Tuesday, August 22, 2017

Azmin HIPOKRIT ... lupa pernah kata sedia disiasat


Serbuan yang dilakukan oleh pihak SPRM ke atas Unisel & MBI bukanlah satu tindakan tersusun untuk menjejaskan imej Kerajaan Selangor yang dipimpin oleh Pakatan Harapan.

Tidakkah mereka sendiri yang mengatakan bahawa mereka amat telus dan sedia untuk disiasat jika terdapat sebarang dakwaan penyelewengan terhadap mereka.

Tetapi apabila tindakan mula diambil mengikut saluran undang-undang yang betul, mereka pula yang tidak berpuas hati. Namun, bila ada pegawai kerajaan atau ahli politik BN diambil tindakan seperti kes Felda dan kes status perumahan di Johor, pembangkang tiba-tiba menyokong tindakan SPRM pula. Malah mereka pergi lebih jauh dari itu dengan terus membuat kesimpulan bahawa yang disiasat itu telah bersalah sedangkan ianya belum terbukti di mahkamah.

Bila SPRM siasat perkara yang berkaitan dgn mereka, maka semuanya tidak betul. Bagi mereka semuanya adalah ‘konspirasi’ dan ‘salahguna kuasa’ pihak atasan untuk menjatuhkan pembangkang. Jadi apakah mereka ni tidak langsung boleh disentuh? Amat jelas bahawa mereka ini benar-benar hipokrit.

Kalau 'nothing 2 hide'..biarlah siasatan dijalankan. Beri kerjasama sepenuhnya dan jangan buat tuduhan melulu kepada pihak berkuasa. Apa yang perlu ditakutkan? Ini masanya untuk mereka tunjuk ketelusan dan kejujuran yg dijaja selama ini.

Baru disiasat sudah mula beri pelbagai alasan dan tuduhan, jelaslah bahawa Azmin Ali dan kuncu-kuncunya adalah politikus yang ‘cakap tak serupa bikin’.

Rizal Mansor
https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=10212805785873540&id=1055110284


Entah apa dia merapu.

http://www.freemalaysiatoday.com/category/bahasa/2017/08/22/serbuan-srpm-mahu-jejaskan-imej-kerajaan-selangor-kata-pegawai-mb/

https://www.themalaysianinsight.com/s/11905/

Lupa dia cakap


Tak kisahlah hal kontraktor Jana Niaga. Mereka orang berniaga dan peelu jaga kepentingan ekonomi syarikat.

Yang MBI bawak kuasa Azmin ni apa hal???.

2 comments:

  • Anonymous says:
    August 22, 2017 at 10:58:00 PM GMT+8

    Bila exco perumahan johor disoasat, pembangkang sebuk minta MB Johor letak jawatan tapi KM pula kena dakwa, tak pulak minta KM Pulau Pinang letak jawatan.

  • Anonymous says:
    August 23, 2017 at 8:46:00 AM GMT+8

    MB dayus. Bini pun sanggup di jual kena hentam oleh DSAI.

fda

Archives