Saturday, May 9, 2020

Konspirasi Terbaru Dr. Mahathir Dan Anwar Untuk Jatuhkan Kerajaan Sekarang


Dalam diam rupanya Dr. Mahathir sudah atur langkah untuk kembali ke Putrajaya menjadi Perdana Menteri kali ke 4 atau sebagai Perdana Menteri ke 9...

Mula-mula, Dr. Mahathir arahkan supaya anak kesayangan beliau Mukhriz aka Boboi untuk lakukan serangan saraf kepada Perdana Menteri TS Muhyiddin Yassin dan juga Ahli Dewan Rakyat PPBM (BACA DI SINI).


Bila menyedari Pakatan Harapan mempunyai agenda tersendiri dengan mesej yang dihantar oleh Pengerusi Pakatan Harapan, Anwar Ibrahim (BACA DI SINI), Dr. Mahathir pergi ke perancangan lain.

Jelas bagi Dr. Mahathir, maksud PPBM mesti menerima perjuangan Pakatan Harapan membawa maksud, PPBM mesti menerima Anwar Ibrahim sebagai Perdana Menteri sekiranya Pakatan Harapan berjaya membentuk kerajaan buat kali kedua.


Lalu Dr. Mahathir menukar kepada strategi kedua dengan menyuruh Ketua Menteri Sabah, Shafie Apdal untuk menghantar surat kepada YDP Dewan Rakyat, TS Mohamad Arif, supaya Dewan Rakyat mengadakan usul undi percaya kepada Dr. Mahathir sebagai Perdana Menteri.

Agak menghairankan, bagaimana seorang yang sudah lama menjadi Ahli Parlimen seperti Shafie Apdal boleh meminta supaya diadakan undi percaya kepada seorang Ahli Parlimen biasa seperti Dr. Mahathir.


Apakah Shafie tidak tahu, usul undi percaya yang beliau cadangkan itu adalah bertentangan dengan Perkara 43 (1)(2)(a) Perlembagaan Persekutuan?

Apakah Shafie mahu mencabar keputusan dan kuasa SPB YDP Agong seperti yang tertulis dalam Perlembagaan Persekutuan?

Atau Shafie sebagai seorang yang berketurunan Filipina mahu menderhaka kepada SPB YDP Agong?


Atas alasan bertentangan dengan Perlembagaan Persekutan maka Speaker Dewan Rakyat menolak permintaan Shafie.

Bila dilihat usaha kedua gagal, maka Dr. Mahathir mula gerakkan usaha ketiga.


Beliau sendiri telah mengutuskan surat kepada Speaker Dewan Rakyat agar diadakan usul undi tidak percaya terhadap Perdana Menteri bila Dewan Rakyat bersidang selama satu hari pada 18 Mei 2020 ini.

Admin melihat Dr. Mahathir tidak keseorangan dalam usaha melakukan usul undi tidak percaya ini.

Dr. Mahathir memerlukan sokongan dari Ahli Parlimen Pakatan Harapan untuk berjaya dalam usul undi tidak percaya ini.

Tanpa sokongan dari Ahli Parlimen Pakatan Harapan, adalah mustahil usul ini akan dapat diluluskan.

Sebenarnya, ini adalah konspirasi antara Dr. Mahathir dan Anwar untuk menjatuhkan kerajaan sekarang.

Bila terbongkar surat Dr. Mahathir kepada Speaker Dewan Rakyat, maka jelaslah bagi kita :


》Maksud Anwar bahawa PPBM mesti menerima perjuangan Pakatan Harapan ialah PPBM mesti menerima Anwar sebagai Perdana Menteri sekiranya usul undi tidak percaya dapat dilakukan dan sebagai imbuhannya, Mukhriz akan dilantik sebagai Timbalan Perdana Menteri (itulah kehendak Dr. Mahathir).

》Dr. Mahathir dan Anwar Ibrahim adalah 2 manusia yang akan menghancurkan Malaysia kerana ketamakan nafsu sarakah mereka kepada kuasa.

》Tujuan sebenar Pakatan Harapan atau Dr. Mahathir mendesak supaya Dewan Rakyat bersidang bukanlah untuk membahaskan tentang Covid-19, tetapi lebih kepada merealisasikan niat mereka untuk jatuhkan kerajaan sekarang.

Mereka tidak peduli dengan kebimbangan rakyat terhadap wabak Covid-19.

Mereka tidak peduli dengan Pelan Pembangunan Ekonomi yang telah dirangka untuk membantu rakyat dan negara menjana perkembangan ekonomi selepas wabak Covid-19.

Mereka tidak peduli dengan penderitaan rakyat selama 22 bulan di bawah pemerintahan regim Pakatan Harapan.

Sekiranya kerajaan sekarang berjaya ditumbangkan melalui undi tidak percaya, kita berharap, Muhyiddin tidak lagi memikirkan kepentingan politik tetapi fikirkanlah tentang nasib rakyat.

Muhyiddin boleh menasihatkan SPB YDP Agong supaya membubarkan Parlimen dan kembalikan kuasa kepada rakyat untuk memilih siapa yang akan membentuk kerajaan.

Sekiranya tidak, penderitaan 22 bulan yang lalu, akan terus menekan rakyat sekurang-kurangnya lagi 3 tahun sebelum PRU 15 diadakan.


DAP akan menjadi parti yang paling dominan dalam kerajaan akibat perpecahan dalam PKR dan juga PPBM.

22 bulan DAP berkuasa, berbagai kemusnahan telah mereka lakukan, apa lagi sekiranya mendapat kuasa kali kedua dalam tempoh yang lebih lama.

Siapa yang mampu mengahalang DAP?


Anwar Ibrahim?

Sedangkan Dr. Mahathir sendiri diperkudakan DAP, inikan pula Anwar Ibrahim yang selama ini memang menjadi kuda tunggangan DAP!!!

Untuk pemimpin dan pendokong Muafakat Nasional, kesiap siagaan kita mesti ditahap paling maksima untuk menghadapi segala kemungkinan.

0 comments:

fda

Archives