata, sungguhpun anak beliau yang mempunyai koleksi kereta mewah bernilai lebih RM38 juta dan tersenarai sebagai antara Melayu terkaya di Malaysia selepas Syed Mokhtar Al Bukhari tidak memerlukan bantuan BR1M, Mahathir perlu sedar bahawa ada 7.2 juta rakyat Malaysia yang amat mengharapkan BR1M untuk menampung kos sara hidup. 
Baca kenyataan penuh Dato Lokman Nor Adam di http://www.astroawani.com/berita-malaysia/ppbm-wajar-henti-br1m-jika-pakatan-harapan-memerintah-lokman-adam-126995
Pembangkang pun suka BR1M:




https://www.bnbbc.my/pembangkang-juga-sokong-br1m-gerakan/
Pada January 2016, DAP kata:
Under Pakatan Harapan, BR1M possible without GST or two jobs, DAP claims - See more at:
http://m.themalaymailonline.com/malaysia/article/under-pakatan-harapan-br1m-possible-without-gst-or-two-jobs-dap-claims

Oleh sebab BR1M rasuah, maka ...
Mahathir now says that BR1M is corruption and that BR1M breaks the law.
Mahathir should now make police report against Wong Chen, Ratu Naga, Charles Santiago and the various PKR and DAP ADUNs and MPs who have been helping to give out or receive BR1M.
These people are aiding and abetting "crime".
Macam mana nak jadi Penasihat kerajaan pembangkang:
http://www.tv14.my/2016/12/26/mahathir-offer-diri-jadi-penasihat-kerajaan-jika-pembangkang-menang-pru14/
GUM Desak Dr Mahathir Mohon Maaf Kepada Golongan Berpendaparan Rendah http://www.bernama.com/bernama/v8/bm/ge/newsgeneral.php?id=1314690
Memalukan sekali adalah PPBM turut terlibat:
PPBM pun ada Website bantu golongan yang layak untuk dapatkan brim. Kenapa Tun M kata BRIM adalah haram.






Tangkap sekali Mukhriz:

Pengerusi Parti PRIBUMI yang mendakwa BR1M ialah rasuah dan melanggar undang-undang diseru untuk melapor kepada SPRM untuk menyiasat pengerusi Parti PRIBUMI kerana parti itu memberi perkhidmatan kepada rakyat untuk memohon BR1M, yang kononnya rasuah dan melanggar undang-undang.
Mana boleh parti politik ini dibenarkan untuk memberi perkhidmatan untu menawar rasuah kepada rakyat?

BR1M haram, San Miguel tak haram ke Tun?



Tiada sebab untuk kata BR1M tak betul:



Penjelasan dari Jo Ghani:
I am somewhat saddened with Tun Mahathir’s recent comment in the Malaysiakini report on 25th December 2016 regarding the provision of BR1M by the Government to the Rakyat.
Tun Mahathir accused the Government of corruption and partaking in unlawful activity as he alleged that BR1M is a form of bribery in order to induce the Rakyat to vote for Barisan Nasional.
http://antirepublik.blogspot.my/2016/12/br1m-stands-for-bantuan-and-nothing-else.html
BR1M 3.0 2014 - Apa Yang Perlu Anda Tahu - 
http://khairulryezal.blogspot.com/2014/02/br1m-30-2014-apa-yang-perlu-anda-tahu.htmlhttp://theflyingkick.blogspot.com/2014/02/br1m-ingatkan-pandai-ler-sangat-sebab.htmlhttp://www.gmieawakening.blogspot.com/2014/02/br1m-30-bn-government-set-example-on.html
Mungkin sebab dia dah kaya, maka dia tak kisah rakyat biasa.
Tetapi hujah menyangkalnya terlalu banyak, kenapa dia cuba main isu yang pembangkang pun tak seirama dengannya??????
Orang tua ni suka olok-olok nyanyuk. Bila kita tengok kiri, dia ingat kita tak sedar apa berlaku belah kanan???


Nak selamatkan Anina kerana penyakit Arina boleh merebak dan lumpuhkan parti. 
Ganti saja dengan Siti Nurhaliza


http://snapshot2016.blogspot.com/2016/12/ct-ketua-serikandi-takde-skandal-cuma.html


4 comments:

  • Anonymous says:
    December 27, 2016 at 3:24:00 PM GMT+8

    Nak tanya 1 ajer anina ni bini orang ka andartu atau janda...

  • Anonymous says:
    December 30, 2016 at 11:29:00 PM GMT+8

    Takut betul u.... dengan mahathir sekarang

  • jepspg3gbk says:
    January 2, 2017 at 8:07:00 PM GMT+8

    Admin tak pernah tau pasal camera 360 ke? Botox tu kakMah...

  • Hafizoo Kassim says:
    January 24, 2017 at 7:50:00 AM GMT+8

    Yahoo

fda

Archives