Greetings

Thursday, June 30, 2011

Bersih tubuhkan CIA untuk burukkan polis

|4 comments

Sebuah kumpulan yang bergelar Candid Image Alliance (CIA) telah ditubuhkan oleh Bersih 2.0 dan pembangkang.

Ianya merupakan pasukan foto untuk menangkap gambar tindakan ganas polis semasa menyuraikan perhimpunan. Ini hanya menunjukkan Perhimpunan Bersih 2.0 ini memang sudah dirancang untuk melakukan provokasi dan akan mengingkari perintah bersurai pihak polis.

CIA dikesan sedang mengumpul ahli-ahli melalui page group FB dan sebagainya untuk menjadi "photographer rasmi" utk Bersih 2.0 Julai 9hb nanti. Setiap ahli CIA perlu mengambil foto sebanyak 30 keping minima di 3 lokasi perhimpunan tersebut. Gambar ini akan disebarkan merata-rata di tempatan dan luar negara untuk menunjukkan polis berlaku ganas.

Untuk menjawab mereka, kumpulan fotographer penyokong kerajaan "get organise" dan hadhir bersama di spot-spot fotographer ini berkumpul untuk gambarkan peristiwa-peristiwa provokasi mereka dan keingkaran mereka kepada polis.

Kalau boleh tunjukkan, bagaimana mereka juga melawan dan mencederakan pihak polis yang menjaga keamanan.

Salah satu rancangan mereka telah di kesan oleh blog Melayu Muda sini:

Kumpulan blogger-blogger pro pembangkang yang menamakan kumpulan mereka sebagai B.M.G (BN Must Go) http://www.bnmustgo.blogspot.com/ telah merancang untuk berkumpul pada 8 Julai di Jalan Raja Laut.

Menurut sumber yang dipercayai kumpulan ini adalah kumpul blogger-blogger pro pembangkang yang terdiri daripada golongan muda cina yang menentang kerajaan.

Mereka telah menyebarkan arahan melalui twitter untuk menghantar butiran mereka-mereka yang ingin bersama pada 8 dan 9 Julai nanti secata tertutup.

Kumpulan ini mempunyai initial yang serupa pada alamat twitter mereka, ada initial BMG pada akhir alamat twitter mereka. Mereka akan menyediakan tempat penginapan kepada blogger-blogger atau ahli-ahli mereka pada 8 Julai nanti.

Diharapkan kita semua dapat menyebarkan perkara ini pada semua…..PASTIKAN BERSIH TIDAK TERJADI PADA 8 DAN 9 JULAI NANTI….
Harap pemantau Bersih 2.0 dedahkan mereka ini kepada polis supaya mereka boleh berehat dalam lokap yang penuh dengan nyamuk.

Pasti menarik kulit putih kekuningan Cina-Cina komunis ini penuh dengan bintat merah dari di gigit nyamuk ... hehehe. Lagi best kalau nyamuk aids, bukan nyamuk aedes.

Cekup sekali Cina CIA ini

|4 comments
The Unspinners membaca Twitter di atas dan menyirap darah membaca penipuan, putarbelit dan usaha membodohkan rakyat oleh budak Cina di atas.

Nombor satu, Bersih bukan pasal prosedur pilihanraya yang tidak bersih. Kalau tidak, masakan hanya dua saja protes di PRU Sarawak baru-baru ini yang Ambiga katakan sebagai Ketua MAFREL untuk PRU Sarawak.

Kalau benar Bersih perjuangkan pilihanraya yang bersih, kenapa 17 tuntutan asal mereka akhirnya hanya tinggal 4 atau 5 saja? Dari 8 tuntutan Bersih 2.0, 4 adalah tuntutan mengarut yang bukan dalam kuasa SPR.

Jumpa Pengerusi SPR baru hanya sekali, langsung umum pintu perbincangan sudah tutup. Terus menolak tawaran menyambung perbincangan.

Ini semua menunjukkan isu pilihanraya bukan isu sebenar. Niat sebenar adalah untuk membuat huru hara ala Tahrir Square dan langsung merampas kerajaan secara tidak berperlembagaan.

Dalam Twitter ini, anak Cina pukimak ini [U/P: anak Cina yang tentang Bersih tak pukimak] memutarbelit kebenaran ini dan mengatakan seolah-olah mereka suci dalam debu dan pihak penentang Bersih yang mahu membawa keganasan. Ini sebenarnya adalah kenyataan hasutan.

NatAsasi ingat orang tak tahu siapa dia. Kita tahu siapa dia ini. Nama dia adalah Nathaniel Tan.

Itu nama orang putih, nama penuh Cina tak tahu. Biasalah Cina ni banyak yang pisang. Kulit luar kuning, isi dalam putih atau pendik kata, perasan mahu jadi orang putih walaupun cakap sentiasa pelat.

Nathaniel Tan ini blogger yang pernah di cekup polis pada tahun Julai 2007 kerana memfitnah Timbalan Menteri Dalam Negeri, Dato Johari Baharum penglibatan dalam underworld. Kisahnya lengkap dalam blog sini.


Umurnya dalam hujung 20an. Merupakan graduan dari Harvard University, Boston.

Nathaniel Tan datang dari keluarga Cina sederhana dan duduk di Petaling Jaya. Dia mempunyai seorang adik bernama Cheryl Tan.

Seorang dari keluarga sederaha tidak mungkin mampu untuk belajar di Harvard University, Boston dengan bayaran tuition yang sangat mahal dan sara hidup tinggi di bandaraya Boston. Siapa yang membiayai pelajaran Nathaniel?

Baca dulu ...


Jawatan Nathaniel sekarang adalah sebagai pembantu politik kepada Tian Chua. Selama ini beliau rapat dengan PKR.

Dia pernah menjadi Setiausaha Eksekutif kepada Pengerusi Foundation for the Future iaitu Anwar Ibrahim.


Kononnya FFF adalah untuk membawa dan mendidik awam di dunia ketiga mengenai demokrasi tetapi sebenarnya adalah operation CIA untuk meruntuhkan negara itu untuk diletakkan pemimpin boneka Amerika.

Selepas belajar di Harvard, beliau pernah "ditugaskan" sebagai aktivis ke Indonesia dan lain-lain dunia ketiga untuk menjalankan kerja-kerja menyebarkan "demokrasi", kononnya.

Nathaniel pernah rekrut seorang blogger amat muda bernama John Lee Ming Keong untuk bekerja membantunya di FFF. John pun mendapat biasiswa belajar di Harvard University.

Selain membantu Tian Chua, dia menulis dalam Malaysiakini dan dipercayai masih berperanan dalam sebarang program "educating Malaysia for democracy" yang dibiayai oleh CIA.


Bukan kebetulan, Tian Chua dan Elizabeth Wong adalah penghubung NGO di Malaysia, khususnya SUARAM dengan pembiaya revolusi George Soros. Baca di AIDC sini


Beliau pernah rapat dengan seorang wanita yang pernah menjadi penulis Malaysiakini bernama Soon Li Tsin.

Wanita itu terlatih sebagai peguam dan pernah bekerja di British High Commission. Kini dia bekerja dengan IRI, satu cabang dari National Endowment on Democrasy, satu organisasi yang dibiayai CIA.

Semua hubungan ini kelihatan dalam gambarajah berikut:


Jadi sekarang, agak-agaknya siapa biayai pelajaran Nathaniel Tan? Kalau masih tak boleh teka, ibu pejabat pemberi biasiswa berkungkinan di Langley in McLean, Virginia USA.

Sokong Polis P Pinang cekup Bersih Penang

|9 comments

Polis Pulau Pinang memberi amaran mengenai tindakan keras yang akan diambil terhadap pihak yang menyertai dua perhimpunan haram yang dijadual berlangsung di Tapak Pesta Sungai Nibong dan Tapak Ekspo Seberang Jaya pada 8 malam esok.

Ketua Polis Pulau Pinang, Datuk Ayub Yaakob berkata, kedua-dua perhimpunan yang akan diadakan esok mempunyai kaitan dengan perhimpunan haram yang bakal dianjurkan kumpulan pengacau pada 9 Julai ini.

"Polis mendapat perintah dikeluarkan oleh Mahkamah Majistret iaitu (mengikut) Seksyen 98, Kanun Prosedur Jenayah, notis pemberitahuan mengenai larangan (mengadakan perhimpunan haram itu) yang diserahkan kepada pihak penganjur dan ditampal di kedua-dua lokasi," katanya pada sidang akhbar di sini hari ini.




Ayub turut memberi peringatan akan menggunakan kuasa yang ada mengikut undang-undang bagi memastikan perhimpunan itu tidak berlangsung.

"Saya merayu semua pihak supaya mematuhi perintah mahkamah ini dan seterusnya memberi amaran kepada sesiapa yang melanggarnya akan berdepan tindakan polis," katanya.

Katanya, difahamkan, kedua-dua perhimpunan haram berkenaan bakal dihadiri Pengerusi Gabungan Pilihan Raya Bersih dan Adil, Datuk Ambiga Sreenevasan dan turut dijangka hadir ialah Ketua Menteri Pulau Pinang Lim Guan Eng; Timbalan Presiden PAS Mohamad Sabu, Timbalan Presiden Parti Keadilan Rakyat (PKR), Azmin Ali dan Naib Presiden PKR, Nurul Izzah Anwar.

MPP

Tak payah fikir panjang, Guan Eng sekali dicekup.

Rakyat mula berani ... Persatuan2 Belia penakut macam Pondan dan Khunsa!!!

|20 comments

Mana dia MBM?
Mana dia GPMS?
Mana dia Belia 4B?
Mana dia MAYC?
Mana dia ...?

Di mana belia-belia kita dalam hal Bersih ini?

Setakat masa PC, hebatlah mereka dalam bab kasi kenyataan dan masuk suratkhabar di PC.

Kalau setakat atas forum dan seminar, pandailah mereka dengan cakap kosong macam orang lain tak terfikir dulu.

Kalau setakat nak kumpul tandatangan sejuta, alah ... kerja pondan begitu pun tak pasti tercapai tandatangan sejuta.

Dalam hal Bersih 2.0, lebih penting untuk turun dan hadapi pemberontak Bersih 2.0 yang memperguna demokrasi untuk membawa huru hara dan anarki. Biadap-biadap ini mahu merampas kuasa secara tidak demokrasi dan secara tidak mengikut perlembagaan dengan sokongan agensi luar negara yang ada agenda.

Persatuan-Persatuan Belia selalu berjanji akan turun dan bawa ratus orang dan ribu orang tapi selalunya sebatang hidung pun tak nampak. Tetapi bila ada program sukan, hiburan dan lain--lain, ramailah turun.

Yang tidak malunya, mereka ini sering berkata belia harapan bangsa dan pemimpin masa depan. Jelasnya mereka ini hanya cakap penuh klise.

Sebenarnya mereka hanya tahu meminta-meminta wang sana sini. Sudah hilang semangat perjuangan kerana persatuan belia hanya jadi batu loncatan untuk semua pemimpin belia ini maju dalam politik.

Ada persatuan belia dah cakap terang-terang tunrun ke Berih hanya mmebuang masa dan lebih baik salurkan sumber ke program yang lebih positif.

Itu hanya alasan pondan dan khunsa yang takut mati berjuang.

Bersih adalah satu pertembungan di mana agama, bangsa dan negara jadi pertaruhan. Jika ini pun belia-belia dan persatuan tak berani turun, ternyatalah mereka ini penakut, pengecut dan bacul. Mereka tak layak jadi pemimpin masa depan.

Majlis dan Persatuan Belia yang penakut dan pengecut tidak layak dibantu kerajaan. Mereka lebih layak meminta dari seorang pemimpin gay bernama Anwar Ibrahim dan tukar saja jadi persatuan gay.

Dengarnya ribuan belia akan mengikut Bersih. Jadi ... apa yang mereka-mereka dalam gambar di atas itu buat? Dok sebat peruntukan aje sampai badan masing2 semua gempal-gempal makan peruntukan ke?

Bila negara perlukan belia berjuang dan bertempur mempertahankan demokrasi dan keutuhan perlembagaan, bacul-bacul ini takut pula nak turun.

Apa perlu kasi lebih ramai orang muda bertanding untuk PRU13 jika ini sikap belia-belia??? Penakut!!! Pengecut!!! Pondan!!!

Orang PAS tak dapat syahid di Bersih

|17 comments

Mati macam katak hijau kena lenyek atas jalan. Berjuang untuk PAS tak lagi diiktiraf jihad. Sebab sekarang berjuang untuk negara welfare ... hehehe

Kita sedari kekuatan semangat penyokong taksub PAS dalam menghadapi PRK-PRK dan perhimpunan. Tidak menolak mereka sanggup turun beramai dan berhadapan dengan pihak berkuasa.

Masa dahulu penyokong PAS, yang taat macam kaldai akan apa perintah dan arahan ketua, percaya mereka sedang berjihad untuk menegakkan agama Allah. Mereka sedang berjuang untuk menegakkan Darul Islam atau Negara Islam.

Jadi kini, untuk apa mereka mahu berjihad lagi?

Presiden PAS, Dato Seri Haji Hadi Awang sudah katakan Negara Islam hanya jenama, yang penting adalah kebajikan. Jihad mereka selama ini sia-sia sahaja.

PAS kini sudah ketepikan Negara Islam dan memperjuangkan negara kebajikan atau welfare state atau apa nama sekali dipanggil di timor dan barat. Memperjuangkan negara kebajikan bukanlah seperti dahulu di mana kaldai-kaldai PAS ini berjuang kononnya untuk negara Islam.

Kalau kaldai-kaldai PAS ini tewas dan tumbang di Bersih 2.0 bukan saja mereka tidak dapat syahidnya, malah mereka mati macam katak tepi jalan saja.

Lebih teruk lagi, panglima perang Bersih 2.0 adalah Ambiga, pemimpin Bar Council yang memperjuangkan murtad. Takkan dapat syihad berjuang di Bersih 2.0.

Krok krok krok ....

Pakatan mula takut, Bersih 2.0 bagai Pearl Habour yang mengejutkan raksaksa

|13 comments

Bersih 2.0 nampaknya seperti Pearl Harbour yang telah mengejutkan seekor raksaksa yang sudah lama tidor.
Di sana sini, bantahan dan tentangan terhadap BERSIH 2.0 semakin hebat. Majoriti orang Melayu yang sebelum ini kurang peduli dengan apa yang dilakukan oleh Pakatan Rakyat, mula membuka mata dan membuka mulut.

Siri bantahan berlangsung dan hampir 2000 laporan polis telah dibuat dalam usaha mendesak pihak berkuasa agar segera melakukan kekangan supaya Demonstrasi BERSIH 2.0 digagalkan.

Sememangnya apa yang berlaku dalam minggu-minggu terakhir ini sangat jauh berbeza berbanding BERSIH 2007 dahulu.

Jangkaan bahawa masyarakat Malaysia terutama sekali orang Melayu akan tutup mulut dan membiarkan sahaja demonstrasi dan kekacauan yang ingin dicetuskan oleh Pakatan Rakyat, ternyata meleset jauh.

Lebih tidak disangka lagi ialah apabila angkatan tentera turut menawarkan bantuan kepada pihak polis untuk menangani masalah BERSIH 2.0.

Kebanyakan ahli UMNO yang dahulunya bacul dan penakut, kini mulai menunjukkan keberanian mereka. Tidak hanya berani membuat laporan polis mahupun memberi amaran kepada penganjur BERSIH 2.0, sebahagian Pemuda UMNO terutama sekali di Selangor telah bertindak lebih jauh daripada itu.

Hampir 800 orang Pemuda UMNO menyerbu ibu pejabat PKR di Tropicana Petaling Jaya dan menimbulkan kegerunan yang bukan sedikit sehinggakan para pemimpin PKR khususnya AMK terpaksa menggubah cerita kononnya, kehadiran Pemuda-Pemuda UMNO di hadapan ibu pejabat mereka adalah untuk membakar ibu pejabat tersebut.

Shamsul Iskandar Mohd Akin, Ketua AMK yang sebenarnya diburu selepas didedahkan dia menghasut orang ramai agar kerajaan digulingkan menerusi BERSIH 2.0 dan demonstrasi jalanan, tidak langsung berani bersuara. Cakap besarnya, nyata memakan diri.

Shamsul Iskandar Mohd Akin jelas spesies penakut yang hanya berani bercakap besar di hadapan kelompok sendiri dan apabila diserbu, segera melarikan diri dan terketar-ketar ketakutan!


Yang tinggal sekarang, hanyalah para pengikut PAS yang masih bersemangat untuk menghadiri demonstrasi BERSIH 2.0. Tidak dapat dinafikan, berbanding AMK yang hanya berani menerusi cakap besar, para pengikut PAS pula sebenarnya terlebih semangat untuk melihat kekacauan berlaku di negara ini dan mereka terbabit sama.

Sebabnya sangat mudah, dalam apa-apa juga demonstrasi serta kekacauan di jalanan, merekalah juaranya.

Baca sepenuhnya di Flying Kick sini
Kesian ahli-ahli PAS ini yang dikudakan selalu dan ditarik ke sana ke mari macam kerbau di cucuk hidung.


Nik Aziz dan beberapa exco dan ADUN ke Uzbekistan untuk holiday atau mungkin melarikan diri.

Ahli-ahli PAS pula akan berhadapan dengan mala petaka dari raksaksa yang baru bangun. Haji Hadi bersuara mengajak ahli-ahli turun tapi belum pasti dia akan turun. Suaranya pun dah mula kehilangan. Ketakutan mungkin?

Mat Sabu dah hilang dan tak tunjuk muka di Bukit Aman semalam. Khabarnya Mat Sabu akan cuba test power. Di mana agaknya?

Macam 13 Mei, ada nak jadikan Bersih perarakan untuk Cina mati

|7 comments
Disebabkan perhatian ramai kepada isu-isu lain, ramai tidak sedar Suruhanjaya Di Raja sudah siap laporan dan diserahkan kepada Agong. Pendedahan tentang salahlaku DAP memungkinkan laporan tidak memihak kepada DAP tetapi kepada SPRM.

Darul Ehsan Today sini melaporkan kemungkinan perhimpunan Bersih akan diguna DAP untuk membawa isu TBH.


Pada asalnya perhimpunan Bersih ni adakan kononnya untuk menuntut sebuah pilihanraya yang adil dan bersih, banyak lah tuntutan-tuntutan mereka.

Tapi apa bila melihat semakin ramai yang kurang seronok dengan perhimpunan Bersih ni, maka PKR melalui AMK telah cuba memainkan sentimen lain pulak.

Terbaru seorang bekas calon Ketua AMK Hasmi Hashim mengajak seluruh rakyat Malaysia turun beramai-ramai ke perhimpunan Bersih kononnya untuk mengenang kembali peristiwa pembunuhan Teoh Beng Hock, Amirul Rashid dan Sarbaini.

Sebenarnya apa tujuan perhimpunan Bersih ni? Jawapannya senang, mereka memang nak buat rusuhan di Kuala Lumpur, nak huru harakan negara supaya Anwar Pandikutti boleh terlepas dari perbicaraan kes liwatnya.

Itu je ... tak ada sebab lain.
Hmmm .... masa 13 Mei, 1969, ia bermula dengan kumpulan Cina extremis melakukan perarakan mayat seorang Cina yang mati.

50,000 pesilat sedia bertarung hadapi Bersih 2.0

|7 comments


KUALA LUMPUR 28 Jun - Lebih 50,000 pengamal silat di negara ini bersedia untuk bertempur dengan pihak yang terlibat dalam perhimpunan haram Gabungan Pilihan Raya Bersih dan Adil (Bersih) 9 Julai ini.

Mahaguru Pertubuhan Seni Silat Lincah Malaysia (PSSLM), Tan Sri Omardin Mauju berkata, seramai 100 guru daripada pelbagai pertubuhan silat akan membuat kata sepakat pada pertemuan Sabtu ini demi mempertahankan keselamatan negara.

Tegasnya, sebagai benteng ketiga selepas tentera dan polis dalam menjaga keamanan negara, adalah menjadi tanggungjawab pertubuhan itu untuk berdepan dengan mereka yang cuba membuat kacau dan mengganggu gugat keharmonian negara.

''Kami tetap dengan pendirian untuk 'berperang' jika mereka mahu meneruskan perhimpunan haram itu.

''Jika benar ia berlaku, saya tidak boleh jamin untuk mengawal emosi anak-anak buah saya pada hari tersebut kerana mereka diajar untuk bertindak jika berdepan dengan pihak lawan.

''Bukan kerja kita hendak bersorak atau menjerit seperti mereka, tetapi kerja kami hanya untuk memastikan negara tidak susah,'' katanya kepada Utusan Malaysia di sini hari ini.

Semalam, Pengerusi Bersih, Datuk S. Ambiga bertegas tidak akan menukar pendiriannya untuk menganjurkan perhimpunan haram itu meskipun dihalang pihak berkuasa dan pihak lain.

Omardin berkata, Pertubuhan Silat juga tidak akan berganjak dengan pendirian mereka, bagaimanapun ia tidak bermaksud bahawa pertubuhan itu anti kaum atau agama selain Islam. - UM

Kami tidak akan berdiam diri - Mahaguru Omar Din

|19 comments

KUALA LUMPUR 26 Jun - Pertubuhan Seni Silat Lincah Malaysia (PSSLM) memberi amaran kepada penganjur perhimpunan haram Gabungan Pilihan Raya Bersih dan Adil (Bersih) supaya membatalkan hasratnya itu jika tidak mahu 'berperang' dengan pengamal seni silat di negara ini.

Mahagurunya, Tan Sri Omardin Mauju berkata, adalah menjadi tanggungjawab pengamal seni silat untuk mempertahankan negara sejak zaman pemerintahan kerajaan Melaka lagi dan mereka tidak akan teragak-agak untuk bertindak keras ke atas golongan yang cuba menimbulkan kekacauan serta huru-hara.

"PSSLM yang mempunyai ratusan ribu ahli juga akan turun pada 9 Julai itu sekiranya Datuk S. Ambiga masih mahu meneruskan perhimpunan haram tersebut. Kami tidak akan biarkan perkara itu berlaku kerana jelas sekali ia perbuatan yang menghina negara.

"Kami sebagai golongan pengamal silat merupakan pelindung kepada negara dan sultan sejak beratus tahun dahulu tidak akan berdiam diri. Sekiranya kami tidak mengambil apa-apa tindakan, kami akan dianggap dayus.

"Saya sendiri akan mengetuai persatuan silat ini walaupun saya berkerusi roda, saya akan turun dan berada di barisan paling hadapan. Kami tidak sanggup lagi melihat keamanan negara dipermainkan untuk tujuan politik," katanya kepada Utusan Malaysia di sini hari ini.

Menurut Omardin, PSSLM telah lama berdiam diri dan bersabar dengan tindak-tanduk segelintir golongan seperti Ambiga yang cuba menganggu gugat keamanan di negara ini.

Beliau menasihatkan Ambiga supaya membatalkan segera hasrat menganjurkan perhimpunan itu kerana khuatir tidak akan dapat mengawal emosi anak-anak didiknya jika mereka bertembung pada perhimpunan itu nanti.

"Sebagai pengamal silat, saya tidak boleh beri jaminan bahawa kami hanya akan melaung dan membantah sahaja. Jadi sekiranya tidak mahu perkara tidak diingini berlaku, lebih baik batalkan hasrat untuk menganjurkan perhimpunan haram tersebut.

"Banyak lagi kaedah lain boleh dilakukan daripada berarak di jalan raya dan menyusahkan banyak pihak seperti polis, peniaga dan rakyat. Perkara ini boleh diselesaikan melalui cara meja bulat, jadi gunakanlah saluran yang betul," jelasnya. - Gerakan Timor

Wednesday, June 29, 2011

Pasukan parang panjang dah turun!

|29 comments

Dalam sejarah penentangan terhadap Komunis atau Bintang Tiga mahupun Bintang Satu, nama sebuah pasukan iaitu Tentera Sabil Sungai Manik tidak boleh dipisahkan, sekalipun tidak tercatat dalam buku-buku sejarah mahupun pengiktirafan yang diberikan kepada pahlawan-pahlawan Melayu Banjar seperti Allahyarham Tuan Guru Haji Bakri dan Kiyai Salleh Batu Pahat.

Kewujudan Tentera Sabil dan Pasukan Parang Panjang Bengkung Merah telah mengubah senario politik negara ini. Tanpa pasukan ini, mungkin negara tidak seperti sekarang, sekalipun kewujudan mereka tidak diiktiraf. Sebagai contoh, yang membela dan menyelamatkan orang Melayu di Batu Pahat adalah Kiyai Salleh, seorang pahlawan dari suku etnik Melayu Banjar, tetapi yang mendapat nama adalah Onn Jaafar, datuk kepada Hishamuddin Hussein, Menteri KDN sekarang.

Biarpun hanya berparang panjang dan melawan pasukan gerila komunis yang lengkap bersenjata, ternyata pahlawan-pahlawan etnik Banjar yang tegar dengan semangat serta akidah mereka, lebih rela syahid daripada melihat negara ini dan orang Melayu-Islam dijajah oleh komunis.

Sejarah penentangan Tentera Sabil dan Pasukan Bengkung Merah boleh anda baca DI SINI.

Ternyata BERSIH 2.0 menarik perhatian Tentera Sabil yang masih ramai di Sungai Manik. dan selain Tentera Sabil, terdapat juga JUNDULLAH yang bergerak secara senyap. Pasukan ini pernah datang ke Kampung Medan di Jalan Kelang Lama pada ketika orang Melayu dibunuh oleh orang India, manakala di Kampung Rawa, pasukan yang sama juga turut turun. Bagaimanapun, kedatangan mereka telah berjaya disekat oleh pasukan polis bagi mengelakkan lebih banyak pertumpahan darah.

Khabar dari Teluk Intan, pasukan berkenaan dikatakan sedang bersiap-siap untuk turun ke Kuala Lumpur. Sama ada dianggap sebagai pasukan pengganas atau pembela, Tentera Sabil telah banyak berjasa kepada masyarakat Melayu Teluk Intan, Sungai Manik, Cenderung Balai dan kawasan sekitarnya.

Pada zaman darurat, mereka bukan sahaja 'membersihkan' kawasan tersebut daripada pengganas komunis bermuka Cina tetapi ramai juga tali barut komunis yang terdiri daripada bangsa Melayu yang menemui maut akibat direndam di dalam parit tali air. Bahkan ramai juga yang dipancung dan mayat mereka dicampak ke dalam parit taliair.

Petikan dari Flying Kick

Ada pengganas komunis dalam Bersih 2.0, adakah senjata diguna?

|4 comments

Penahanan 30 aktivis PSM dengan segala macam risalah serta prop komunis, nyata menunjukkan yang Demonstrasi BERSIH 2.0 sebenarnya adalah usaha menjatuhkan kerajaan dengan cara menimbulkan kekacauan.

Pengakuan daripada beberapa orang pemimpin Pakatan Rakyat yang mengakui bahawa demonstrasi jalanan akan digunakan untuk menjatuhkan kerajaan, telah mengesahkan bahawa BERSIH 2.0 adalah unsur subversif.

Ada maklumat yang mengatakan, ada usaha pihak tertentu dari BERSIH 2.0 yang membawa masuk senjata bagi melancarkan lagi demonstrasi.

Dan kerana itu menurut mereka, Ambiga Sreevanasan begitu yakin demonstrasi yang akan diadakan pada 9 Julai nanti akan 'berjaya' mengalahkan kerajaan yang dipilih oleh rakyat. Dan kerana itu juga sebahagian besar daripada pemimpin Pakatan Rakyat begitu yakin, kerajaan akhirnya terpaksa tunduk kerana BERSIH 2.0 akan menjadi Medan Tahrir.

Ketika pihak berkuasa mula memperhebatkan gerakan menangkap dan menghalang anggota-anggota BERSIH 2.0, ternyata tidak ada sedikit pun ketakutan mahupun gentar daripada para pemimpin Pakatan Rakyat. Bahkan mereka semakin berani mencabar pihak berkuasa.

Kalau benarlah seperti yang dikhabarkan, pastinya sesuatu yang lebih besar selain DEMONSTRASI semata-mata.

Flying Kick

Nik Aziz tak sokong Bersih 2.0 atau takut lari?

|15 comments


ESOK Tok Guruku Nik Abdul Aziz Nik Mat bersama rombongan akan berlepas ke Uzbekistan jam 11:00 di Lapangan Terbangan KLIA Kuala Lumpur. Beliau dan rombongan akan berlepas dari Lapangan Terbang Sultan Ismail Petra Pengkalan Chepa jam 6:30 pagi.

Lawatan beliau ke negeri bekas jajahan Russia itu dalam rangka menziarahi makam Imam Bukhari dan Imam Termizi yang terletak di negara berkenaan. Imam Bukhari dan Imam Termizi adalah antara perawi hadith yang terkenal dan tergolong dalam hadith-hadith sahih.

Beberapa orang wakil rakyat mengikuti rombongan berkenaan antara mereka ialah Adun Limbongan, Drs Zainudin Awah Hamat, Adun Meranti Nasaruddin Daud yang juga Speaker Dun Kelantan, Adun Kemumin Mohd Amar Nik Abdullah yang juga Exco kerajaan Kelantan dan Adun Lanas, Abdullah Yaacob.

Rombongan Tok Guru dijangka akan berada di Uzbekistan selama dua hari sebelum berlepas ke Dubai untuk menujuk ke Madinah. Selepas mengerjakan umrah rombongan dijangka akan pulang pada 10 Julai sehari selepas himpunan Bersih. Ini bermakna Tok Guru Nik Aziz tidak akan menyertai himpunan Bersih.

Petikan dari MSO dari Panglima Perang Cyber

Demi menyelamatkan ummat Melayu dan rakyat Malaysia dari Wahabi berhati kaudut ini, muga-muga kapalterbang terhempas!

67% rakyat tolak Bersih 2.0

|12 comments

Kira-kira 67 peratus rakyat Malaysia yang menyertai kaji selidik menolak perhimpunan haram yang dijadualkan diadakan di ibu negara pada 9 Julai depan, menurut kajian dilakukan Institut Keselamatan dan Pertahanan Malaysia (MIDAS).

Kaji selidik sepanjang dua minggu lalu turut mendedahkan, 12 peratus rakyat mempunyai pendirian berkecuali, manakala hanya 21 peratus saja bersetuju perhimpunan haram itu diadakan.

Menteri Pertahanan, Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi, berkata kajian MIDAS itu membuktikan majoriti rakyat negara ini menolak idea mana-mana badan bukan kerajaan (NGO) mengadakan perhimpunan haram itu.

“Ertinya, majoriti senyap rakyat kita tidak bersetuju dengan perhimpunan haram ini. Kaji selidik ini dilakukan institusi yang boleh dipercayai. Ia dilakukan berdasarkan peratusan demografi walaupun responden diambil secara rambang.

“Maka, saya fikir perhimpunan ini adalah gimik politik semata-mata. Mereka hanya mahu mewujudkan momentum untuk mengumpulkan penyokong pembangkang atau pengundi atas pagar untuk menyokong pembangkang,” katanya pada sidang media selepas merasmikan Mesyuarat Agung Koperasi Angkatan Tentera Berhad (Koperasi Tentera) di Kem Sungai Buloh, di sini semalam.

Hadir sama, Panglima Angkatan Tentera (PAT) merangkap Yang Dipertua Koperasi Tentera, Jeneral Tan Sri Zulkifeli Mohd Zin; Panglima Tentera Darat, Jeneral Datuk Zulkifli Zainal Abidin; Panglima Tentera Laut, Laksamana Tan Sri Abdul Aziz Jaafar; Timbalan Panglima Tentera Udara, Leftenan Jeneral Datuk Roslan Saad dan Pengerusi Koperasi Tentera, Leftenan Kolonel Hamisan Mian.

Ahmad Zahid berkata, berdasarkan maklumat risikan, penganjur perhimpunan itu menganggap ia akan mencapai matlamatnya jika berlaku pertempuran dan penangkapan peserta perhimpunan dengan pihak berkuasa.

Beliau turut memberi amaran kepada pegawai dan anggota tentera yang didapati menyertai perhimpunan itu akan dikenakan tindakan berat mengikut undang-undang tentera.

“Pegawai dan anggota tentera tidak boleh terbabit secara langsung atau tidak dalam mana-mana aktiviti politik apatah lagi menyertai perhimpunan haram. Jika ada, kita wajib mengambil tindakan terhadap mereka seperti mengambil tindakan disiplin, digantung kerja atau hukuman lebih berat mengikut undang-undang tentera,” katanya. - BH

Anak Seberang

Hisham tak main lagi amaran, Nak kasi padam aje

|8 comments

Baca sepenuhnya sini

Hisham tak main lagi amaran, amaran keras, ... dia sudah cukup keras. Arahan dia pada polis kasi padam.


Banyak kisah padam memadam hari ini. Baca sini, sini dan sini.

Baik sekali, kau orang pergi lah sokong Utusan Malaysia dengan membelinya. Lagi mahal makan nasi atau hisap rokok dari beli Utusan.

Kalau benar Bersih 2.0 aman dan untung ...

|9 comments

... dicadangkan berikut:
1. Semua yang mahu mengambil bahagian, perlu menggunakan teksi dan membayarnya. Adalah pendapatan untuk pemandu teksi pada hari itu.

2. Bawa penyapu dan bersihkan setiap laluan yang ditempuhi termasuk longkang-longkang yang penuh dengan sampah.

3. Sediakan pampasan kepada peniaga di kawasan yang dilalui seperti kutipan seharian dan perlu meletakkan deposit kepada Dewan Bandaraya Kuala Lumpur agar jika berlaku kerosakan, deposit itu akan digunakan untuk tujuan pembaikan dan gantirugi.

4. Semua yang mengambil bahagian perlu menutup mulut mereka dan dilarang untuk menjerit atau membuat laungan.

5. Mereka yang ingin berarak perlu berjalan dalam dua baris agar tidak mengganggu perjalanan pengguna lebuhraya lain. Adalah perlu melantik pengawas dan penyelaras bagi memastikan mereka tidak melakukan kesalahan lain.

6. Berarak dengan berjalan berundur seperti yang dilakukan oleh seorang ahli sukan yang berjaya mencatatkan rekod terbaru.

7. Tidak dibenarkan membawa sebarang benda termasuk kamera, laptop atau pun botol air. Mereka perlu mengisi perut mereka di warung-warung yang disediakan oleh DBKL agar peniaga makanan boleh mendapat keuntungan.

8. Tidak dibenarkan memakai kemeja T yang dicetak tetapi membeli kemeja T yang dijual oleh peniaga di Jalan Tuanku Abdul Rahman dan resit perlu disimpan sebagai bukti membantu peniaga di kawasan itu.

9. Mereka yang berarak perlu menyanyikan lagu Inilah Barisan Kita sepanjang jalan untuk menunjukkan mereka taat setia kepada RAJA dan NEGARA.
10. Asingkan antara lelaki dan perempuan untuk menggelakkan bersentuhan. Ini penting bagi memastikan mereka mempunyai adab dan sopan sepanjang perjalanan.

11. Membuat akujanji tidak melakukan sebarang perkara yang merosakkan keharmonian negara dan jika didapati berbuat demikian segala harta benda boleh dilelong atau disedekahkan kepada anak-anak yatim.

Cadangan di atas adalah dari Dato Ibrahim blog Dunia Tiger buat Mat Sabu, Theresa Kok dan Ambiga yang kata peniaga untung ketika Bersih.

Duit banyak dapat dari DAP, CIA dan George Soros, tapi pasti tidak dipedulikan ...

Global demonstration proves Bersih 2.0's sinister intention

|10 comments

KUALA LUMPUR, June 23 — Election watchdog Bersih today confirmed that overseas rallies will be held simultaneously with its upcoming July 9 event, and that these will be spearheaded by Malaysian citizens living abroad.

Rallies will be held in Seoul (South Korea); Canberra, Melbourne, Sydney (Australia); Osaka (Japan); Los Angeles, San Francisco and New York (US).

“All the overseas solidarity rallies held were initiated by Malaysian citizens living abroad who supported the demands for Perhimpunan Bersih 2.0. They personally contacted Bersih 2.0 and expressed interest in organising [rallies] where they were.

“We regard this wide interest by the Malaysian diaspora as an indication that Malaysians from all walks of life believe in the need for electoral reform and the upholding of democracy,” said a statement from the group’s steering committee today.

The committee comprises of chairman Datuk Ambiga Sreenevasan, Andrew Khoo, K. Arumugam, Dr Farouk Musa, Haris Ibrahim, Liau Kok Fah, Maria Chin Abdullah, Richard YW Yeoh, Dr Toh Kin Woon, Dr Wong Chin Huat, Datuk Yeo Yang Poh, Zaid Kamaruddin, Dr Subramaniam Pillay and Arul Prakkash.

“Malaysian citizens living abroad should rise to the occasion and demand for their right to vote via postal ballot in the upcoming 13th General Election,” added the statement.

Bersih will also be conducting several roadshows nationwide prior to July 9, starting tomorrow at Shah Alam, Kuala Selangor and Johor Baru on June 25, and in Sungai Siput, Perak the day after.

A death threat was sent to Bersih 2.0 chairman Ambiga earlier today, ostensibly for planning the July 9 rally calling for free and fair elections. She has stressed, however, that the rally will carry on as planned.

The first rally in 2007 saw up to 50,000 people take to the capital’s street before they were dispersed by police armed with tear gas and water cannons.

This only proves Bersih 2.0 are anti nationals with sinister intention to shame the country and gives the impression to the western world that Malaysia is a country that practices fraudulent elections. Their intention is to get western support to justify their power grab to bring down the Government through undemocratic means!!!

PAS sekongkol dengan CIA untuk rampas kuasa

|10 comments
Rangkaian operasi Anwar Ibrahim bersama CIA dengan Bersih adalah berikut:

Ambiga dan Maria Chin sudah ngaku menerima wang dari CIA dan George Soros. Dengan ini terbukti, hubungkait Anwar dengan George Soros untuk menjahanamkan negara pada tahun 1998/99.

Hishamuddin akui berita The Unspinners mengenai seorang warga Korea Selatan, wakil NDI (CIA) ditangkap di JOhor bersama dengan ahli-ahli PSM berikut:
July 9 illegal assembly: Two foreigners detained

Bernama, Tuesday, June 28th, 2011

PUTRAJAYA: Home Minister Datuk Seri Hishammuddin Hussein confirmed today that two foreigners have been detained to help police investigate an illegal rally planned for July 9.

He said the two claiming to be members of international non-governmental organisations were suspected of being involved with planners of the assembly and would be deported after their country of origin had been contacted.

Baca seterusnya di The Malay Mail sini.
Tuntutan pilihanraya adalah salah satu modus operandi CIA untuk menguasai sesuatu negara. Ikuti pengakuan bekas ejen CIA dalam video You Tube berikut:



Tuesday, June 28, 2011

Kerajaan Selangor biayai perhimpunan haram?

|1 comments

Memetik dari The Malaysian Insiders, berikut:
KUALA LUMPUR, 27 Jun – Pengerusi Bersih 2.0 Datuk Ambiga Sreenevasan menafikan laporan Utusan Malaysia hari ini kononnya perhimpunan anjuran mereka pada 9 Julai ini dibiayai oleh pertubuhan-pertubuhan Kristian luar negara.

Sebaliknya kata beliau, sumber kewangan bagi membiayai Himpunan Bersih 2.0 datang daripada rakyat Malaysia di dalam dan luar negara.

“Dana bagi perhimpunan datang daripada derma awam dan hasil jualan kemeja-T Bersih ... saya tidak pernah mendengar kumpulan (asing) itu,” kata beliau kepada The Malaysian Insider ketika dihubungi selepas disoal siasat oleh polis berhubung Himpunan Bersih 2.0 anjuran mereka, yang turut mencetuskan perhimpunan balas yang akan diadakan oleh Perkasa dan Pemuda Umno pada tarikh yang sama.

Tambah beliau, kerajaan negeri Selangor juga menjanjikan sumber kewangan bagi Himpunan Bersih 2.0.
Bagaimana sebuah kerajaan boleh membelanjakan duit rakyat kepada sesuatu yang menyalahi undang-undang seperti perhimpunan haram yang tidak dibenarkan polis?

Bernama melaporkan berikut:

S’gor govt will not bear legal cost for those detained at rally: MB

SHAH ALAM: Mentri Besar Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim said the Selangor government will not bear the legal cost of those who may be detained at the proposed illegal rally on July 9.

"We can't make promises of assistance for fear that we may not be able to deliver them," he told reporters after opening Selangor Book Fair 2011 at Shah Alam Convention Centre here on Sunday.

Khalid, however, said that the Selangor government might assist them in other ways.
Nampaknya kerajaan sedia biayai khidmat guaman untuk ADUN Sri Muda yang merupakan hal peribadi, tetapi tidak untuk rakyat.

Pakatan "untuk kencingkan" Rakyat ...

Janji macam-macam, retorik macam-macam, angan-angan macam-macam, piji diri macam-macam, mengata BN macam-macam realitinya mereka yang teruk dan buruk sekali.

Ambiga ngaku terima duit CIA!!!

|9 comments

AIDCNews – 28/06/11 – Pengerusi Bersih 2.0, Datuk Ambiga Sreenevasan akhirnya mengakui BERSIH 2.0 pimpinannya menerima ‘sejumlah kecil sumbangan’ daripada dua organisasi Amerika Syarikat iaitu National Democratic Institute (NDI) dan Open Society Institute (OSI) tetapi bagi projek-projek lain, dan bukannya untuk perhimpunan bulan depan.



NDI adalah salah satu cabang NED (National Endowment For Democracy) sebuah yayasan yang bertopeng demokrasi yang berpengkalan di Amerika Syarikat, diketuai oleh Madeline Albright, bekas Setiausaha Negara Amerika Syarikat.

OSI pula adalah yayasan yang juga bertopeng demokrasi yang dimiliki oleh penyangak mata wang Yahudi, bernama George Soros, individu yang pernah merudumkan ekonomi Malaysia pada tahun 1997.

Difahamkan Datuk Seri Anwar Ibrahim mempunyai kaitan yang rapat dengan kedua-dua yayasan tersebut kerana Albright dan Soros merupakan dua tokoh Yahudi yang menaungi politik Anwar sejak dari akhir tahun 1990-an.

“Perhimpunan bulan depan akan disponsor oleh kerajaan negeri Selangor”, kata Ambiga seperti dilaporkan portal pro Anwar, The Malaysian Insider. Klik di sini

Ambiga berkata demikian kepada pemberita semalam selepas beliau disoal siasat oleh polis berhubung Himpunan Bersih 2.0 anjuran pihaknya.

Seorang lagi ahli jawatankuasa pemandu Bersih, Maria Chin Abdullah mengakui NDI dan OSI memberi dana kepada BERSIH khusus untuk kerja-kerja pemantau pilihan raya berkaitan projek persempadanan bahagian pilihan raya.

“Dana datang daripada sumbangan awam. Kebanyakan adalah dari rakyat Malaysia di luar negara. Ramai yang memberi sumbangan tanpa memaklumkan identiti mereka ke dalam akaun bank kami”, katanya.

Takbir! SUARAM, burung belaan CIA tidak bertweet lagi

|1 comments

Begitulah rupanya laman web Suaram yang sudah digodam bagi membalas serangan yang dilakukan terhadap lebih 190 laman web oleh penggodam Anonymnus yang sebenarnya Anwarnymous.

Link itu diperolehi dari Tweeter Suaram berikut:

Tahniah hackers! Takbir!

Penggodam Anonymous adalah Anwarnymous

|3 comments

Menurut blog Utopia Baru [sila ke sini untuk baca sepenuhnya], serangan menggodam komputer kerajaan oleh kumpulan Anonymous menyerupai kisah Guy Fawkes yang merancang untuk meletupkan House of Lords, di Parlimen Britain dalam kurun ke-16. Alasan beliau adalah berikut:
1. Malaysia baru saja dikejutkan dengan berita laman web Kerajaan diserang oleh penggodam-penggodam yang dikatakan memprotes akan sekatan penggunaan Internet. Simbol yang sama telah digunakan sebagai logo kumpulan ANONYMOUS yang baru sahaja menggodam (hack) sistem maklumat Kerajaan negara Malaysia.

Adakah kumpulan Hackers Anonymous (Penggodam Tanpa Nama) ini juga cuba memperkenalkan diri mereka sebagai Guy Fawkes masakini yang membawa bibit-bibit penderhakaan (impending treason) melalui tindakan mereka?

(Interestingly, the warning sent to the House of Lords then was in the form of an anonymous letter!)

2. Maklumat terkini dari Kementerian Sains, Teknologi dan Inovasi (MOSTI) memberitahu bahawa 90% dari penggodam-penggodam tanpa nama ini adalah rakyat Malaysia. Maknanya 10% lagi adalah orang luar dari negara asing.

Siapakah rakyat Malaysia ini dan siapa pula orang dari negara asing mana yang terlibat?

3. Pada masa yang sama, Demo Bersih yang bermula dengan Mat Sabu dan pasangannya Ambiga telah berjangkit kumannya kepada Ketua Pemuda UMNO, Khairy Jamaludin dan barisan pemudanya.

4. Bagi yang berkesempatan menonton filem "V for Vendetta" akan berpeluang melihat watak Guy Fawkes dihidupkan semula - tapi kali ini digambarkan dan disanjung sebagai wira anti-establishment yang memperjuangkan Jews, gays, racial minorities, Muslims (kononnya ada yang ditangkap sebab memiliki Quran), dan lain-lain kumpulan yang menyedapkan lagi plot cerita mat salleh!

Atas dasar hak kemanusiaan (human rights), seorang pengkhianat (traitor) dijadikan hero!
Anonymous atau Anwarnymous?

PERHATIAN:

198 Laman Web Digodam, 90 Peratus Penggodam Dari Dalam Negara

KUALA LUMPUR, 27 Jun -- Sebanyak 198 laman web di dalam negara digodam oleh pelbagai pihak baru-baru ini di mana 90 peratus berpunca dari dalam negara, persidangan Dewan Rakyat diberitahu hari ini.

Menteri Penerangan Komunikasi dan kebudayaan Datuk Seri Dr Rais Yatim berkata walaupun sebahagian daripada mereka dapat merosakkan beberapa laman web tetapi isiannya tidak dapat mereka atasi.

Baca sepenuhnya di BERNAMA sini

Pembohongan Ambiga disebalik tuntutan p-raya Bersih 2.0

|23 comments

Semasa Jun 19hb baru-baru ini sini, Dato Ambiga mengatakan pilihanraya Sarawak tidak dijalankan dengan baik. Maka ini adalah sebab perhimpunan Bersih 2.0 dijalankan. Ini adalah penipuan yang besar atas dua sebab.
Pertama, pilihanraya Sarawak diadakan pada bulan April dan ura-ura Bersih 2.0 telah mula timbul di blog-blog sejak bukan Mac lagi. Bersih datang dahulu sebelum kononnya ada permainan kotor di Sarawak.

Kedua, Ambiga terlibat dalam MAFREL untuk PRU Sarawak. Pihak pembangkang begitu yakin untuk memenangi kerusi Senadin tetapi tewas.

Mereka hanya menimbulkan isu dan menuntut kiraan semula di "tallying centre" dan bukan di "counting centre". Mengikut prosedur yang pihak Pakatan tahu, protes kiraan dan tuntutan kiraan semula tidak boleh dibuat di tallying centre tetapi counting centre yang mana mereka tidak lakukan.

Apa langsung mereka pembangkang, peraturan dan undang perlu ubah?

Apa lagi kekotoran pilihanraya di Sarawak yang boleh mereka nyatakan dan buktikan? Kenapa tiada lagi laporan dan tuntutan?
Seterusnya Ambiga membuat 8 tuntutan terhadap SPR untuk reformasi pilihanraya. Beliau menyangkal SPR tidak ada kuasa untuk bertindak. Katanya, Bersih sudah berbincang dan pertukaran maklumat dengan SPR tapi SPR kata telah berikan kepada Kabinet tapi ditolak. Lalu diguna sebagai alasan kononnya tiada sebab untuk runding dengan SPR lagi.

Semua yang dikatanya pembohongan dan penipuan.
Ketua Wanita UMNO Pahang UMNO, Datuk Rosni Zahari di sini tepat apabila menyatakan kekesalan dengan kenyataan Ambiga bahawa pintu rundingan bersama dengan SPR sudah tertutup dan tetap akan terus mengadakan perhimpunan haram itu.
Pihak Bersih 2.0 yang merupakan perkumpulan lebih 60 NGO (orang sama NGO banyak) ada bertemu dengan pihak SPR selama satu hari pada N0vember 9hb 2010. Dalam pertemuan ini, mereka membuat 17 tuntutan yang mana akhirnya hanya 5 saja yang tinggal dari tuntutan asal mereka dalam memo tuntutan yang ingin Bersih berikan kepada Agong.

Melihat tuntutan sedikit sangat, mereka tambah 3 tuntutan baru yang tidak masuk akal. Jelas sekali, penerangan dan penjelasan SPR begitu berkesan tetapi mereka masih berdegil mahu menuntut juga. Ini semua hanya alasan untuk berdemo.

Berikut dibincangkan tuntutan mereka:
1. Membersihkan senarai pengundi dari pengundi hantu dan menuntut pendaftaran secara otomatik.

Perkara ini adalah urusan pentadbiran yang berterusan tetapi suatu yang perlu difahami adalah SPR tidak boleh mengubah seseorangd ari satu temnpat ke satu tempat yang sesuka hati. Sebarang pembersihan perlu penegsahan dan dikumentasi.

Berkenaan pendaftaran pengundi secara automatic, ia tidak boleh dilakukan kerana SPR tidak boleh memaksa seseorang mendaftar sebagai pengundi melainkan dibenarkan Perlembagaan.

2. Reformasi undi pos

Buat masa ini, ianya dinamakan undi pos tetapi akan ditukarkan menjadi undi awal. Isu ini adalah isu yang diperbesarkan dan dipolitikkan saja. Melainkan tempat sep[erti Telok Kemang dan tempat di mana ada kem askar, undi pos tidak membawa impak besar di mana-mana kawasan. Isu yang ditimbulkan adalah isu lapuk.


Seorang Lans Korporal pernah pada tahun 1999 mengatakan dia pernah mengundi untuk semua ahli kem. Tetapi apabila dipanggil ke SPR, dan ditanya kenapa sekarang baru nak timbulkan dan dulu tak laporkan? Dia tidak dapat jawab.

Peraturan undi pos pun sudah bertukar dan lagi menyusahkan prosedurnya. Dengan adanya wakil calun, banyak undi pos ditolak.

3. Penggunaan dakwat kekal (indellible ink)

Betulkah ada dakwat yang tidak boleh dipadam langsung? Tiada dalam dunia.

Betul ... pihak SPR ada umum mahu menggunakan dakwat ini pada tahun 2008 tapi membatalkan kerana ada pihak sudah mengimpot dakwat tersebut. Isunya lebih besar dari itu.

SPR tidak ada hak untuk menafikan seseorang dari mengundi melainkan pengundi itu gila, banduan, bawah 21, dan bukan warga negara. Jika seorang dinafikan hak mengundi kerana dakwat hitam, pasti dia boleh saman SPR.

Penggunaan dakwat begini hanya amalan negara dunia ketiga seperti India, Indonesia, Afrika dll yang tidak punya sistem Kad Pengenalan dan cara masih kebelakang. Buat apa perlu cara dakwat yang terbelakang ini jika sistem biometrik boleh digunakan? Kini India sudah berubah pada biometrik.

4, Waktu kempen minima 21 hari

Buat masa ini, pengalaman menunjukkan 7-9 hari adalah waktu yang sesuai. Peruntukan undang2 memberi kuasa dan budibicara pada SPR untuk tentukan waktu kempen selama yang sesuai dengan syarat tidak kurang 7 hari.

Jika pembangkang mahu minima 21 hari, tukarkan undang-undang!

Namun begitu, SPR boleh timbang, tetapi perlukah nak menuntut ini sampai perlu buat demo besar-besaran?

5. Media yang bebas dan adil

Ini kuasa SPR ke? Bodohnya Bersih!!!!

6. Kuatkan institusi awam

Bukankah ia melibatkan kuasa JPA dan agensi yang terlibat? Bukan kerja SPR!

7. Hentikan rasuah

Ini SPR, bukan SPRM

8. Hentikan politik kotor

Baik pembangkang mahu pun Pemerintah serupa saja.

Untuk politik sekarang, sekarang ini sapa yang politik penuh dengan pelbagai pembohongan, pertuduhan dan mereka-reka cerita bohong, putarbelit seperti pembunuhan Altantunya, Pusrawi, MAS rugi RM8 billion, rasuah submarine dlll tanpa bukti?

Bukankah pembangkang dan terutamanya Anwar Ibrahim dan PKR?

Adakah kuasa SPR dan AGONG penentu tataertib politik?
Ketika SPR mengatakan mereka sedia untuk berunding, Bersih mahu mengadakan rundingan pada bulan March-April.
Ketika itu masa terlalu sibuk dengan PRK Kerdau, Merlimau, Tenang dan PRU Sarawak, maka SPR mohon masa lepas itu. Alasan yang munasabah.

Tetapi Bersih guna permintaan SPR ini sebagai tolakkan. Jelas mereka hanya mencari alasan untuk menuduh SPR tidak menghormati mereka.

Berkenaan dengan kata Ambiga, kabinet menolak permintaan SPR. Ini adalah satu pembohongan kerana bukan amalan SPR untuk membuat usul ke kabinet tetapi hanya terus ke Parlimen dengan Dato Nazri membawa usul.

Pengerusi SPR dilantik Agong dan mereka bebas dan tidak menjawab pada kebinet. Pihak kerajaan hanya menentukan budget.
Ini semua alasan, Bersih 2.0 hanya mahu kucar kacirkan negara untuk kepentingan politik pembangkang dan bukan ikhlas untuk membawa perubahan pada sistem pilihanraya.

Ada banyak lagi point SPR terhadap Bersih 2.0. Sabar kita keluarkan satu-satu.

Jo Bedul akui Anwar dalam video!!!

|7 comments

Gomo sudah dedahkan Johari Abdul memang bedul yang terpaksa menipu kerana hutang budi dengan Awnar. Dua anak belajar di Kanada atas bantuan anwar. Mana nak cekau duit untuk bayar kalau melencong dari Anwar ye?

Video bawah menunjukkan Johari ngaku orang dalam video adalah Anwar dan dia turut ditunjukkan jam Omega yang kini berada dalam tangan Dato Eskay.

Video telah didedahkan oleh Gomo di sini dan sini. Kami dah download siang-siang supaya cybertrooper PKR tak boleh flag down...

video


Oleh yang demikian, video berikut hanyalah penipuan saja ...



Percubaan untuk memodifikasikan video supaya tally dengan gambarannya pun diketahui. Baca KL Boyz sini.

Kantoi big time brother!

Arsenal, Chelsea dan Liverpool batal kerana Bersih 2.0?

|5 comments

Betul juga, buat apa mereka nak datang dan ancam keselamatan dan nyawa jika pembangkang nak buat huru hara macam tahrir Square di Mesir?

Pasti mereka akan batal rancangan ... Baca 1Peluru sini dan RBF sini

Nak maki, jangan maki gomen. Maki PAS, DAP, PKR, NGO CIA, ...!!!

Monday, June 27, 2011

Baru 10 km run menyusahkan ... Belum Bersih 2.0 lagi

|6 comments

Ahad lepas, Standard Chartered Bank mengadakan 10Km run di tengah-tengah bandaraya Kuala Lumpur. Apa yang difikirkan dalam kepala hotak mereka, tetapi ia telah menyebabkan satu jam yang begitu teruk hingga orang ramai tidak boleh pergi kerja.

Outsyed the Box menggambarkan sini betapa susah peniaga berhadapan dengan acara sukan Standard Chartered dan setiap kali satu event sukan atau acara hiburan di adakan ditengah-tengah bandaraya yang begitu menyusahkan peniaga, pekerja dan orang ramai.

Jam jalan jangan cerita....


Bayangkan dengan sewa yang sudah mencecah RM1,000 se hari, setiap event yang dijalankan di tengah Kuala Lumpur menyusahkan peniaga.

Macam tiada tempat lain nak dibuat. Kenapa sentaisa mesti di tengah bandaraya? Kuala Lumpur bukan lagi bandaraya yang kecil, tetapi sudah begitu meluas.

Dalam majlis dialog di RTM malam Jumaat, Dr Zulkifli hanya mengelak dan memeberi alasan setiap kali ditanya kenapa tidak boleh buat di dalam stadium? Kenapa tidak boeh buat di Shah ALam di mana situ adalah negeri Pakatan? Kenapa tidak boleh lakukan di lain dari jalanraya yang susah untuk di kawal?

Salah satu jawapannya berkata dinamiknya lain. Apa yang dimaksud dengan dinamik? Akhbar? Publisiti? Rusuhan? Mudah lari? Mudah merusuh?

Pastinya rakyat akan lebih jelas lihat betapa ketiadaan sensiti Pakatan kepada rakyat. Mereka hanya berpolitik tanpa kira apa nak berlaku.

Teruskanlah ... hilanglah sokongan rakyat kepada mereka yang menyusahkan rakyat.

Wardina, hos MHI TV3 promosi Bersih dan masuk PKR?

|26 comments


Sila baca sepenuhnya kisah anak Fadhlullah Wilmot yang suatu masa dulu liar sekali tetapi kini kembali liar setelah bersuami dan beranak di blog Medan Info Kita sini

Anak Seberang mengisahkan dia sudah ada angan-angan tinggi sini.

Azmin daftar pengundi hantu tapi salahkan SPR

|7 comments

Tuduhan Azmin yang dilaporkan The Malaysian Insiders dirujuk berikut:

Dalam kenyataannya lagi, Azmin berkata, rumah diduduki ibunya di Kampung Klang Gate mempunyai 11 pemilih berdaftar iaitu enam Melayu dan lima Cina.

“Emak saya tinggal seorang diri sejak ayah saya meninggal dunia pada 1999. Sekarang saya ada (lima) adik-beradik Cina (pengundi kalangan kaum Cina) di rumah emak saya,” katanya.

Azmin mendakwa banyak nama pemilih berdaftar tidak disertakan dengan alamat lengkap oleh SPR.

“Ketua Umno di SPR, Wan Ahmad... pada petang ini, saya ingin mengajak warga media untuk melihat daftar pemilih induk 2010 yang diwartakan 13 Mei 2011... daftar pemilih ini ialah paling kotor dalam sejarah.
Azmin juga turut membangkitkan dalam Dewan Rakyat pada Jun 21hb 2011 bahawa terdapat 11 pemilih di rumah ibunya di 1E, Kg Klang Gate Baharu.

Dari kenyataan media Datuk Kamaruddin Mohamaed Baria, Setiausaha SPR, diberitahu bahawa 5 pengundi di rumah Azmin adalah ahli keluarga:
1. Che Tom bin Yahaya (ibu Azmin) tarikh pohon 1 Januari 1972
2. Mohamad Azmin Ali tarikh pohon 2 Julai 1989
3. Shamsida binti Taharin tarikh pohon 2 Julai 1989
4. Mohamad Azwan Ali tarikh pohon 2 Julai 1972
5. Ummi Hafilda binti Ali tarikh pohon 2 Julai 1989
Selain darinya terdapat enam nama yang berdaftar di rumah dan alamat sama:
1. Tan Tee Fong tarikh pohon 31 Mac 1990
2. Tan Tee Hock 31 Mac 1990
3. Soo Poo Wan tarikh pohon 31 Mac 1990
4. Amiruddin binti Harun tarikh pohon 19 Ogos 1993
5. Lim Hock Seng tarikh pohon 9 September 1994
6. Chong Chee Peng tarikh pohon 9 September 1994.
Nampaknya kesemua mereka mendafatar sebelum 16 Julai 2002.

Sebelum tarikh tersebut, SPR tak menguatkuasakan peraturan yang mengkehendaki pemilih hadir sendiri hantar borang permohonan. Di samping itu, SPR tidak mempunyai mekanisma untuk semak alamat pemohon adalah alamat pemastutin pemohon.

Nama tersebut telah disiarkan selama 14 hari bagi penyemakan untuk bantahan, kenapa sekarang baru Azmin timbulkan?

Peraturan baru ditukarkan supaya alamat pengundi di kad pengenalan mesti sama dengan alamat pemastautin.

Buat masa ini, SPR tiada kuasa untuk memindahkan alamat pengundi yang berdaftar di rumah Azmin melainkan mereka sendiri.

Dalam Azmin menuduh SPR, BN dan kerajaan atas hal ini, kenapa sekarang baru timbulkan? Oleh kerana dia saja nampaknya tahu, adakah ini perbuatan Azmin sendiri?

Mungkinkah sebab pengundi ini tidak mengundi Azmin maka dia timbulkan isu ini?

Kalau anak jantan ... tanding pilihan raya, bukan di jalan raya

|14 comments

Perhimpunan Haram Digerak Oleh Pihak Yang Tidak Sabar Untuk Berkuasa, Kata Najib
KUALA LUMPUR, 26 Jun (Bernama) -- Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak berkata perhimpunan haram 9 Julai ini sebenarnya digerakkan oleh pihak yang tidak sabar untuk berkuasa dan bukannya kerana pilihan raya di negara ini tidak bersih.

Beliau berkata jika pilihan raya di negara ini tidak bersih, tentunya pembangkang tidak akan dapat berkuasa di lima negeri pada pilihan raya umum yang lepas.

"Kalau kita boleh manipulasi semua pilihan raya ini, baik semua negeri dikuasai oleh Barisan Nasional (BN). Kita bukan orang yang manipulasi pilihan raya. Kita tidak rela berkuasa melainkan kita didokong oleh rakyat. Itu Barisan Nasional," katanya pada perasmian Perhimpunan Agung Parti Progresif Penduduk (PPP) ke-58 di sini, Ahad.

"Kita hanya rela berkuasa kalau rakyat bersama kita, tetapi janganlah buat sesuatu yang menimbulkan huru-hara dalam negara semata-mata mereka hendakkan kuasa politik," katanya.

Beliau berkata jika mereka mempunyai keberanian, mereka patut bertanding dalam pilihan raya daripada menganjurkan perhimpunan haram yang akan mewujudkan huru hara di dalam negara.

"Kalau negara kita huru-hara, mereka akan dipertanggungjawabkan. (Negara) ada undang-undang. Kita hendak jaga kepentingan rakyat negara kita, bukanlah kepentingan orang yang "sesangat-sangat' hendak kuasa politik, tidak sabar-sabar lagi," katanya dengan disambut dengan tepukan gemuruh para hadirin.

Najib, yang juga Pengerusi BN berkata tindakan kumpulan pengacau itu mengadakan perhimpunan haram itu adalah untuk mendapatkan kembali sokongan yang mereka dapat semasa pilihan raya umum 2008 memandangkan kini momentum sokongan rakyat kembali berpihak kepada BN.

"Momentum politik berada di pihak BN dengan kemenangan dalam pilihan raya demi pilihan raya kecil yang mana kita sudah ubah rekod itu berbanding selepas pilihan raya (umum) 2008. Kita juga menang (pada pilihan raya negeri) di Sarawak.

"Mereka sudah kaji dan buat kesimpulan macam mana mereka hendak mengambil balik momentum politik di tanah air. Jadi timbullah cadangan untuk membuat perhimpunan ini," katanya.

Najib berkata keadaan tersebut tidak boleh selesai di jalanan kerana kuasa politik ditentukan rakyat dan jika mereka benar-benar mempunyai keberanian ingin berjuang untuk rakyat, mereka perlu bertanding dalam pilihan raya.

"Jika kamu ada keberanian, lawanlah (dalam) pilihan raya. Jika tidak berani, apa saya boleh buat, buatlah di jalanan, (dan) anda perlu hadapi akibatnya," katanya.

Baca sepenuhnya di Bernama sini

PAS Gombak tentang kerjasama dengan PSM

|2 comments

Beberapa anggota Dewan Ulama' PAS Kawasan Gombak hari ini mendesak agar PAS tidak bekerjasama dengan Parti Sosialis Malaysia (PSM) dengan serta merta.

Rata2 dari kalangan mereka sememangnya sekian lama mengesyaki perjuangan yang dibawa Parti pimpinan Dr. Nasir itu namun dengan bukti2 yang diperjelaskan pihak polis, nyata apa yang mereka ramalkan benar belaka. Komunis yang semua sedia maklum kini semakin bijak menggunakan strategi menguasai minda masyarakat dengan memperjuangkan hak2 rakyat sebagai propaganda bagi merealisasi matlamat asal.

Malah salah seorang daripada Anggota Dewan Ulama' PAS yang menginap di Gombak pernah bersama2 tentera pada tahun 1970an memerangi komunis dan sememangnya beliau tahu akan strategi jangka panjang yang dirancang setelah Kerajaan pada ketika itu berjaya menumpaskan Komunis.

Dewan Ulama' PAS pernah membawa perkara ini ke Majlis Syura namun tiada sebarang tindakan susulan. Mereka juga berasa janggal setelah PSM sehingga kini tidak memilih untuk bersama dalam Gabungan Pakatan yang ditubuhkan dan ianya diperkuatkan lagi dengan agenda yang diterangkan di dalam blog mereka yang membeza2 kan perjuangan PAS dan PSM.

Malah, PSM kata mereka akan menggunakan Himpunan BERSIH 9 Julai ini sebagai platform bagi membangkit semangat Komunis dengan menentang Kedaulatan Agama dan Negara. Semalam, pihak polis telah menangkap beberapa aktivis PSM yang didakwa membawa fahaman komunis kerana didakwa berniat untuk memerangi Yang di-Pertuan Agong.

Aktivis2 ini telah menggunakan RUSUHAN BERSIH 2.0 bagi merealisasikan matlamat mereka. Antara Pemimpin PAS yang dilihat mempunyai hubungan akrab dengan PSM termasuklah Mat Sabu dan Mujahid Yusof Rawa.

Gelombang Rakyat

Wakil NDI (CIA) bersama PSM dalam roadshow Bersih 2.0

|5 comments

Selain penangkapan aktivis Parti Sosialis Malaysia di toll Sungai Dua Pulau Pinang pada waktu jam 5:45 petang hari sama, seramai 29 ahli PSM telah di tahan di hadapan Kolej Matrikulasi Ledang.

Mereka terdiri dari 27 kaum India serta seorang warganegara Korea dan Filipina.

Dari maklumat yang diperolehi, lelaki Filipina itu bernama bernama Romeo Castillo, 59 tahun dan berasal dari Manila. Dia datang sebagai tetamu PSM dan menyertai konvoi PSM sejak Jun 23hb dari Semenyih.

Sementara itu, warga Korea bersama mereka itu adalah Min Young Song, 24 tahun. Dia adalah wakil NGO Korea Selatan, Pertubuhan 18 Mei di Korea. Dia hadhir atas jemputan dan pembiayaan National Democratic Institute (NDI) dan Electoral Integrity. Dia sudah masuk sejak dari Mac 19hb dan cop semula di Tanjung Kupang pada Mei 1hb.


NDI adalah satu organisasi dari empat bawah naungan National Endowment of Democrasy yang dinaungi oleh Madeline Albright, sekutu Anwar Ibrahim ketika zaman reformasi. Untuk mengetahui mengenai NDI, baca AIDC sini.

Kebetulan ada ceramah DAP di Tangkak dan Gobind Singh, Dr Boo serta beberapa ahli DAP datang melawat tahanan. Mereka masih di tahan di Balai Ledang.

Kumpulan PSM telah mula membuat roadshow untuk memperomosi perhimpunan haram Bersih dibawah kempen "UdahLah Bersara" mulai 24-26 Jun. Mereka telah pergi Ke Johor, Kedah, Perak dan Pulau PInang.

Roiadshow ini diketuai oleh Setiausaha Agung PSM, Arulchelvam ketua. Mereka telah mengedar risalah Bersih dan menyeru orang ramai turun pergi demo.

Semasa bas mereka ditahan, terjumpa T Shirt dan Risalah yang mengagungkan komunis.

Kebimbangan keselamatan bukan setakat elemen komunis, tetapi juga elemen militan dari selatan Siam boleh menular masuk Bersih.

Sunday, June 26, 2011

Commnunist subversive elements inflitrated Bersih 2.0

|16 comments

KEPALA BATAS 25 June: The group of Parti Sosialis Malaysia (PSM) activists detained at Sungai Dua toll plaza here yesterday are using the July 9 illegal rally to rekindle the communist ideology.

Penang deputy police chief Abdul Rahim Jaafar said the 30 activists led by Sungai Siput Member of Parliament Dr Michael Jeyakumar Devaraj (pix) had distributed flyers deemed a threat to national security.

“They were carrrying items inciting the people to hate the government. This is serious and can threaten national security,” he was quoted as saying by Bernama today.

It is believed that police view this as part of a larger scheme by certain groups to destabilize the nation. They have reason to be concerned that these findings indicate the July 9 illegal gathering may have been infiltrated by subversive elements out to create chaos and disorder.


Police also seized various items associated with the Malayan Communist Party (MCP) ideology from the activists travelling from Sungai Petani, Kedah to Penang, added the Bernama report.

“They include flyers and t-shirts with Chin Peng, Rashid Maidin and Suriani Abdullah, all connnected with MCP, written on them.”

These are reasonable ground to believe that these group of people have engaged in activities detrimental to national security and enhance they been remanded under Section 122 to facilitate police investigations.

Rahim said the 30 people aged 18 to 64 years are under remand issued pursuant to Section 122 of Penal Code for waging war on Yang di-Pertuan Agong.
fda

Get your volunteer initiatve funded!

Link2Me WeLinkBk (254)