Tuesday, May 31, 2016

Pengacau Tun M untuk Kuala Kangsar hanya si "kaki gaduh"


Memang sudah dijangka Tun M akan letak pengacau di Kuala Kangsar dan Sungai Besar untuk gagalkan BN di kedua-dua tempat.

Pada mulanya ada pihak kata Amanah tengah pujuk bekas Ketua Bahagian UMNO untuk tanding. Baca http://yusmanzaharizakaria.blogspot.my/2016/05/prk-kuala-kangsar-pan-pujuk-bekas-ketua.html.

Kemudian sampai khabar Dato Kamelia atau Dato Hamidah Osman nak cuba, tapi rupanya Syed Rosli yang merupakan Penolong Setiausaha Cawangan Taman Cempaka di parlimen Pandan, Kuala Lumpur.


Syed Rosli ini pernah menawarkan diri untuk tanding Ketua Pemuda UMNO Malaysia. Reputasinya sangat buruk. Di mana saja kumpulan Whass App atau media sosial yang dia melibatkan diri, di akan bergaduh, bertengkar dan maki hamun sesiapa yang tidak bersetuju dengannya. Terkenal dengan sikap tidak boleh ditegur atau di minta kerjasama. Inikah calun terbaik kumpulan Tun M-Azmin berdaya tawarkan untuk rakyat Malaysia?

Suatu masa dia melalak mengkritik Dato Najib. Tiba-tiba dia pusing dan serang Tun M. Namun ternyata asas dia serang Najib dan Tun M pun tidak ada prinsip atau hujah yang kukuh dan meyakinkan. Semua berdasarkan perasaan. Hanya menunjukkan emosi dia tidak stabil.

Sikap melampau Syed Rosli ini hingga ke tahap seperti doa supaya balu Allahyarham Datuk Wan Mohammad Khair-il Anuar Wan Ahmad, Datin Mastura Yazid ditimpa kejadian yang tidak diingini. Jika sudah aibkan orang, macam mana dia boleh menang dengan sikap biadap sedemikian.






Entah kenapa teruk-teruk orang perak dalam FB dan blog mutakhir ini. Pastinya bukan begini perangai orang Perak yang sebenar. Malah orang dari Chembung Negeri Sembilan lebih mencerminkan adab budi dan dapat menyelami isi hati orang Kuala Kangsar dari mereka yang asal dari Kuala Kangsar.

Ya Allah ... berilah kesedaran pada orang sebegini dari terus merusuh sana sini dan merosakkan diri sendiri.


Tak mahulah kami menghina orang cari makan yang halal, rasanya penjual kuew tiow bersikap macam gini. Jika gambar ini betul Syed Rosli, dia telah malukan insan yang ikhlas dalam berusaha mencari rezeki.
fda

Archives