Thursday, March 19, 2020

COVID-19 Vs Kebodohan Khalid Samad...🤦‍♂️🤦‍♂️🤦‍♂️


Admin rasa kesian tenguk hidup mantan Menteri Wilayah Persekutuan, Khalid Samad.

Dalam keadaan rakyat Malaysia bertarung dengan wabak Covid-19, Khalid Samad secara konsisten keluarkan kenyataan-kenyataan bodoh yang langsung tak boleh di bawa berunding lagi.

Tak boleh nak 'move on' ker Lid?

Dalam keadaan genting nie pun masih nak berpolitik lagi!!!

Buatlah sesuatu atau keluarkanlah kenyataan yang boleh membantu rakyat menghadapi wabak Covid-19 nie atau sekurang-kurangnya boleh mententeramkan rakyat.

Spin Khalid Samad Tutup Kebodohan Mantan Kerajaan PH Tangani Wabak Covid-19


Dalam satu hantaran di Tweeter, Khalid cuba berikan gambaran kononnya, ketika PH memerintah, keadaan adalah sangat-sangat terkawal dengan jumlah kes yang dilapurkan cuma 24 dan cuma ada 2 kes sahaja yang perlukan rawatan lanjut.

Paling tak boleh nak 'blah' Khalid tuduh pula penubuhan Kerajaan Muhyiddin yang menyebabkan bala Covid-19 di Malaysia.

Tapi Khalid lupa, di peringkat awal penularan wabak Covid-19, yang memerintah Malaysia ialah Pakatan Harapan.


Di sebabkan kobodohan dan sikap sambil lewa Pakatan Harapan mengambil langkah pencegahan, walau pun pada 31 Januari 2020, Pertubuhan Kesihatan Dunia (WHO) telah mengumumkan wabak Covid-19 sebagai Darurat Kesihatan Global (BACA DI SINI) telah menyebabkan wabak Covid-19 menular secara luas di Malaysia.


Tidak mungkin Khalid lupa, ketika negara-negara lain menyekat kemasukan warga asing ke dalam negara mereka terutamanya dari China, Pakatan Harapan pula menggalakkan kemasukan pelancong dari China ke Malaysia.


Malah Menteri Kesihatan Pakatan Harapan ketika itu, Dr. Zulkifli, yang katanya 'doctor by profession', menggalakkan pelancong China supaya datang ke Malaysia.


Lebih memeranjatkan bila Perdana Menteri ketika itu, Dr Mahathir (seorang lagi doctor by profession) mengumumkan kerajaan tidak bercadang menyekat kemasukan pelancong dari China.

Sebenarnya kebodohan dan sikap tidak bertanggungjawab Pakatan Harapan sewaktu memerintah yang lebih mementingkan Tahun Melawat Malaysia 2020 sehingga sanggup menggadaikan keselamatan rakyat merupakan punca utama penularan wabak Covid-19 di Malaysia.

Admin bukanlah penyokong Kerajaan Muhyiddin tetapi admin bersetuju dengan tindakan pantas dan drastik Kerajaan Muhyiddin dalam mengawal wabak ini dari terus merebak, paling tidak ianya lebih baik dari tindakan Pakatan Harapan yang dungu.


Baru-baru ini, Muhyiddin telah mengumumkan Perintah Sekatan Perjalanan tapi tidak tahulah apa masaalah Khalid, Perintah Sekatan Perjalanan, Khalid samakan dengan Perintah Berkurung...🤦‍♂️🤦‍♂️🤦‍♂️

Ianya 2 jenis perintah yang berbeza, ya Khalid.

Admin lupa, Khalid cuma jadi menteri 22 bulan saja, jadi mungkin tak sempat hendak semak perkara-perkara begini.

Ya lah, persediaan hendak jadi broker Kg. Baru saja sudah makan masa lebih 18 bulan, betultak Khalid...🤣🤣🤣

Perintah Sekatan Perjalanan bermaksud tidak digalakkan untuk buat perjalanan keluar dari daerah atau negeri di mana kita berada untuk mengelakkan orang yang sudah dijangkiti Covid-19 dari menyebarkan virus itu ke daerah lain, yang tidak boleh keluar rumah itu dinamakan Perintah Berkurung.

Jadi tidak perlulah hendak tunjukkan kononnya prihatin dengan rakyat yang terpaksa duduk dalam rumah yang sempit sebab tidak boleh keluar rumah, sebab tidak relevan langsung.

Akhir kata, janganlah politikkan isu Covid-19 ini, ya Khalid.

Sama-samalah kita membantu untuk menangani penularan wabak ini.

Sebab serangan virus Covid-19 akan merentasi sempadan parti dan ideologi politik!!!

0 comments:

fda

Archives