Sunday, December 29, 2019

Mantan Timbalan Gabenor BNM Akui Dr. Mahathir Bukan Penyelamat Tapi Con Man!!!

Dr. Mahathir Bukan Seorang Penyelamat Tetapi Seorang Penipu!!!


Dalam satu temuramah dengan BFM Radio, Lin See Yan mengatakan bahawa Dr. Mahathir bukanlah seorang penyelamat yang mampu menyelamatkan ekonomi Malaysia sekarang tetapi bagi beliau Dr. Mahathir adalah seorang penipu.

Mungkin ada yang persoalkan kredibiliti TS Lin See Yan, mantan Timbalan Gabenor Bank Negara Malaysia yang juga seorang pakar ekonomi lulusan dari Universiti Harvard.

Tapi kita diajar oleh Rasulullah SAW untuk tidak melihat siapa yang berkata tetapi mendengar apa yang dikatakannya.

Apakah benar apa yang didakwa oleh mantan Timbalan Gabenor BNM tu?

Cuba kita lihat realiti yang berlaku ke atas Malaysia sekarang.


Tarikan pelabur asing ke atas sesebuah negara bergantung pada pelbagai faktor dan antara faktor yang terpenting ialah keyakinan pelabur tersebut pada kepimpinan negara tersebut.

Sejak mula menjadi Perdana Menteri ke 7, TIDAK ADA walau satu sen pelaburan asing dapat dibawa masuk oleh Dr. Mahathir atau menteri-menteri beliau.

Malah pelabur asing yang sebelum ini melabur di Malaysia telah membawa keluar pelaburan mereka dan Malaysia menjadi negara yang paling banyak di bawa keluar pelaburan oleh pelabur asing.


Sebagai kuasa ekonomi dunia yang baru, negara China merupakan antara pelabur asing yang besar di Malaysia tetapi sejak Pakatan Harapan menjadi kerajaan, bukan saja tidak ada pelaburan baru dari China malah pelaburan yang sedia ada di Malaysia telah dibawa keluar.

Kemarahan China pada Malaysia berpunca dari keputusan kerajaan Pakatan Harapan dibawah pimpinan Dr. Mahathir mengumumkan pembatalan semua projek mega antara Malaysia dan China yang telah dipersetujui oleh kerajaan Barisan Nasional yang terdahulu dan juga sikal biadab Dr. Mahathir yang menuduh kerajaan China sebagai penjajah baru dalam bidang ekonomi.


Singapura merupakan negara pelabur asing yang kedua terbesar di Malaysia tetapi kerana sikap Dr. Mahathir yang kurang bijak dalam menangani isu air dan persempadanan ruang udara dan maritim antara Malaysia dan Singapura (BACA DI SINI), mereka telah menarik balik pelaburan mereka secara perlahan-lahan sebagai tanda protes.


India negara kuasa ekonomi ketiga dunia dan juga pengimpot kedua terbesar kelapa sawit Malaysia selepas China telah mengambil keputusan untuk mengalihkan perhatian kepada Indonesia kerana marah dengan sikap campurtangan Dr. Mahathir dalam dasar luar negara India dengan Pakistan dalam isu Kashmir.


Yang pasti mendapat laba dari kemarahan India terhadap Dr. Mahathir sudah pasti Indonesia.

Indonesia mendapat keuntungan berganda dari China dan India atas sikap campurtangan dan keras kepala Dr. Mahathir.

Bangsa Yahudi yang menguasai 7 dari 10 dana terbesar dunia juga hilang keyakinan terhadap kerajaan Malaysia di bawah kepimpinan Dr. Mahathir!!!


Satu perkembangan yang menarik tetapi amat memalukan kerajaan Malaysia ialah, sewaktu berlakunya protes rakyat ke atas kerajaan Hong Kong, taikun-taikun perniagaan di Hong Kong enggan memindahkan kira-kira 600 bilion duit mereka ke Malaysia tetapi memindahkannya ke Singapura dan bila ditanya mengapa, dengan tegas mereka mengatakan :

SIAPA YANG BOLEH PERCAYA PADA DR. MAHATHIR?

Ini bukanlah satu persepsi tetapi ianya adalah satu realiti dan menjadi perbualan hangat di Singapura.


Malaysia semakin menuju ke arah kemusnahan ekonomi berskala besar dan sebab utama adalah kerana ketidakcekapan dan kelemahan Dr. Mahathir menangani isu-isu yang berkaitan ekonomi dan hubungan luar negara.

Jelas, Dr. Mahathir BUKAN seorang yang boleh menyelamatkan ekonomi Malaysia seperti yang beliau sendiri dakwa tetapi Dr. Mahathir sebenarnya adalah seorang pemusnah ekonomi Malaysia.

Ibarat musang yang berbulu ayam, Dr. Mahathir bijak berpura-pura dengan watak penyelamat yang prihatin dengan keadaan negara dan rakyat Malaysia tetapi hakikatnya Dr. Mahathir adalah seorang pemusnah yang sangat licik menipu!!!



Petikan tulisan asal :

Fb Salahuddin Hisham

0 comments:

fda

Archives