Friday, February 14, 2020

Akhirnya Panglima Mujahid Terkulai Layu Di Pangkuan Pondan Bernama Muhamad Sajat, Mmm...😋😋😋


Baru-baru ini Panglima Mujahid keluarkan kenyataan, kerana beliau diberikan nama Mujahid, maka beliau adalah seorang pejuang.

Mujahid bin TG Hj. Yusof Rawa, anak seorang ulamak tersohor tanah air.


Almarhum TG Hj. Yusof Rawa adalan mantan Mursyidul Am PAS dari tahun 1987~1995, almarhum juga adalah mantan Prediden PAS dari tahun 1982~1989.

Lebih menarik lagi, almarhun pernah menewaskan Dr. Mahathir dalam PRU 1969 dengan kelebihan 989 undi.

Tapi seperti yang selalu dikatakan, iman dan keberanian tidak dapat diwarisi tapi kebodohan dan penakut memang free...😉😉😉

Anak lelaki alhmarhum, Panglima Mujahid, dilantik sebagai Menteri di Jabatan Perdana Menteri selepas Pakatan Harapan berjaya menbentuk kerajaan apabila menang dalam PRU 14 lalu.

Beliau diberi amanah dan tanggungjawab untuk menjaga hal ehwal ugama Islam.

Sepanjang hampir 2 tahun menjadi menteri yang menjaga hal ehwal ugama Islam, disenaraikan antra beberapa 'kejayaan' Panglima Mujahid disebabkan oleh 'semangat perjuangan' beliau memelihara kesucian ugama Islam di Malaysia :

'Menghalalkan' Perbuatan Khalwat Dan Minum Arak Kalau Di Lakukan Di Rumah Sendiri Atau Tempat Tertutup


Umat Islam di Malaysia gempar bila Panglima Mujahid memberikan arahan kepada Jabatan Agama Islam supaya tidak melakukan tangkapan khalwat atau minum arak sekira ianya dilakukan di tempat tertutup, seperti di rumah sendiri (BACA DI SINI).


Alasan Panglima Mujahid mudah, kalau dilakukan di rumah sendiri atau di tempat tertutup itu bukab lagi urusan kerajaan dan kalau masyarakat tak nampak, naka tiada lagi aduan akan dilakukan dan bila tiada aduan, maka tiada tangkapan akan dilakukan (BACA DI SINI).

Meletakkan TH Di Bawah Penguasaan Lim Guan Eng Sepenuhnya Hingga Hampir Semua Aset Bernilai Tabung Haji Di Jual


Bukan fitnah tapi diakui sendiri oleh Timbalan Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Fuziah Salleh aka Fuziah LYNAS (BACA DI SINI).



Akibatnya, broker aset Melayu Islam tersohor, Lim Guan Eng telah menjual aset strategik masyarakat Melayu Islam dalam TH sesuka hati macam harta mak bapak dia.


Ambil sikap lepas tangan, Panglima Mujahid cakap, penjualan aset TH tak ada kena mengena dengan politik (BACA DI SINI)!!!


Akibatnya, hibah TH yang diunumkan pada tahun lepas adalah pada kadar hibah yang paling hiba dalam sejarah iaitu 1.25%.


Bukan setakat itu, masyarakat Islam Malaysia juga kehilangan kuota tambahan istimewa sebanyak 10,000 orang untuk menunaikan haji dan yang paling istimewa ialah subsidi untuk mengerjakan mereka yang berjaya dalam rayuan mengerjakan haji walau pun kali pertama dan juga kepada waris sudah dimansuhkan, dan ini menjadikan kos menunaikan fardu haji yang terpaksa ditanggung meningkat dari RM9,980 kepada RM22,900 seorang (BACA DI SINI).

Isu Sajat Pakai Telekong Ketika Menunaikan Umrah


Panglima Mujahid selama beberapa hari tunjukkan garang terhadap isu Sajat menunaikan umrah sebagai wanita.

Belum lagi ada Menteri yang mendesak SKMM (secara terbuka di media) menyekat figura popular daripada bersiaran di media sosial.

Hanya Panglima Mujahid yang garang begitu.


Tapi bila NGO, Lawyers for Liberty (dianggotai barisan peguam pro-Liberalisme) mengecam kenyataan Panglima Mujahid, menteri ini ubah nada (BACA DI SINI).

Terkini bila wartawan tanya kepada Panglima Mujahid, apa tindakan yang hendak diambil ke atas Sajat?


Dengan muka ala-ala 'My Little Kitty' gitu, Panglima Mujahid jawab :

"Isu Sajat sudah menjadi perkara kecil... tiada komen." (BACA DI SINI).

Walau pun di Arab Saudi, kalau dilakukan kesalahan yang sama, hukumannya ialah pancung!!!


Mujahid dan Sajat ada dua persamaan.

Pertama, kedua-duanya lelaki kuat berdrama.

Kedua, mereka berdua lelaki yang tidak ada teloq!!!

Apa yang ditulis cuma sebahagian kecil 'kejayaan' dari 'semangat perjuangan Panglima Mujahid' terhadap umat Islam di Malaysia!!!


Kredit :

Fb Korek Korek

0 comments:

fda

Archives