Friday, July 8, 2016

Raya pertama baru meroyan kekalahan PRK awal puasa


.... di petang ambang Syawal, beliau masih memilih untuk mengomel dan melahirkan ketidak puasan hati nengenai kekalahan Pakatan Harapan di dalam Pilihan Raya Kecil (PRK) Teluk Intan dan Sungai Besar.
Sehinggakan tajuk posting beliau di ambang Aidil Fitri bertajuk 'Rasuah II'. ....

Dendam Mahathir nampaknya masih membara...

Lebih membara lagi ialah apabila, teori dan cerita-cerita seronok kononnya Najib sudah tidak mendapat sokongan tetapi Rumah Terbuka Seri Perdana didatangi lebih 70,000 orang sehingga kawalan keselamatan pula terpaksa diketatkan dan hadirin terpaksa beratur panjang ekoran ancaman keganasan golongan tidak beragama, Islamic State (IS).

Mahathir melihat peluang itu sebagai cara untuk melepaskan geram.

Masalahnya Mahathir ialah, dia sentiasa menyalahkan rakyat apabila dia tidak mendapat sokongan tetapi apabila dia disokong seperti tahun-tahun getir penghujung 1980-an dan 90-an, dia berbangga dengan dirinya, tanpa sedikit pun menghargai rakyat.

Hari pertama Syawal 1437, Mahathir menyalahkan rakyat sepenuhnya sebagai PEMAKAN DEDAK kerana terus menyokong Najib Abdul Razak dan kepimpinan serta kerajaannya. Mahathir tidak dapat menerima hakikat bahawa segala cerita-cerita 'indah' yang didengarnya selama ini, hanyalah pembohongan semata-mata.

Pada raya kedua terdedah TNB pun sudah fed-up dengan rompakan kroni Mahathir terhadap syarikat kerajaan yang mana hingga hari ini rakyat masih terpaksa menanggung. 

Padanlah dia hina rakyat sebagai PEMAKAN DEDAK ayam sebab dia beri kroni untuk curi ayam dengan reban-reban sekali. 

Khabarnya Mahathir sekeluarga berhari raya di Siam. Tun Siti kini sedang usaha selamatkan Mahathir untuk terima kenyataan bahawa dia sudah kalah.

While Malaysians are enjoying Hari Raya and are making their rounds at open houses, Tun Dr Mahathir Mohamad and his family are behind closed doors in Phuket, Thailand, embroiled in a family conference of sorts. They arrived by private jet (like how they always travel) and are staying at…well that is for me to know and for you to find out (after all Phuket is not really that huge an island)

Tun Dr Siti Hasmah Mohamad Ali, Mahathir’s wife, called for this family powwow to discuss how to salvage whatever little the husband has left after the disaster of trying to oust Prime Minister Najib Tun Razak. Siti Hasmah has accepted the reality that Mahathir has lost and she wants the family to explore where they go from here.

http://www.malaysia-today.net/mahathir-a-deflated-ball-trying-to-save-his-tun-ship/ 

11 comments:

  • Anonymous says:
    July 8, 2016 at 12:42:00 PM GMT+8

    Dia orang x balik Malaysia pun x apa. Lagi aman sikit Malaysia ni.

  • Anonymous says:
    July 8, 2016 at 1:27:00 PM GMT+8

    Ya Allah
    Tak habis2 lg ka mahadhir oiii..
    Sudah2 la..
    Pi la baca quran agar hati tenang sikit

  • Anonymous says:
    July 8, 2016 at 4:59:00 PM GMT+8

    Haah.. Aku suka Najib pun blah sama. Semak duk Malaysia ni

  • Anonymous says:
    July 8, 2016 at 6:43:00 PM GMT+8

    Menang jer bn..memang kena belasahlah dgn mahata*k.Semuanya haram.
    Zaman dia jd pm....rundingan berat sblh dgn perjanjian bodo dan bangang sehingga kini menyusahkan rakyat tak HARAM ker oiiii!!!!!!!
    Bukan hendak menidakkan jasa dia tapi klu dia nak kutuk..hina..fitnah org lain...cerminkan dulu hidung tu dulu.Tak perlu beranggapan diri tu maksum atau hebat sangat.Sekurang2nya solat di mana2 masjid pon tak tension mcm dulu.Syukur....tahniah kpd pihak yg berjaya melakukannya.Hanya Allah swt yg mampu membalasnya.

  • Anonymous says:
    July 8, 2016 at 7:28:00 PM GMT+8

    Mimtalah nasihat Marina dia kan anak paling hebat perjuang hak asasi manusia. Itu pun jika bapak dia bukan aya.m

  • Anonymous says:
    July 8, 2016 at 8:24:00 PM GMT+8

    Hawat ketegaq sgt Mahathir ni.?

  • hashim hassan says:
    July 8, 2016 at 9:28:00 PM GMT+8

    kroni Lebuhraya Utara Selatan makan tol tak habis-habis sampai sekarang malah terus naik...tapi lihat Najib buat lebuhraya di Serawak yg lebih panjang tampa TOL pun..

  • Anonymous says:
    July 8, 2016 at 10:42:00 PM GMT+8

    Saya pelik kenapa orang melayu islam di malaysia ini sokong Najib yang terang terang telah membuat kesalahan terhadap rakyat dengan cara mencuri duit rakyat untuk peribadi dan lepas itu melakukan rasuah dengan sewenang wenang nya, dan selepas itu berbohong pula. Tidak kah mereka takut akan janji Allah yang pastinya akan berlaku seperti berikut:


    Surah Hud (11) Ayat 113: Dan janganlah kamu cenderung kepada orang-orang yang berlaku zalim maka , api Neraka akan membakar kamu, sedang kamu tidak ada sebarang penolong pun yang lain dari Allah. Kemudian kamu tidak akan mendapat pertolongan

    Hadi Awang, Harun Din, Jamil Khir dan beberapa orang berilmu yang menyokong Najib nampaknya termasuk dalam golongan yang berikut:
    Surah Al-Kahf (18) Ayat 57 : Dan tidaklah ada yang lebih zalim daripada orang yang diberi ingat dengan ayat-ayat Tuhannya, lalu dia berpaling daripadanya dan lupa akan apa yang telah dilakukan oleh kedua tangannya; sesungguhnya Kami jadikan tutupan berlapis-lapis atas hati mereka, menghalang mereka daripada memahaminya dan pada telinga mereka penyumbat dan jika engkau menyeru mereka kepada petunjuk, maka dengan keadaan yang demikian, mereka tidak sekali-kali akan beroleh hidayat petunjuk selama-lamanya.
    Adakah umat islam diMalaysia ini sudah ketepikan Al Quran sebagai panduan hidup?

  • Anonymous says:
    July 9, 2016 at 7:16:00 AM GMT+8

    Orang kata sepatutnya semakin tua semakin matang...Ooo lupa dah 90an bertukar jadi perangai budak...duduk lah kat rumah ingat lah umur kita bukan bolih jadi macam Nabi Noh..taubat lah sebelum dijemput wahai Tun M.

  • Anonymous says:
    July 9, 2016 at 1:17:00 PM GMT+8

    Kau tengok nanti PM kau semua ni meroyan pulak. Tembelang dia dah nak oecah dah. Report 1mdb kena OSA ..org yg menyiasat kena buang ..satu arab dah jadi beberapa arab ..tak mengaku masuk account dah mengaku pulak ..sekejap duit sekejap unit ..sekejap pakai lepas pulangkan pulak ..amount asyik bertukar tukar ..pakai duit rakyat tapi kabinet tak tau ..banyak lagilah ..macam tu pun kau masih sokong PM kau ..teramat banganglah kau ..sama bebal macam menteri sabah kau tu. Kau sokong ni harap dapat imbuhanlah ye ..org lain dapàt ..jgn kau masuk angin dahlah ..

  • Anonymous says:
    July 10, 2016 at 11:07:00 AM GMT+8

    Mdey ni dulu peminpin agung. Aku respect dia jadi idola lah.. tapi apabila dia belot sepentas dgn musuh Islam & khianat pd parti yg dia pernah terajui maka terserlah lah bahawa dia bukan pejuang sejati.Selama ini parti mcm kuda tunggangan saja. Apabila tak ikut cakap dia maka diserang & cuba musnahkan pulak. Pelik sungguh org seperti ini.

fda