Saturday, April 22, 2017

Mahathir tergamam, Mahukah akui Mukhriz elit, Midin VIP???


SEJAK dari awal penubuhan Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM) lagi, ramai penganalisis menjangkakan hayat parti tersebut amat singkat memandangkan misi serta visi mereka dilihat tidak kukuh, terlalu kabur dan cuba menciplak UMNO.


Perjuangan PPBM Mula Terpesong,Percaya Wujud Krisis Dalaman

http://www.mobtvlive.my/watch.php?vid=29ed0a8bf

Malahan kelompok-kelompok yang tidak berpuas hati dengan golongan konglomerat dalam parti mula bersuara dan bertindak. Tangan-tangan ghaib pun mula muncul untuk menghancurkan PPBM dari dalam.


... antara sebab keputusan keluar parti dibuat adalah kerana PPBM mengamalkan kronisme, tidak berpuas hati dengan kepimpinan Muhyiddin dan Timbalan Presiden Datuk Seri Mukhriz Mahathir, selain anggota jawatankuasa yang dilantik masih anggota UMNO serta hala tuju parti yang kabur.

http://www.pru14.tv/2017/04/14/tangan-tangan-ghaib-mula-hancurkan-ppbm-dari-dalam/


Sikap ELIT Boboi Mukhriz dan sikap VIP Tan Sri Muhyiddin bakal menjadikan PPBM Pakat-Pakat Boleh Mati.

Cerita-cerita masalah yang berlaku dalam PPBM telah saya dengar sejak sebulan lepas. Sebab itu telah dua kali saya 'bermimpi' PPBM hancur dan Tun M masuk DAP.

Rata2 cerita drp org2 PPBM yg sampai ke telinga kita adalah tentang sikap ELIT si boboi dan geng2nya. Dan sukarnya meninggalkan keperibadian VIP oleh TSMY.

Januari 2016 apabila Ketua-Ketua Bahagian Umno Kedah sepakat menolak boboi sbg MB dan memilih Ahmad Bashah, pencacai2 boboi hambur pelbagai kata2 cacian dan hinaan kepada mereka semua. Ahmad Bashah dihina dan diaibkan secukup rasa.

Hari ini, setelah 16 bulan berlalu cahaya kebenaran untuk Ahmad Bashah telah mula kelihatan di hujung terowong. Itulah berkatnya orang yang sabar. Walaupun dicaci dan dihina, termasuklah diherdik oleh boboi sendiri, Ahmad Bashah memilih untuk berdiam diri.

Hari ini telah kedengaran dalam kalangan pemimpin-pemimpin PPBM baik di peringkat pusat atau negeri , ayat ini, “patutlah dulu Umno Kedah tolak dia”.

Hahhhh…..tu dia !

Kan aku dah kata, boboi seorang yang berlagak. Bukan setakat dia saja yg berlagak, orang2nya pun sama berlagak. Sebab itu orang panggil team elit.

Team elit itulah yang membuatkan dia ditendang dari Kerajaan Kedah. Orang meluat. Sekarang team elit itulah yang sedang disusunnya sana sini untuk menguatkan kedudukan peribadinya. Tapi percayalah cakap saya, team elit boboi itu tidak akan kemana. Dua kali team itu bawa dia dalam pemilihan Umno , keputusannya; sekali lingkup dan sekali ruyup.


Tentang TSMY pula, ada orang2 mereka berkata sikap VIP nya sukar dihapuskan walaupun beliau kini adalah pembangkang.

Bab TSMY anda kena faham, usia hidupnya menjadi VIP (anggota kerajaan) adalah lbh panjang dari menjadi orang biasa. Benda itu bukan boleh dihapuskan setahun dua.

Lahir 1947. Mula jadi VIP pada usia 31 tahun (1978) sbg Timbalan Menteri. Kemudian jadi MB, Menteri dan TPM. Dibersarakan pada 2015. Usianya menjadi VIP adalah 37 tahun (1978-2015). Lebih lama dari jadi orang biasa 31 tahun (1947-1978). Sekarang baru dua tahun kembali jadi orang biasa. Ingat sikap manusia boleh berubah sekelip mata ke ? Tunggulah dlm PRU 17 nanti.

Cukuplah dulu…

Bab TSMY tak boleh banyak2 sgt. Sebab masih ada rasa hormat pada beliau. Marilah Tan Sri…..kembalilah kepada Umno. Tak usahlah Tan Sri nak buang masa untuk perjuangan yg sia2. Perjuangan parti itu tidak akan kemana. Mereka anak beranak menggunakan Tan Sri sbg alat untuk menyuburkan amalan kronisme dan nepotisme. Biarkan mereka dgn anak beranak mereka.

Semuanya salah Madey.

Bila nak sedar??? Sediakah akui salahlaku anak sendiri?????????

http://snapshot2016.blogspot.com/2017/04/bila-nak-sedar-salah-kamu-che-det.html

Bila nak ngaku kamu terang-terang sana sini Mukhriz adalah pemimpin yang lemah tapi kamu juga sedia terima dia sebagai Timbalan Presiden??????????


1 comments:

  • Anonymous says:
    April 22, 2017 at 5:09:00 PM GMT+8

    Bubar je ppbm tu..

fda

Archives