Monday, March 25, 2019

Nama Tiba2 Hilang Dari Senarai Semakan Pengundi, Apa Motif Sebenarnya Nie!!!


Nama dah hilang dari senarai pengundi di SPR...

Apa yang SPR bawah Art Harun cuba buat ni?

Silap mata apa yang dia cuba lakukan?


Kalau ikut pada kenyataan media yang SPR keluarkan, 24 Mac 2019, mulai pukul 8.00 pm malam, semakan dah boleh di buat semula...

Melalui semakan yang admin buat, memang aplikasi Semakan SPR dah boleh di gunakan semula...

Tapi beberapa persoalan yang timbul ialah :

》Kenapa tiba2 bila dah hampir PRK DUN Rantau, perkara ini boleh berlaku?

》Apa jaminan SPR, tidak ada nama pengundi yang dah berdaftar tidak hilang dari senarai pengundi, terutamanya pengundi DUN Rantau?

》Apa tindakan SPR, sekiranya di hari pengundian PRK Rantau, ada pengundi yang mendapati nama mereka tiada dalam senarai pengundi, sedangkan mereka bukan pengundi baru dan sudah beberapa kali mengundi di DUN Rantau sebelum ini?

》Apakah SPR tidak mempunyai pegawai2 IT, sehingga perlu mengambil masa yang agak lama untuk atasi masaalah teknikal ini?

Dan kepada netizen, tolong minta anak2, adik beradik, jiran dan rakan2 untuk memastikan nama masih tersenarai dalam daftar pemilih SPR dan tiada perubahan yang di lakukan...

Sekiranya selepas pukul 8.00 pm (24 Mac 2019), masih lagi nama tidak tersenarai, maka admin sarankan, beramai2 membuat lapuran polis...

Contoh Laporan Polis Kerana Kehilangan Nama Dalam Daftar Undi

Pada hari ... tarikh ... jam ... saya berada di ... dan saya telah cuba mengakses laman sesawang Suruhanjaya Pilihanraya Malaysia (SPR) bagi menyemak status pengundi saya dan saya mendapat jawapan dari sistem laman sesawang itu bahawa tiada rekod di temui...

Saya hairan dan sangsi akan jawapan tersebut kerana saya merupakan pengundi berdaftar di Parlimen ... dan DUN ... dan telah ... kali membuang undi di kawasan-kawasan berkenaan tanpa isu...

Saya berharap Polis dapat menyiasat kejadian ini kerana senarai daftar pengundi adalah penting di bawah Perlembagaan Persekutuan dan tidak boleh di apa-apakan...

Saya membuat report ini untuk melindungi senarai daftar pengundi.

Sekian laporan saya.

Kepada SPR dan kerajaan Pakatan Harapan :

HAK RAKYAT UNTUK MENGUNDI TIDAK BOLEH DI PANDANG REMEH!!!

0 comments:

fda

Archives