Saturday, May 27, 2017

Kebodohan cytro Cap Bunga berhujah isu Proton


Mula-mula kena faham bahawa Geely beli 49% saham dalam Proton yang dijual oleh DRB Hicom.

Itu saja ...


Geely berperanan untuk bantu Proton.


Geely sanggup beli kerana mereka ada kepakaran untuk pulihkan operasi menjadi untong.



Mereka yakin cara mereka untong maka mereka beli. Jika terus ditangan DRB Hicom, mereka tiada upaya.















Sebenarnya jika dilayang kata2 Tun dan cytronya, lagi merugikan.

Proton bukan hak milik kerajaan tapi DRB Hicom yang mana Tun pernah ketuai. Jgn salahkan oramg lain atas kegagalan.




Ini hujah yang Proton selalu guna:


Yang nak berhujah adalah seorang pelajar MCKK yang sub standard. Masuk askar setakat pencen Major.

Cuba perincikan pelaburan rupa apa.
Sumbang pada kerajaan rupa apa yang RM18 billion.

Untongnya RM18 billion ke?
TIDAK!!!!!

Sumbangannya perlu protection, kroni untong, proksi Rin Kin Mei masyukk ... rakyat dapat kereta yg kualiti rendah serta perlu ditangging kerajaan sepanjang masa.

Akhirnya ....

Akhirnya puak-puak extremis politik ni hanya tahu maki mencarut dan melabel.


Sudah2lah Madey ... Proton rugi pasal kamu dan keluarga kamu juga.



Perjuangan mu sudah selesai, Masa mu lama berlalu


1 comments:

  • Anonymous says:
    May 28, 2017 at 11:19:00 AM GMT+8

    Proton rugi pasal takde sokongan sepatutnya dari kerajaan. Bukan perlu dana tapi jugak perlu polisi yg boleh buat proton bersaing dengan kereta luar.
    Berniaga automotive bukan boleh untung dalam masa singkat. Proton baru nak maju tapi zaman dollah badawi dah kena sekat. Tak percaya tanya kj dan bebudak tingkat 4.
    Iya geely beli 49%. Tapi cuba baca 49% dari apa. Semua yg penting saja. Yg tinggal bahagian tulang je.
    Aku dah berulang kali cakap kau ni sah2 bodoh ..bangang dan teramat bebal. Malulah sikit bahlol. Tak paham fakta tapi main ambik je cerita kedai kopi. Kau tutuplah blog bangang kau ni. Kau gi mintak duit kat tun faisal yg sama bodoh macam kau tu. Dia banyak dapat budget. Jangan biarkan dia makan sorang. Kalau tak ..sesia kau jadi bodoh ni.

fda

Archives