Thursday, October 20, 2016

Mahathir tak berhenti propaganda terhadap BR1M dan GST


Bila dah pada mode untuk jatuhkan PM, otak Mahathir antara tidak berfungsi atau sudah nyanyuk yang terlalu penuh dengan kebencian hingga tidak berfungsi.

Di laporkan Malaysiakini semalam, dia masih meroyan mengenai BR1M dan GST:

http://www.malaysiakini.com/news/359594

Tambahnya lagi, konon kerajaan tiada wang untuk memenuhi perancangan bajet.

Isu BR1M ini memang sesuatu yang dia susah mahu terima kerana zaman dia memang susah untuk keluarkan bajet untuk kemudahan dan kebajikan rakyat.

Jika ada projek untuk anak, proksi, trustee dan kroni, baru dia keluar duit tapi dijaja konin kemudahan dan kebajikan rakyat.

Isu awal yang mahu diguna untuk Najib dari awal melibatkan Sirul, BR1M, GST san 1MDB tapi hanya 1MDB yg lekat buat setakat ini. Masa depan tak tahu lagi.

BR1M dan GST masih cuba digembar gembur. Tapi apa mahu cerita jika pembangkang pun setuju:



Malah sekumpulan 32 pakar ekonomi UK ada mencadangkan baru-baru ini supaya kerajaan Britain memulakan BR1M.

Manakala GST pula Hadi pun boleh nampak keperluannya.







Semua pasal cukai ni mesti hal selamatkan kroni.

Bajet cukup duit. Jika tak cukup, takde gaji utkpekerja kerajaan. 70% bajet adalah hal ini.


4 comments:

  • Anonymous says:
    October 20, 2016 at 11:37:00 PM GMT+8

    Fasal bujet Najib lebih tahu sebab dia menteri kewangan. Sudah 6 tahun Najib mengemudi negara...well so far so good...

  • Anonymous says:
    October 21, 2016 at 7:40:00 AM GMT+8

    GST pda hakikatnya memanglah bagus kerana menjana & meningkatkan ekonomi negara...
    maalahanya jika dah ada GST turunkan lah harga barang selayaknya...
    hapuskan segala cukai2 kecil lain & tadbir uruslah cukai GST itu dgn telus & jujur
    amanah rakyat tu.... perbaikilah segala bentuk kemudahan awam yg ada

  • Anonymous says:
    October 21, 2016 at 7:50:00 AM GMT+8

    bak kata sultan johor... biarkan je orang tua nyanyuk ni. Dah tak boleh pakai langsung..

  • Anonymous says:
    October 21, 2016 at 8:18:00 AM GMT+8

    Percaya pada kerajaan yang bertanggungjawab dari parti auta dan temberang yg politik tak henti-henti.

    Proses penambahbaikan akan sentiasa dijalankan. Semua perlu diseimbangkan dan dengan berhemah.

fda

Archives