Sunday, July 19, 2020

Syed Saddiq Di Panggil SPRM Ketika Bersidang Di Parlimen Kerana Memberi Kenyataan Palsu?


Syed Saddiq sekali lagi dipanggil SPRM untuk dirakam kenyataannya.

Sebelum ini Syed Saddiq dipanggil ketika Perintah Kawalan Pergerakan (PKP), kini Syed Saddiq dipanggil SPRM ketika sedang bersidang di Parlimen (BACA DI SINI).


Turut dipanggil sama sebelum ini adalah ibu dan bapa Syed Saddiq sebanyak 4 kali berkaitan kes yang sama (BACA DI SINI).

Sepanjang kes itu di dalam siasatan SPRM, Syed Saddiq didapati telah mengeluarkan kenyataan yang berbeza-beza.



Dalam lapuran polis, Syed Saddiq mendakwa bahawa beliau telah kehilangan wang tunai sebanyak RM250,000 (BACA DI SINI).



Namun dalam satu hantaran di dalam akaun Twitter beliau bertarikh 30 Mac 2020, beliau mengatakan RM250,000 itu adalah anggaran dan jumlah tepatnya belum dapat dipastikan lagi.

Namun pada 31 Mac 2020, Syed Saddiq membuat satu lagi kenyataan dengan mengatakan jumlah duit yang hilang itu adalah RM210,000 dengan memberikan pecahan RM90,000 adalah milik peribadi beliau, RM50,000 adalah milik ibu beliau dan RM70,000 adalah milik ayah beliau (BACA DI SINI).

Dalam satu perkembangan lain, mantan Majlis Kerja Tertinggi UMNO, Dato' Lokman Adam, mendedahkan terdapat 'money trail' yang membuktikan sebanyak RM120,000 telah dipindahkan ke dalam akaun Amanah Saham Bumiputera milik Syed Sadiiq (BACA DI SINI).

Berkaitan isu yang sama juga, dalam satu serbuan yang dilakukan oleh SPRM di rumah Bendahari Armada, Rafiq Hakim Razali, SPRM telah merampas sejumlah duit tunai bernilai RM400,000 yang disimpan dalam almari di rumah beliau (BACA DI SINI).



Kini bertemu buku dengan ruas, terkini, disahkan SPRM telah sekali lagi memanggil Syed Saddiq semalam, 17 Julai 2020 (BACA DI SINI), namun telah dibenarkan balik selepas 3 jam disoal siasat (BACA DI SINI).

Akhirnya 'pejuang' yang kononnya menentang kleptokrasi dan rasuah telah dipanggil berkali-kali oleh SPRM atas tuduhan rasuah!!!

Rakyat mahukan siasatan yang adil tanpa ada campurtangan orang politik atau orang yang berpengaruh.

Kredibiliti dan integriti SPRM mesti dikembalikan setelah tercalar teruk di era Latheefa Koya!!!

0 comments:

fda

Archives