Friday, May 15, 2020

Bolehkah Undi Tidak Percaya Dr. Mahathir Berjaya, Bila Boboi Pun Tumbang Kali Kedua Di Negeri Sendiri?


Manusia merancang tapi hanya Allah SWT yang layak menentukan.

Itulah yang berlaku pada mantan Perdana Menteri ke 4, ke 7 dan Perdana Menteri Interim, Dr. Mahathir.

Dalam beberapa siri kejayaan beliau jatuhkan beberapa orang Perdana Menteri yang bermula dari Tun Hussien Onn, Tun Abdullah dan DS Najib dan kini dalam perancangan untuk menjatuhkan pula Muhyiddin Yassin (BACA DI SINI), tiba-tiba Allah SWT memberikan kifarah dengan menjatuhkan Kerajaan Negeri Kedah yang diterajui oleh anak kesayangan beliau Mukhriz, bukan kali pertama tetapi kali kedua (BACA DI SINI).

Tersingkirnya Mukhriz dari jawatan Menteri Besar Kedah menimbulkan berbagai persoalan :


》Apakah Mukhriz masih lagi dilihat layak untuk menjadi Perdana Menteri Malaysia (seperti yang dirancang oleh Dr. Mahathir) bila kepimpinan beliau ditolak sebanyak 2 kali di Kedah, negeri kelahiran beliau dan ayah beliau?

Untuk rekod, kali pertama kepimpinan Mukhriz ditolak adalah pada bulan Februari 2016 (BACA DI SINI), ketika itu beliau menjadi Menteri Besar dengan tiket UMNO yang membentuk Kerajaan Negeri Kedah ketika itu.


》Apakah Dr. Mahathir dan Mukhriz masih lagi mempunyai cengkaman dan pengaruh ke atas parti PPBM, kerana Dr. Mahathir mengakui beliau telah ditolak oleh parti beliau sendiri, PPBM (BACA DI SINI).

》Apakah Dr. Mahathir boleh berjaya dalam usaha beliau untuk melakukan undi tidak percaya terhadap Muhyiddin Yassin, memandangkan sokongan PPBM terhadap beliau pun sudah berbelah bagi, apakah Ahli Parlimen lain dalam Pakatan Harapan akan berikan sokongan undi tidak percaya yang akan beliau lakukan dalam Dewan Rakyat nanti.

》Apakah Pakatan Harapan akan terus memenuhi kehendak Dr. Mahathir untuk melantik Mukhriz sebagai Timbalan Perdana Menteri sekiranya berjaya dalam undi tidak percaya nanti?

Pakatan Harapan akan menghadapi pilihan yang sukar untuk melantik seorang yang telah ditolak kepimpinannya sebanyak 2 kali di negeri kelahiran  beliau sendiri sebagai Timbalan Perdana Menteri.

》Dan sekiranya Pakatan Harapan mungkir janji terhadap Dr. Mahathir, apakah Dr. Mahathir akan sekali lagi akan jatuhkan kerajaan?

Sampai bila kemelut politik negara akan terus bergolak angkara 2 orang manusia yang bernama Dr. Mahathir dan Anwar Ibrahim?

Jalan yang terbaik untuk rakyat dan negara Malaysia ialah singkirkan mereka berdua dari pentas politik tanah air!!!

0 comments:

fda

Archives