Greetings

Wednesday, May 7, 2014

Sesuai benar Sultan Melaka ambil Dr Maza sebagai mufti


GAP menulis:

SULTAN MELAKA JEMPUT DR MAZA JADI MUFTI NYA..

Kah kah kah.. tahap Dr Maza memang sama je lah dengan Raja Nor Jan Shah. Dengar nama Dr maza.. ramai orang akan cop kat dahi jendul dia sebagai bekas Mufti yang pening. Walaupun dahinya jendul, namun aspek dan tamsilan dahi luas itu sebagai tafsiran orang pengalaman takde dalam butir kata-katanya..

Politik orang Melayu ni kaya dengan kias. Bahasa jawanya disebut tamsilan. Dari zaman dulu lagi, adab Melayu kalau nak menegur akan dimulakan dengan kias. Kias ni bahasa lapik supaya yang kena kias tu tak terasa hati sangat bila ditegur.
 
Baca sepenuh di SINI
 
Unspinners setuju benar. Tanpa bertamsil, kedua-dua sama lawak dan sama bengong (cakap Kelantan) tapi semua hal pun nak komen.

1 comments:

  • Anonymous says:
    May 7, 2014 at 6:35:00 PM GMT+8

    Don't argue with an idiot, people looking can't differentiate between them....lol

fda

Get your volunteer initiatve funded!

Link2Me WeLinkBk (254)