Friday, January 20, 2017

Syed Saddiq berdebat macam masih di sekolah ketika berdepan Pemuda UMNO


Sebelum pelancaran TN50 oleh PM, penulis blog sempat melihat debat TN50 antara Shahril Hamdan Pemuda UMNO dan Syed Saddiq PPBM.

Cannot compare.

Ternyata Syed Saddiq hanya pendebat tahap sekolah. Dia nampak stress dan tidak relax, stress. Nampak sangat dia hanya mahu menyerang.

Akhirnya dengan sekali tepis, Syed Saddiq kena brush off Shahril sebagai politic of the day. Tak terjawab!

Luar sekolah, orang berdebate relax, tiada tension, tiada hantam saja, ada humour, banyak wit dan menarik angle yang diambil.

Bila ditanya moderator tentang aspirasi ekonominya, Syed Saddiq tiada modal yang boleh dikata dan hanya menumpu soal governance yang dipolitikkan.

FIkirannya tidak kesampaian untuk melihat melampaui politik hari ini dan hanya isu-isu politik terkini yang lebih sensasi dari berisi.

Debat TN50 itu sudah berlalu, maka tahulah ketua armada tidak sampai mana pun. Juara sekolah. Sekarang fikir pasal TN50.

Ia adalah suatu langkah positif PM Dato Najib yang berani berdepan dan berpandangan jauh.

Sudah bukan lagi cara untuk pihak atas atas generasi tua menyatakan visi mereka dan nyatakan ini visi kita.

Kali ini Dato Najib duduk mendengar apa yang anak muda mahu. Dalam 30 tahun dari sekarang, ada antara anak muda sudah pencen maka mereka perlu fikirkan untuk generasi selepas mereka - anak dan cucu.

Cara negarawan lama yang outdated dan warp logic untuk paksa pandangannya ke atas ramai dan tak kira apa orang lain, semua kena ikut cakap dia sudah berlalu.



Tidak lama lagi, dia U turn pulak isu duit 1MDB haji tak mabrur:

Dia juga kata duit 1MDB kena curi dan mintak media dan Soros hebahkan satu dunia. Jika betoi dia kata (yang mana belum tahu betul), duit yang dibuatkan haji duit yang tak sempat dicuri.

Habis tu kalau polong curi duit kita, takkanlah duit yang lain belum dicuri jadi haram????

Nyanyuk dah ....

Mulut tidak senonoh, dah bocor malu cerita lama Mahathir dan Muhyiddin:
Umno rep claims Dr M, Muhyiddin brought in ‘millions’ of migrant workers
http://www.themalaymailonline.com/malaysia/article/umno-rep-claims-dr-m-muhyiddin-brought-in-millions-of-migrant-workers

Kali ini Muhyiddin sekali lagi mempamerkan kebodohan beliau dengan mendakwa tanah Forest City merupakan tanah pusaka sedangkan ianya merupakan tanah tambakan baru semata-mata. Perlukah kita terus melihat kebodohan beliau sehingga kita tertanya-tanya adakah beliau benar-benar bodoh sehingga gagal memahami perkara yang begitu mudah?

Muhyiddin Terjerat Dengan Isu Forest City
Apa agaknya Syed Saddiq cuba konar? Jangan nangis cukupplah.

Ikuti liputan TN50 di Snapshot 2016 ... dah patut Snapshot 2017 rasanya ....tau format baru kot ....
Najib dengar anak muda, Mahathir mahu dengar cakap dia saja
http://snapshot2016.blogspot.com/2017/01/tn50-najib-mahu-dengar-suara-anak-muda.html

0 comments:

fda

Archives