Greetings

Wednesday, May 7, 2014

Dulu Air Asia juga komplen banyak sangat kaunter Imigresyen



Keris Putra melaporkan:

PETALING JAYA: Jabatan Imigresen telah mengeluarkan satu kenyataan berhubung insiden berlaku pada Ahad yang menyaksikan ramai penumpang terkandas di pintu Imigresen Terminal Penerbangan Tambang Murah (LCCT) di Sepang pada Ahad disebabkan kekurangan kaunter yang beroperasi.

Malah, perkara tersebut telahpun dimaklumkan kepada semua syarikat penerbangan.

"Kerajaan telah mengarahkan operasi di klia2 bermula pada 2 Mei dan LCCT menghentikan operasinya. Namun AirAsia mengumumkan bahawa syarikat itu hanya akan berpindah pada 9 Mei," kata Ketua Pengarahnya, Datuk Aloyah Mamat dalam satu kenyataan.

Beliau berkata, Jabatan Imigresen dengan kerjasama beberapa agensi lain telah berbincang dengan syarikat penerbangan bahawa akan berlaku kesesakan sepanjang proses perpindahan itu.

"Kesesakan telah dijangka jika para pegawai dari agensi kerajaan terpaksa mengendalikan dua lapangan terbang serentak. AirAsia telah dimaklumkan mengenainya," katanya.

Aloyah berkata, sejak klia2 dibuka pada 2 Mei, beberapa pegawai Imigresen ditempatkan di LCCT, selain peralatan telah dipindahkan ke sini.

"Sebelum klia2 dibuka, terdapat empat kaunter dan tiga sistem pagar automatik (autogate) untuk pemilik pasport Malaysia, dan 22 kaunter untuk warga asing," katanya.

Aloyah berkata, bilangan kaunter untuk warga Malaysia tidak dikurangkan tetapi hanya kaunter warga asing dikurangkan dari 22 kaunter ke 11 kaunter.

"Secara keseluruhannya, 60% pegawai Imigresen masih berada di LCCT untuk menguruskan penumpang dengan penerbangan AirAsia dan hanya 40% dipindahkan ke klia2.

"Kami berharap apabila semua penerbangan beroperasi dari klia2 pada 9 Mei ini, perkhidmatan kaunter Imigresen akan kembali normal," katanya.

Komen Keris Putera: Air Asia dah mula nak buat alasna bodoh untuk tidak mahu pindah. BAca SINI.

Komen The Unspinners: Malaysia Airport jangan beri LCCT di operasikan. Peduli mereka tak mahu pindah Mei 9hb.

Dalam hal imigresyen, dulu Air Asia juga kutuk Malaysia Airport kerana membazir dan mahu kerajaan kurangkan kaunter imigresyen.

Bukankah jahanam kalau masih melayan cakap keling Air Asia yang depan cakap lain, belakang cakap lain.

8 comments:

  • Anonymous says:
    May 7, 2014 at 3:26:00 PM GMT+8

    Tutup je LCCT dan jangan layan keling tu! Geng geng Melayu sepatutnya boikot airline yang terang terang nak tunjuk besar melawan kerajaan dan beberapa kali terbukti menyokong agenda pembangkang!

    Tanpa bantuan kerajaan, AirAsia is NOTHING. Just another keling yang lupakan daratan.

  • Unknown says:
    May 7, 2014 at 4:41:00 PM GMT+8

    Masalah dengan Malaysia ialah perundangan ada tapi penguatkuasaan sangat kurang. Kalau hari akhir LCCT ialah 9 Mei, jadi 10 Mei tutup langsung. Jangan beri muka kepada TF.
    Tapi saya percaya orang melayu yang terlalu banyak belas dan kasihan maka akan diberi kelonggaran untuk AIRASIA untuk berpindah. Jelas kalau AA belum menyiapkan pejabatnya di KLIA2 memang niatnya tak mahu pindah dan hanya mempermain dan memperbodohkan orang melayu yang menerajui kerajaan.

  • Anonymous says:
    May 7, 2014 at 4:42:00 PM GMT+8

    Keling? Pariah?

    Tu, Gobalakrishnan tu dipuja sebelum ni? Hipokrit Dan rasis bila tak boleh guna pakai?

    Kan jijik Ada manusia perangai macam kau.

  • Anonymous says:
    May 7, 2014 at 4:51:00 PM GMT+8

    Kenapa sehingga ke hari ini tiada siapa yang persoalkan sikap keling tu yang tak reti bertutur dalam bahasa Malaysia?

    Dia dengan Nicol David, dua-dua tu memang tak pernah bercakap dalam bahasa kebangsaan bila diwawancara.

    Mereka tu warganegara asing kut?

  • hasnul rahman says:
    May 7, 2014 at 5:46:00 PM GMT+8

    Assalammualaikum wmt,
    Besar dan penting sangatkah AA ni kpd negara ini?
    Kenapa kerajaan seolah-olah begitu takut dgn AA hingga menganggu urusan imigeresen di KLIA2?
    Selesaikan segera permasalahan yg timbul supaya rakyat tidak termakan dgn pelbagai fitnah yg menunjukkan kelemahan dan kepondanan pemimpin negara dlm berdepan dgn geragok sekor tu.
    Bertindak sebelum rasa benci rakyat membara semula.
    Jangan biarkan pengurusan AA permainkan kerajaan dan pemimpin negara.

  • Anonymous says:
    May 7, 2014 at 8:57:00 PM GMT+8

    Adakah Air Asia beri 1st class service? Tak payah beri muka untuk mereka. Imigresyen negara Malaysia dah lama beri 1st class service jika mereka tak suka pindah lantak mereka kerana pengguna Air Asia akan rasa bertapa masalah Air Asia.

  • Anonymous says:
    May 7, 2014 at 8:59:00 PM GMT+8

    satu lagi manusia tak sedar diri, tak sedar di untung. kafir la katakan

  • Anonymous says:
    May 9, 2014 at 12:51:00 PM GMT+8

    AA besar kepala sebab monopoli biz low cost carrier. Takde ke tycoon melayu nak bukak biz mcm ni? Kalau dah banyak persaingan nanti spt malindo air, tiger air, cat air, dog air..baru TF tau langit tinggi rendah...

fda

Get your volunteer initiatve funded!

Link2Me WeLinkBk (254)