Thursday, June 25, 2020

SURVEY : Calon BEBAS Adalah Ayam Tambatan Dr Mahathir Dan Anwar, Siapa Pilihan Pengundi Chini?


Suruhanjaya Pilihanraya (SPR) telah menetapkan 20 Jun 2020 sebagai hari penamaan calon dan 4 Julai sebagai hari mengundi bagi PRK DUN Chini (N23).

PRK Chini diadakan berikutan kematian penyandangnya Datuk Seri Abu Bakar Harun yang meninggal dunia pada 7 Mei 2020 akibat serangan jantung.


20 Jun 2020, Pegawai Pengurus Pilihanraya PRK DUN Chini (N23), Datuk Zaliza Zulkipli telah mengumumkan pertandingan 3 penjuru antara Mohd. Shahrim Md Zain dari Muafakat Nasional (BN) dengan Tengku Zainul Hisham Tengku Hussin (Timbalan Ketua Bahagian PPBM Pekan) dan Mohd Shukri Mohd Ramli (PKR), namun kedua-duanya bertanding sebagai calon BEBAS.

Selain dari menjadi pilihanraya yang pertama diadakan ketika peperangan menentang wabak Covid-19, PRK Chini secara tersirat menjadi medan pertembungan antara team Dr Mahathir dan team Anwar Ibrahim dalam membuktikan kepada Pakatan Harapan, siapa yang lebih berkemampuan untuk mendapat sokongan pengundi Melayu dan seterusnya menjadi calon Perdana Menteri sekiranya Pakatan Harapan berjaya menawan Putrajaya buat kali kedua.

Dr Mahathir, Anwar Ibrahim dan Pakatan Harapan sedar, adalah amat sukar untuk mereka merampas DUN Chini dari BN/Muafakat Nasional.

Apa lagi dengan momentum sokongan rakyat kepada Pakatan Harapan berada di tahap yang paling rendah sekarang ini, meletakkan calon di PRK Chini hanya akan memburukkan lagi keadaan.

Maka Dr Mahathir dan Anwar mengambil kesempatan dengan menaja ayam tambatan mereka dengan bertanding di atas tiket BEBAS.

Mari kita survey untuk berikan mesej kepada Dr Mahathir dan Anwar, strategi mereka boleh kita hidu dan nyatakan siapa calon pilihan kita di PRK DUN (N23) Chini 👇

SURVEY : Siapa Calon Pilihan Di PRK DUN (N23) Chini?

No comments:

Post a Comment

Sila komen mengikut tajuk yang dibincangkan. Komen yang lari tajuk dan tidak sopan boleh ditahan siaran serta diban jika melampau sangat.