Tuesday, December 8, 2020

Rupanya Mat Jargon Sindir PKR Bukannya UMNO


Ketua Armada PPBM, Wan Ahmad Fayhsal Wan Ahmad atau lebih dikenali sebagai Mat Jargon adalah satu lagi pemimpin pelapis yang tiada kualiti selepas Syed Saddiq, telah dihasilkan oleh parti setahun jagung, PPBM.

Kehadiran Mat Jargon dalam dunia politik hanya boleh disifatkan sebagai Pak Lawak dari PPBM.

Beberapa kenyataan yang dikeluarkan oleh Mat Jargon jelas menunjukkan betapa ceteknya pemikiran beliau sebagai ahli politik muda.

Kenyataan pertama beliau yang menimbulkan kontroversi ialah saranan supaya menghapuskan sistem sekolah vernakular di bumi Malaysia.

Dari sudut politik, kenyataan Mat Jargon itu bakal membawa malapetaka yang sungguh besar kepada PPBM.

Mungkin Mat Jargon lupa, PPBM adalah parti picisan untuk bangsa Melayu, pemimpin-pemimpin utama PPBM menghadapi masaalah untuk mendapatkan sokongan dari masyarakat Melayu dan selagi UMNO dan PAS masih wujud, selagi itulah impian PPBM untuk menjadi parti utama untuk bangsa Melayu adalah mustahil.

Mungkin pada pendapat Mat Jargon, dengan kenyataan pra-matang beliau, masyarakat Melayu akan berbondong-bondong menyokong PPBM...😂😂😂

Tapi terfikirkah Mat Jargon, untuk kekal wujud dalam pentas politik tanah air, sokongan dari masyarakat bukan Melayu adalah penting untuk PPBM, sebab itu PPBM mula membuka pintu kepada bukan Melayu untuk menyertai PPBM dan kenyataan Mat Jargon itu dilihat telah memusnahkan perancangan PPBM secara total...😝😝😝

Bukan admin menyokong kewujudan sistem sekolah vernakular tetapi admin melihat kenyataan Mat Jargon lebih kepada kenyataan populis yang mempunyai kepentingan politik peribadi.

Dasar pendidikan kebangsaan tidak akan dapat diubah dengan haya membuat kenyataan populis tanpa apa-apa usaha ke arah itu, betultak Mat Jargon...😂😂😂


Kemudian muncul lagi satu kenyataan bajet hero golongan B 40 bila Mat Jargon mahu semua hutang B 40 dilupuskan oleh bank...😂😂😂

Kita tidak tahu macam mana atau dari siapa Mat Jargon dapat idea 'canggih' sebegitu.

Atas asas ekonomi apakah kenyataan begitu dibuat oleh Mat Jargon?

Sekali lagi bagi admin, kenyataan Mat Jargon hanyalah satu kenyataan populis yang mempunyai kepentingan politik peribadi.


Dan antara idea Mat Jargon yang beliau perasan canggih ialah mengesyorkan supaya Bank Negara Malaysia mencetak wang kertas Ringgit untuk diagihkan kepada rakyat.

Walau pun mendapat kritikan dari pelbagai pihak, namun Mat Jargon tetap dengan kepandirannya mempertahankan idea tersebut.


Terkini satu lagi kenyataan keluar dari Mat Jargon tetapi dengan nada yang sangat angkuh.

Dalam ucapan sayap PPBM dalam Perhimpunan Agung PPBM, Mat Jargon dengan angkuhnya menyatakan, walau pun PPBM baru setahun jagung, namun PPBM telah berjaya melahirkan dua orang Perdana Menteri.

Mula-mula kenyataan Mat Jargon ini admin lihat sebagai kenyataan provokasi terhadap UMNO.

Tetapi selepas membaca kenyataan dari Pengarah Komunikasi Angkatan Muda Keadilan Selangor, Mohd Khairool Ngadon, barulah admin faham, rupa-rupanya Mat Jargon menyindir PKR...😂😂😂

Sebab kalau Mat Jargon cuba sindir UMNO, Mat Jargon tentu tahu kesemua Perdana Menteri Malaysia, termasuk Presiden PPBM sekarang adalah produk UMNO.

PAS memang tidak pernah melahirkan Perdana Menteri dan PAS juga tidak pernah berebut untuk menjadi Perdana Menteri.

Cuma PKR sahaja yang mempunyai 2 orang pemimpin yang terlalu mengidamkan jawatan Perdana Menteri.

Presiden PKR, Anwar Ibrahim, bukan sahaja rakyat Malaysia, malah penduduk planet Bumi pun tahu beliau sudah menjadi PM tepi lebih dari 2 dekad, namun masih belum terlaksana impian beliau untuk menjadi Perdana Menteri.

Seorang lagi produk PKR yang mengidamkan jawatan Perdana Menteri ialah bekas Timbalan Presiden PKR, Azmin Ali, yang sekarang ini telah melompat ke PPBM.

Selain dari menjadi menteri kanan yang paling kanan, Azmin juga telah melantik diri beliau sendiri sebagai Timbalan Perdana Menteri.

Khabarnya pejabat Timbalan Perdana Menteri telah menjadi pejabat tak rasmi Azmin Ali!!!

Jadi tak hairanlah kalau AMK PKR melenting dan terasa pedas bila Mat Jargon keluarkan kenyataan sebegitu, sebab rupa-rupanya yang disindir Mat Jargon ialah PKR dan bukannya UMNO...😛😛😛

0 comments:

fda

Archives