Thursday, April 9, 2020

SPRM Siasat Syed Saddiq, 'The 250,000 Hengget Boy'


Mantan Menteri Belia dan Sukan serta 2 lagi individu telah dipanggil SPRM untuk disoal siasat berkaitan duit tunai yang Syed Saddiq dakwa hilang dari simpanan beliau di kediaman beliau (BACA DI SINI).

Mereka disiasat di bawah Seksyen 17(a) Akta SPRM berkaitan penerimaan suapan dan jika sabit kesalahan boleh dikenakan hukuman denda tidak kurang dari 10 kali ganda nilai suapan atau RM1 juta (mana yang lebih tinggi) atau dipenjarakan tidak melebihi 20 tahun atau kedua-duanya sekali (BACA DI SINI).

SPRM telah mengambil beberapa dokumen bank milik Syed Saddiq bagi tujuan siasatan tersebut.

Sumber dalaman memaklumkan kepada pihak FMT, SPRM menyoalsiasat mereka bertiga di ibu pejabat SPRM, Putrajaya.

Sumber itu juga menambah, pihak SPRM telah menghubungi pihak bank yang terbabit untuk meneruskan siasatan namun ianya terhenti kerana arahan Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) di seluruh negara.

Pihak SPRM membuka kertas siasatan atas beberapa lapuran yang meragui sumber wang tunai RM250,000 diperolehi oleh Syed Saddiq yang dilapurkan yang hilang dari simpanan beliau.

Syed Saddiq Masuk Dalam Perangkap Sendiri


Portal ini pernah mengulas dan meramalkan bagaimana tindakan pra matang Syed Saddiq ini bakal menjerut leher beliau sendiri (BACA DI SINI).

Terbukti apa yang diramalkan kini hampir menjadi kenyataan bila SPRM memulakan siasatan ke atas Syed Saddiq.

Ramalan admin adalah berdasarkan beberapa kenyataan yang tidak konsisten dari Syed Saddiq sendiri berkaitan isu ini.

Cuba kita imbas kembali kenyataan-kenyataan yang Syed Saddiq buat mengenai isu ini :


》Pada 28 Mac 2020, Syed Saddiq dakwa  wang tunai sebanyak RM250,000 yang berada dalam simpanan beliau hilang.


Maklumat awal mengatakan bahawa wang tunai tersebut adalah milik parti PPBM.


Tapi mungkin bila banyak pihak pertikaikan bagaimana Syed Saddiq yang cuma berjawatan Ketua Armada PPBM boleh menyimpan wang tunai sebegitu banyak, akhirnya pada 8 April 2020, Syed Saddiq membuat kenyataan bahawa wang tersebut adalah hasil simpanan beliau dan bukannya milik PPBM.

Bila sekali lagi dipersoalkan, bagaimana dalam masa hanya 21 bulan menjadi menteri beliau boleh mempunyai simpanan sebanyak itu, Syed Saddiq mengatahkan pula wang itu bukan simoanan beliau seorang tetapi juga adalah simpanan ayah dan ibu beliau.

Mungkin Syed Saddiq tidak ada akaun dengan mana-mana bank dan mungkin juga selama menjadi menteri, gaji dan elaun beliau selama ini dibayar secara tunai oleh Kerajaan Malaysia!!!

Apa pun, kalau Syed Saddiq nak bersilat ker, nak bertaichi ker atau nak berkuntau ker, eloklah dengan SPRM yer...

Sangat-sangat menjijikkan bila manusia seperti Syed Saddiq yang pernah mendakwa ditawarkan pernah disogok RM5 juta oleh penasihat kanan DS Najib ketika beliau menjadi Perdana Menteri supaya meninggalkan PPBM, kini disiasat SPRM dengan nilai suapan hanya RM200,000...🤣🤣🤣

Teringat admin kata-kata orang tua yang diubahsuai oleh orang muda :

Siakap Senohong...
Gelama Ikan Duri...
Mantan Menteri Bukan Saja Pembohong...
Malah Kuat Mencuri...

0 comments:

fda

Archives