Monday, November 7, 2016

Skandal SPLASH RM2.45 billion: Tunggu Mahathir atur DOJ dakwa Azmin



Baca di BNBBC

5 NOV : Kerajaan Selangor tidak pernah menawarkan bayaran RM2.975 bilion bagi pengambilalihan ekuiti Syarikat Pengeluar Air Selangor (Splash) antara 2008 dan 2014 seperti yang didakwa oleh Menteri Besarnya, Datuk Seri Mohamed Azmin Ali semalam.

khalid-ibrahim-06Bekas Menteri Besar, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim, berkata dakwaan berkenaan dibuat bagi mengalihkan perbincangan mengenai keputusan pentadbiran Azmin untuk membayar sebanyak RM2.7 bilion ke atas ekuiti syarikat konsesi air itu, iaitu 10 kali lebih tinggi daripada tawaran asal yang berjumlah RM250.6 juta.

“Kami tidak pernah bercadang pada bila-bila masa untuk membayar RM2.9 bilion untuk ekuiti Splash seperti yang didakwa oleh Azmin.

https://www.bnbbc.my/mb-selangor-bohong-khalid-dedah-cerita-sebenar/


Dulu ...


Selain itu ....


Baca di https://aidcnews.wordpress.com/2016/08/07/ada-rahsia-besar-azmin-sembunyikan-di-sebalik-lot-tanah-68054/

Tunggu Mahathir akan atur DOJ untuk dakwa Azmin. Mula-mula atur Soros dan Sarawak Report hebahkan cerita guna email curi. Sambil itu ubahsuai dan tipu dokumen. Guna si badut Matthias Chang dan Khairuddin buat laporan di seluruh dunia.

Bayar International PR untuk dapatkan media-media Yahudi untuk beri liputan. DI Malaysia guna The Edge, Malaysiakini dan Malaysian Insider.

Bayar lobbyist untuk sogok AG US untuk dakwa gunakan dokumen tak sah. Sampai masa terkial-kial tak dengar khabar.

Tak pakai  AMerika boleh guna melalui Britain guna Selangor Report, wartawan putar alam dari Eropah, guna badut lain dari PPBM, bayar media UK, sogok AG UK pula. Hehehe .....

Rafizi tak terjawab malah buat diversion ke Tabung Haji http://snapshot2016.blogspot.my/2016/11/alasan-rafizi-lemah-untuk-cover.html

1 comments:

  • Anonymous says:
    November 8, 2016 at 12:22:00 AM GMT+8

    TSKI tidak setuju menaikkan harga pembelian Splash semasa ditekan oleh Azmin dan Anwar. Itu pasal TSKI kena terajang melalui Langkah Kajang dan nak Jijah jadi MB. Sekarang nie rancangan menjadi nyata bawah Azmin dan ini lah dana untuk pru14. Tak caya?

fda

Archives