Tuesday, May 31, 2016

Skrip PKR untuk alasan tak tanding Sungai Besar?


Kalau setakat hanya buat laporan pada SPRM, tiada mengherankan. Baca laporan Rafizi ikut arahan Wan Azizah untuk buat laporan pada SPRM.  http://snapshot2016.blogspot.my/2016/05/betulkah-rafizi-ada-maklumat-azmin.html

Entah apa-apa kandungan dalam isi laporan kepada SPRMnya tu...

Masa PKR nak tumbangkan Khalid dari jawatan MB, Saifuddin Nasution siap tunjuk fail bertingkat-tingkat tapi tak bleh dilihat wartawan-wartawan isi kandung. Akhirnya Pudin jerawat batu minta maaf pada Khalid untuk out of court settlement. Sahlah itu hanya wayang nak jatuhkan Khalid.


Buat laporan pada SPRM tak boleh cakap dan tak boleh sebut isi kandung. Trick sama boleh diguna ... tapi motifnya untu jatuhkan Azmin atau lain?

Niat untuk jatuhkan Azmin itu jelas walaupun Wan Azizah ada beri kenyataan semalam masih yakin dengan pentadbiran Azmin. Itu hanya dibibir tapi tak tahu apa dalam hati. Terutama bila banyak kenyataan berbeza sekali pendapat dan pendekatan diluahkan secara terbuka.

Jika dilihat menjangkaui anggapan biasa bahawa ada pergaduhan besar akan meletup antara isteri Anwar dan madu jantannya, mungkin juga ini hanya skrip untuk bolehkan PKR tidak tanding di Sungai Besar unuk bolehkan pertandingan satu lawan satu antara UMNO dan PAS.


Ini cara yng dikatakan tarik rambut dari tepong yang berhati-hati supaya tidak terbarai. PAS dan PKR tak mahu dilihat ada persekongkolan. PAS nak dilihat bekerjasama dengan UMNO khususnya dalam pindaan RUU.

Manakala PKR mahu dilihat masih kerjasama dengan DAP. Mahu makan dua-dua kolam macam sesetengah penulis yang duit Najib di ambil tapi baling batu ke arah Najib sorok tangan untuk Tun M dengan porak perandakan sesama blogger dan FB. Bawa mulut sana sini ...laga-lagakan orang ini dan orang itu dengan fitnah. Ingat orang tak kongsi nota.

Bila kelihatan Rafizi macam kelahi dengan Azmin, adalah alasan untuk tak tanding. Konon takut sabo sesama ssendiri. Intipatinya PKR takut ... jika tak tanding.

Cuba fikirkan balik ... Rafizi pernah kata dia bukan whistleblower yang mana tak penting ikut whistleblower act untuk buat pass info pada SPRM atau polis dan duduk diam-diam. Yang penting jadi whistleblower pada rakyat atau lain kata, jadi pendedah walaupun hanya fitnah.

Hai ... raja fitnah ni ingat orang semua bodoh macam mereka yang percaya padanya.



Jangan buat masa nak fikir-fikir, pilih saja Waibi berBudi.



 
fda

Archives