Monday, August 21, 2017

Gemilang sangatkah zaman Mahathir?


Maknanya sekiranya PH menang PRU14:-

1. ISA akan diwujudkan semula? 
2. Tiada lagi kebebasan bersuara? 
3. Kelibat Daim, Vincent, Francis dan Ananda akan muncul semula? 
4. BR1M akan dihapuskan?
5. GST akan dihapuskan?
6. Lebih ramai pelajar akan mendapat biasiswa pendidikan?
7. Twitter dan FB disekat?
8. Perjanjian ipp berat sebelah?
9. Proton masih dikawal kerajaan dan akan terus catat rugi?
10. Mas masih dikawal kerajaan dan terus catat rugi?
11. Wujud balik company2 mcm perwaja?
12. Bail out company kroni?

Kami nak tahu semua ni dan banyak lagi supaya mudah buat keputusan.

- Facebook Emma Harith 

Atok dah janji kalau PH perintah kita akan dapat pentadbiran macam zaman dia. Hoooray.
1)Pondok-pondok tol baru bakal tercacak pada Pan Borneo dan lebuh-lebuhraya yg dibina tanpa tol skg.Era perjanjian berat sebelah bakal kembali.
2)IPP baru untuk kroni-kroni.
3)Proton bakal dibeli balik dan kerajaan akan tanggung subsidi berbillion setahun.
4)Br1m dihapuskan.
5)ERCL ditamatkan dan jambatan bengkok sebagai ganti.
6)Sistem bagi kontrak tanpa tender bakal dihidupkan kembali.
7)SST ganti GST.
8)Cukai petrol diwujudkan kembali.
9)ISA akan kembali.
10)Internet bakal dikawal.

Ingat ni JANJI dia.

Facebook Salmah Kadir
https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=356545388110714&id=100012657674061


4 comments:

  • Anonymous says:
    August 21, 2017 at 9:17:00 AM GMT+8

    12. Constitution 160 di mansuhkan dan di tukar ke bangsa Malaysia.
    13. Constitution 153 mansuh,
    14. Perlembagaan Beraja hanya kekal atas dasar sejarah dan bukan executive

  • Anonymous says:
    August 21, 2017 at 9:20:00 AM GMT+8

    14. Hospital kerajaan Akan diswastakan dan masyarakat Akan di kena bayar melalui Insuran kesihatan.
    15. Insuran kesihatan Akan di beri kepada kroni yang rapat.

  • Anonymous says:
    August 22, 2017 at 11:20:00 PM GMT+8

    Kalau banding dengan najib. Langit dan bumilah bai. Dulu zaman madey jauh lagi baik. Kau masa tu tak sunat lagi kot. Zaman sekarang samun terang2 je. Lepas tu buat muka tak malu.

  • Anonymous says:
    August 24, 2017 at 6:57:00 PM GMT+8

    Jgn biar madey berkuasa semula. Nanti subur semula kronisma, nepotisma dan ma ma lain spt yg ditentang oleh gerakan reformasi selama ini.

fda

Archives