Wednesday, June 24, 2020

SURVEY : Mungkinkah Kegagalan Menangkap Jho Low Memang Di Sengajakan?


1MDB adalah skrip utama Pakatan Harapan dalam kempen PRU 14 dan merupakan senjata utama mereka dalam usaha menumbangkan Barisan Nasional yang sudah memereintah selama lebih 6 dekad.

Pakatan Harapan berjaya menumbangkan Barisan Nasional dengan tsunami politik dari rakyat.

Ramai rakyat Malaysia, terutamanya pengundi muda terpengaruh dengan cerita rekaan Pakatan Harapan mengenai 1MDB

Di awal pemerintahan Pakatan Harapan, mereka bertindak agresif dengan melakukan serbuan ke atas rumah mantan Perdana Menteri Ke 6, DS Najib dan merampas beberapa barangan peribadi DS Najib atas alasan ianya berkaitan dengan kes 1MDB.

Malah Pakatan Harapan turut mengarahkan pihak PDRM melakukan serbuan di rumah ibu DS Najib atas alasan yang sama.

Selain DS Najib yang menjadi watak utama dalam skrip Pakatan Harapan dalam siasatan 1MDB, Jho Low juga dikatakan memainkan peranan utama dan bersubahat dengan DS Najib dalam 'merompak' duit rakyat.

Penangkapan Jho Low adalah sangat penting untuk mendedahkan cerita sebenar mengenai 1MDB.

Malah dalam perbicaraan kes SRC yang melibatkan DS Najib, pihak peguambela menyatakan betapa pentingnya untuk kerajaan ketika itu menangkap dan membawa pulang Jho Low untuk membongkar kebenaran mengenai kes SRC dan 1MDB (BACA DI SINI).

Perdana Menteri Ke 7, Dr Mahathir telah menamatkan perkhidmatan Mohamad Fuzi Harun sebagai Ketua Polis Negara dan digantikan dengan Ketua Polis Negara baharu pilihan beliau, Hamid Bador.

Sejak dilantik menjadi Ketua Polis Negara, Hamid Bador telah mengeluarkan berbagai-bagai kenyataan tentang usaha menangkap dan membawa balik Jho Low ke Malaysia :

30 Mei 2019

Hamid Bador dengan penuh keyakinan memberi jaminan Jho Low akan ditangkap dalam tempoh terdekat (BACA DI SINI).

25 September 2019

Hamid Bador sekali lagi memberi jaminan Jho Low akan di bawa pulang selewat-lewatnya pada penghujung 2019 (BACA DI SINI).

3 Disember 2019

Menghampiri penghujung tahun 2019, Hamid Bador mengeluarkan kenyataan kononnya Jho Low sudah melakukan pembedahan plastik ke atas wajah beliau (BACA DI SINI),

Terkini, Hamid Bador mengakui gagal untuk menangkap dan membawa balik Jho Low (BACA DI SINI).

Ternyata, Hamid Bador sebagai Ketua Polis Negara telah gagal melaksanakan tugas terpenting beliau untuk menangkap dan membawa balik Jho Low dan beberapa orang saksi penting kes SRC dan 1MDB.

Malah sebagai Ketua Polis Negara, Hamid Bador juga telah memberikan beberapa alasan yang tidak munasabah untuk menutup kegagalan beliau.

Hamid Bador wajar meletak jawatan atau digantikan dengan segera.


Timbul persoalan kepada kita, apakah Jho Low dan beberapa saksi penting kes SRC dan 1MDB memang dilindungi atau mereka gagal ditangkap?

Berikan pendapat dalam survey di bawah 👇

Jho Low Dan Beberapa Saksi Penting Kes SRC Dan 1MDB Sengaja Di Lindungi Atau Gagal Di Tangkap?

0 comments:

fda

Archives