Friday, May 31, 2013

Penasihat PM tolong Malaysiakini?

|6 comments

Apa kejadahnya IKLAN ETP kerajaan BN dibayar iklankan di web Malaysiakini yang jelas merupakan web pemfitnah anti ISLAM/melayu/BN/umno yang cukup tegar !

Apakah  consultant ko ni sengaja nak bagi DANA pada Malaysiakini ?  
Berapa kos iklan ?

GAP

Penasihat PM yang terlibat dengan ETP adalah berikut:


Dato RohanaMerican

Tan Sri Azman mokhtar

Ganen Savarananthan
 
Dato Idris Jala

Kata blogger-blogger lain, kata Dato Alies Nor paling hebat antara ramai-ramai Penasihat.



Dia insan yang maksum dari kesalahan dan nasihatnya tak boleh dipertikakan hingga ada pegawai tertinggi ibu pejabat UMNO talipon blogger untuk kata "apa tahap engkau untukj persoalkan Dato Alies Nor"

Memang meraup betul ...






Kami LUV PM. Tapi kalau PM tak tahu pikir sendiri dan tak boleh fikirkan mana punahsihat dan mana penasihat, nanti rakyat terus tak LUV BN.

PM dah lama ditegur dulu tentang Penasihat yang menjahanamkan. Kenapa tak dengar?

Cina sesama Cina pun rasis, inikan terhadap Melayu

|18 comments


Inikan pula sikap rasis Cina terhadap Melayu?
Akhbar Nanyang Siang Pau semalam menyiarkan kebimbangan persatuan ekstremis Cina iaitu Dong Zong dengan perlantikan dua menteri Cina di dalam kabinet Dato’ Seri Najib kerana kedua-dua mereka tidak fasih berbahasa Mandarin. 



Menurut Dong Zong mereka ini yang hanya menamatkan Sekolah Cina separuh jalan tidak mungkin akan dapat mewakili kaum Cina secara efektif sekali gus tidak layak digelar ‘wakil kaum Cina’.



Nampaknya, bagi kaum Cina tidak apa jika Zairil Khir Johari yang seratus peratus Cina dijadikan wakil Melayu di dalam DAP, tetapi tidak boleh bagi seratus-peratus Cina dijadikan wakil Cina di dalam BN selagi tidak fasih berbahasa Cina. 



Untuk pengetahuan Dong Zong satu-satunya bahasa yang wajib fasih di Malaysia adalah Bahasa Kebangsaan. Untuk apa seorang wakil Cina wajib fasih bahasa Mandarin sedangkan bahasa kebangsaan negara ini adalah Bahasa Melayu?



Dengan menegaskan bahawa wakil Cina wajib fasih Bahasa Mandarin, maka Dong Zong telah mengesahkan bahawa majoriti kaum Cina negara ini memang tidak fasih berbahasa kebangsaan. 



Sudah menjadi kewajipan bagi seluruh kaum Cina yang mengaku sebagai warganegara Malaysia untuk fasih berbahasa Melayu atau mereka tidak layak mengaku sebagai rakyat negara ini. 



Jelas, Dong Zong masih menganggap diri mereka berada di tanah besar China dan masih tidak sanggup menerima hakikat bahawa nenek moyang mereka telah berhijrah ke sini. Pun begitu, mereka tidak sanggup juga untuk kembali ke tanah besar kerana tahu bahawa hidup mereka lebih terjamin dan selesa di sini. 



Maka salahkah kita jika menyatakan bahawa kaum Cina sememangnya sejenis manusia yang semulajadinya tamak haloba dan tebal muka? 



Kaum ini tidak mungkin dapat diajak berbincang kerana segala-galanya hanya akan dapat diselesaikan sekiranya ia menepati kepentingan diri mereka secara total. 



Kerajaan wajar memahami satu perkara penting dalam mengatur langkah seterusnya selepas PRU ini iaitu:- Dong Zong atau kaum Cina tidak pernah berkongsi aspirasi yang sama dengan kaum-kaum lain di negara ini.



Kaum Cina tidak pernah inginkan kepada perpaduan kerana mereka tidak melihat keuntungan maksima di pihak mereka melalui perpaduan. 



Kaum Cina tidak melihat jurang perkauman dengan kaum lain yang terbukti dalam keputusan PRU yang lalu sebagai satu masalah kepada mereka. Jika ia merupakan satu masalah kepada negara, maka itu adalah masalah kerajaan, bukan mereka. 



Justeru, mereka bertekad ingin terus mempertahankan sifat perkauman Cina serta mendesak pemisahan kaum itu dari masyarakat keseluruhan sebagai sesuatu yang perlu diterima. 



Dalam kata lain, mereka ingin dipisahkan terus dari aspirasi negara tetapi di masa yang sama ingin terus menerima bantuan dan sokongan kerajaan.



Tidak ada cara lain untuk menangani masalah dengan manusia seperti kaum Cina selain dari bertindak tegas dan mengabaikan segala rungutan dan tuntutan mereka. 



Sudah sampai masanya kerajaan mengambil tindakan ke atas Dong Zong kerana menghalang perpaduan dan mencabar kedudukan bahasa kebangsaan. Inilah saja penyelesaian yang terbaik untuk kesejahteraan negara dalam masa panjang. 



HOUSEPK
Ini pun ada Melayu masih tak sedar Cina boikot peniaga Melayu dan memberi pelbagai alasan untuk tak mahu beli dari Melayu.
Hari ini mereka hina Melayu tanpa kira anda orang PAS atau PKR atau UMNO atau atas pagar.
Politik boleh diketepikan dulu tapi kita mesti bersatu untuk kepentingan bangsa kita. 

Boikot Air Asia
Buy Chinese Last, Buy From Others
Hidup Melayu! Allahuakbar!

WAJIB SYARIE beli barang Islam, boikot barang DAP

|8 comments
Hari ini hari Jumaat. Hari ini kita orang Islam pergi sembahyang Jumaat.

Ini juga masa yang elok untuk kita muhasabah memikirkan nasib ekonomi kaum dan ummah kita.

Orang kafir berpakat untuk boikot makanan dan barangan kita yang jauh lebih bersih, halal dan toyyiba.   Mereka tak kira kita berparti pada UMNO atau PAS atau PKR atau PBB atau ...

Mereka tak mahu hudud. Mereka tak mahu hak keistimewaan Bumiputera yang tak ada nilai sangat pun. Maknanya sikit pun dia tak mahu kasi kita. Dia mahu kita ikut cara dia saja tapi cara negara ini yang asal usulnya kepunyaan kita pun dia ENGKAR nak ikut.

Maka buat apa kita terus menyokong produk dan barangan dia?

kita beli barangan macam:



WAJIB SYARIE UNTUK TIDAK BELI DARI MEREKA YANG MEMUSUHI DAN MENINDAS KITA. 

Tak payah kita beli barangan dalam senarai berikut dan terus cari barangan orang kita. Boikot barangan berikut hingga mereka mahu kerjasama dan kongsi peluang yang mereka dapat dari monopoli dan pakatan kotor mereka: 


MINYAK MASAK
1) Minyak Sri Murni 
2) Minyak Knife
3) Minyak Buruh
4) Minyak Naturel
5) Minyak Daisy

MINUMAN
1) PowerRoot Ali Café
2) PowerRoot Oligo Cereal
3) PowerRoot 9Spot Isotonik
4) Malta
5) Teh Cap Masjid
6) NutriMalt
7) Teh Guru Cap Masjid
8) Drinho All Drinks
9) Isomax Isotonic
10) HomeSoy

BARANGAN PENGGUNA & MAKANAN SEGERA
1) Pau Ahmad
2) Sri Murni Nugget
3) Marina Tuna
4) Marina Nugget
5) Roti Massimo
6) Farm Crows Butter
7) Tepung Gandum Cap Sauh
8) Semua Prodik London Biscuits (London Rolls DLL)
9) Semua Produk Khee San Bhd (Gula-Gula Fruit Plus, Fizzy Orange, Mint, Wafer & Lain-Lain Makanan Tepu)
10) Semua Produk Malaysia Dairy Industries Ple Ltd (Vitagen, Marigold, Peel Fresh, HL Milk DLL)
11) Semua Produk NONA

RESTORAN
1) Old Town White Coffee
2) Baskin Robbins Ice Cream
3) Dunkin Donuts
4) Sakae Sushi
5) Mc Donalds


PASARAYA
1) Pasaraya EconSave
2) Pasaraya 99 SpeedMart
3) Pasaraya KK mart
4) Pasaraya NSK

BARANGAN & PERKHIDMATAN PENGGUNA (BUKAN MAKANAN)
1) Goh Ban Huat (GBH) –Pengeluar kelengkapan tandas & pembentungan
2) Focus Point (Optometrist)
3) Bas Konsortium Ekspres
4) Bas KKKL Ekspres
5) Bas Five Star
6) Bas TranStar
7) Bas Genting Ekspres
8) S & S Ekspres
9) Eagle Ekspres
10) Bas SE Super
11) Antar Holiday
12) Boon Best

MEDIA
1) The Sun
2) The Star
3) Semua Akhbar Berbahasa Cina
4) Rocket
5) Suara Keadilan
6) Malaysiakini

 Takde orang kita , beli barangan orang Pribumi dan India.


Boikot Air Asia
Buy Chinese Last, Buy From Others
Hidup Melayu! Allahuakbar!

UMB Sarawak dapat RM3 juta?

|11 comments
Naib Ketua Pemuda PBB, Apendi Suhaili dan Ketua UMB PBB, Aziz Adenan Satem (tengah)

The Unspinners sedang bersembang di rumah sebuah kawan apabila datang seorang yang berpangkatlah juga dari Sarawak yang berada di Kuala Lumpur. Dia dedahkan bahawa UMB BN Sarawak mendapat wang sebanyak RM3 juta dari UMB BN untuk persediaan PRN Sarawak tahun 2011.

Wang itu bukan digunakan untuk menguatkan BN tapi untuk menaikkan politik peribadi Ketua UMB Aziz Adenan Satem. Melalui blog dibayar Sebana Ku dan Audie 61, dia menghentam pemimpin-pemimpin BN Sarawak yang dia tak gemari. Dia guna UMB untuk naikkan dirinya yang bersama Apendi Suhaili mahu jatuhkan Dato fadilah, Menteri Kerja Raya.

Malah orang Sarawak itu cerita blogger Semenanjung yang buat lawatan dan atas tujuan kongsi pengalaman pun dibantai dengan pelbagai fitnah. Bapa Aziz, Tan Sri Adenan Satem bersikap agak angkuh dan sombong sebagai hos.

Pembangkang mengecam ketua UMB Sarawak itu dengan pelbagai kata-kata. Baca SINi dan SINI

Kalau benar, duit banyak gitu terbuang untuk kerja yang tidak menguntungkan. Buat apa nak guna sampai begitu banyak. Internet relevent area di sarawak hanya di Kuching dan sesetngah bandar tertentu. Penetration rendah. Amat rendah

Bodoh dan tak pandailah si budak pelahap Aziz.

Yang jadi pertanyaan adalah betul ke ada duit sebanyak ini tu untuk blogger? 

Agak menghairankan kerana blogger Belantan menulis hal kebajikan blogger yang mana kami screen shot berikut:


 Blogger jalanan pro UMNO dilayan macam pengemis?

Ini agak menyedihkan kerana Shen Yee Aun mendedahkan ribuan Red Bean army di bayar gaji dari RM3 ribu ke RM8 ribu sebulan.

Bekas blogger pengurus PAS Kickdefella dikatakan ada beritahu rakan-rakan blogger bahawa gaji blogger PAS dan PKR ada dalam RM3-5 rbu sebulan dengan diberi kelengkapan laptop, kemera, braodband dll . Kalau blogger PAS rosak PC, pagi rosak petang dapat baru.

Sumber rapat dengan PKR pun kata gaji blogger mereka dalam RM3 ribu sebulan dan diberi elaun bayar broadband, elaun perjalanan dan bilik tidor

Kalau JKH untuk sumbangan artikel atau tulisan dalam blog dikatakan dalam RM100 ke RM200 se artikel, mereka taklah mengemis.

Jumlah bahan yang dijana oleh sesetengah blogger banyak dan mengkagumkan. Kesediaan dan kesungguhan serta dedikasi untuk hanya kerja secara sukarela pun disanjungi.

Kalau tak effektif, jangan salahkan askar. Salahkan general tentera yang tak tahu atur strategi dan tak faham taktik. Ada Leftenen yang buat kerja alah kadar. Ada main ambik kawan saja tanpa pilih betul keupayaan.

Kalau setakat nak ikut Red Bean army, tak cerdik tu. Nak buat grup baru pun tak smart.

Bayangkan bahawa mereka tampil ke hadapan ketika parti dihentam teruk pada tahun 2008. 

Tak tahu menulis pun mereka hentam saja. Ada pelajaran tak semana. Tapi hari ini mereka dah belajar dan berpengalaman serta hebat sekali. Keupayaan mereka sebenarnya unik dan ada sehandal wartawan professional yang gaji ribuan ringgit sebulan dalam mengkorek maklumat.

Takkan UMNO dan pemimpin biarkan mereka begitu saja???  
Takkan kebajikan mereka terbiar atau hanya setakat beberapa ratus sebulan. Ahli UMNO kerja hanya masa kempen. Satu malam di bilek gerakan ada dapat sampai RM50 semalam untuk duduk sembang-sembang.

Mereka siang malam tak henti beberapa tahun.

Sekurang-kurangnya ringankan mereka dari beban bil Unifi, Broadband dan handphone canggih yang diperlukan pun tak cukup untuk bayar. Jangan cerita pasal perlu beli alat-alat untuk kemaskini peralatan. Takde takpa.

Takut saja dan harap tak berlaku akan ada pihak guna senarai blogger untuk dapatkan peruntukan dan sumbangan tapi tak diberi pada blogger. Kalau tak ada peruntukan takpalah. Kalau ada dan mereka diberi ciput dan orang tengah yang makan besar, macam mana nak lawan Red Bean army

Kalau nama tahu tipu, check samada ada nama Unspinners dalam senarai. Jika nama Unspinners ada dalam mana-mana senarai, penipuan ini confirm berlaku. Maknanya ada penipu ngaku diri mereka sebagai Unspinners dan guna nama Unspinners untuk ambik duit. 

Tak mungkin Unspinners berada di bawah senarai mana-mana pihak. Kami tak akan mahu ...

Namun begitu, Kit Siang menafikan ada Red Bean Army. Malaysiakini berikut:

DAP nafi bayar RM15j setahun untuk 'Red Bean Army'
7:17PM Mei 26 2013
DAP menafikan dakwaan bahawa parti itu mempunyai kekuatan seramai 200 orang cybertrooper digelar 'Red Bean Army' oleh Utusan Malaysia yang didakwa memburuk-burukkan BN sejak enam tahun lalu.
  • Penasihat parti itu Lim Kit Siang dalam kenyataan hari ini berkata, sekiranya DAP menanggung kos RM15 juta setahun untuk mengupah 200 orang cubertrooper tersebut, seperti didakwa Utusan, bermakna parti itu perlu membayar RM108 juta sejak enam tahun lalu.
    "DAP tidak mempunyai wang sebanyak ini walaupun bagi Umno dan BN ia mungkin hanya setitis air di lautan dana mereka mereka.

    "DAP tidak membayar satu sen pun kepada mana-mana cybertrooper, tidak seperti Umno dan BN yang menggunakan (jutaan ringgit) untuk menganjurkan konvensyen media sosial di seluruh negara untuk mewujudhkan tentera cubertrooper berjumlah 10,000 orang sebelum pilihan raya umum ke-13.

    "Adakah kita patut gelar 10,000 cybertrooper ini 'Belachan Army', 'Ikan Bakar Army' atay 'Cincin Army'?," katanya.

    Lim mendakwa beliau tidak pernah mendengar istilah 'Red Bean Army' sehinggalah terbaca mengenai perkara itu dalam laporan Utusan beberapa hari lalu.

    Katanya, laporan itu mendakwa modus operandi kumpulan tersebut adalah menjalankan serangan dalam talian ke atas mana-mana ahli politik, ahli perniagaan atau penghiburt yang dilihat pro-BN.

Kalau LKS kata takde, UMNO pun takde kot. 

Seminar tu pun takkan sampai RM108 juta! Gamen nak buat penerangan, salah ke? Pembangkang memang tak mahu dan tak akan percaya pun kalau dijemput.  Penerangan pada Dap kena dalam mandarin ....

Itulah lain kali nak buat Seminar tak payah macam Jom Heboh. Tak payah nak Jenama atau branding. Itu kerja bodoh Punahsihat yang ingat kempen politik macam jual kerepek dan jus serta jual talipon 

Kecian Nurul dinafi makanan ... Eh apa atas meja?

|13 comments
Aku lapar nak telan saja dalam mulut

Nurul Izzah diarah bapa kaki penipu anwar Ibrahim untuk mengatur Black 505 di Sabah. Dia sampai semalam untuk atur kunjungan bapanya yang dijadualkan akan datang ke Sabah pada 8 Jun nanti.

Tak ada lain dan bukan, Anwar mahukan Perhimpunan Black 505 di Penang Selangor Melaka Pahang dan terbaru di Amcorp Mall PJ berkembang ke Sabah kerana tidak mahu mengakui BN menang 133 kerusi Parlimen dalam PRU lalu.

Jika dia terpaksa akui dengan mengangkat sumpah dan petisyen kalah di mahkamah, kecundang hajatnya untuk menjadi PM.

Sayang Anwar yang hanya belajar peringkat ijazah dalam Malay Studies tapi sijil tak pernah dilihat untuk sahkan dia complete. Dia ingat rakyat Sabah bodoh dan akan membiarkan saja niat jahatnya.

Silap dia kerana orang Sabah tahu niat jahat. Tak tentu wakil-wakil rakyat dari PKR setuju dengan tindakan Himpunan Bohong anwar.



Setibanya Nurul Izzah di Terminal 2 Lapangan Terbang KK pada 4:30 petang, dia tidak di benarkan masuk  dan diarahkan pulang semula ke KL pada pukul 8:00 malam.

Dia boleh berpura-pura mahu raikan Majlis keamataan tapi pihak berkuasa menghalang dia masuk ke Sabah untuk membuat huru hara sesukahati seolah2 negara ini tiada undang2..Sebaik pilihanraya habis,  terima sajalah keputusan rakyat dan tidak perlu untuk berkempen atau membuat perhimpunan yang menyusahkan rakyat lagi..

Nurul membuat cerita dalam Facebook SINI bahawa semasa ditahan oleh pihak imigresen, dia tidak diberi makan minum. Eh keciannya ... tak dikasi makan. Apa dia atas meja ada makanan dan minuman dari KFC. Lihat gambar berikut:



Anak hasil hubungan liwat ni kuat betul berbohong. Mesti bapak dia ajar ilmu ugama sesat yang membenarkan bohong dan asal sembahyang dosa bohong hilang untuk buat sekali lagi.

Dengarnya Shamsidar percaya sembahyang saja akan bersihkan dosa dia berzina dengan bapak Nurul.

Boikot Air Asia
Buy Chinese Last, Buy From Others
Hidup Melayu! Allahuakbar!

Thursday, May 30, 2013

Petanda PRK, masih slogan Sayangi Yakini ke?

|9 comments

Tarikh mahkamah Nik Nazmi Jun 4hb, Rafizi Jun 10hb, dan Tian Chua Jun 23hb. Kalau mereka kalah dan dituntut bayaran hingga bankrup, bertiga mereka akan terlucut jawatan wakil rakyat.

Maka akan ada PRK.. banyak PRK. Baca MyMassa SINI

Ini tak termasuk kes Suhaimi ADUN Seri Muda yang menghina Sultan Selangor. Baru-baru ini, rayuan dah ditolak. Dia berhadapan dengan hukuman yang boleh melucutkan jawatan ADUN.

Nurul pula.

Banyak lagi patut disaman kerana mengeluarkan tuduhan melulu. Tak hairan banyak PRK dijangka.  

Oleh yang demikian, siapa nak pimpin BN Selangor?

Adakah Ketua Perhubungan, Timbalan Ketua Perhubungan dan Penyelaras terdiri orang yang sama untuk Selangor setelah BN bukan saja gaga tapi lagi menjunam sekali prestasi?

Usaha dah berjalan lancar tapi akhirnya senarai calun mengecewakan pengundi dan ahli UMNO. Orang bermasaalah masih dicalunkan walaupun ceritanya lama tapi Internet tak lupa. Mana pula penagih dadah boleh bertanding.

Sesama orang UMNO mereka salahkan cantas mencantas atas sebab dendam serta mahu bunuh politik yang dah pun 'mati' dan untuk menguatkan diri bagi pemilihan UMNO berlaku berleluasa.

Akibatnya calun yang tak diterima dicalunkan dan Ketua Penyelaras diajar oleh pengundi dan ahli parti.

PRU dah lepas. Dah masa untuk terus ke hadapan. 

Masihkah  lagi slogan yang sukukata tak ada irama lagikah? Sayangi Selangor, Yakini BN?

Buanglah slogan janggal tu ....

Boikot!!! Cina kata Melayu pencuri, low class! Pergi mati!!!

|19 comments
Memberikan label yang buruk-buruk kepada Melayu merupakan modus operandi yang sudah lama dilakukan. Apa yang tidak diperkatakan tentang Melayu sehinggakan Melayu dikatakan tidak mampu berdiri sendiri dan terpaksa mengharapkan bantuan tongkat daripada orang lain.

Puak-puak Red Beans ini seringkali berbangga-bangga kononnya Malaysia hanya maju kerana adanya orang Cina. Kata mereka lagi, tanpa Cina, Melayu masih duduk di atas pokok.

Anak-anak Cina berkenaan begitu bangga melabelkan Melayu sebagai RASIS tetapi pada masa yang sama, mereka terlupa bahawa RASIS Melayu jugalah yang membenarkan datuk dan nenek, bahkan ibu bapa mereka menjadi rakyat negara ini atas pertimbangan kemanusiaan setelah mereka enggan pulang ke tanah leluhur di Tongsan.

Pelabelan yang mereka lakukan, tidak dianggap sebagai RASIS, bahkan kata mereka itulah yang dinamakan KEBEBASAN BERSUARA.

Baca sepenuhnya di Kedahan69ers SINI

Mereka kata tanpa Cina, Melayu tak boleh hidup. Ianya seolah-olah tanpa Melayu, peniaga mereka boleh terus hidup dan kaya raya.

Takpelah ...

Jangan pula marah dan kaum Cina amarah jika  orang Melayu berhenti bergantung dengan barangan Cina dan beli dari kaum sendiri dan kaum lain yang sedia kongsi hidup membina negara.

Buy Chinese Last, Buy from others
Boycott Air Asia
Hidup Melayu! Allahu akbar!!

Bila hilang kerusi, Nurul akan betul-betul nangis

|13 comments

Ketua Umno Bahagian Lembah Pantai Datuk Raja Nong Chik Raja Zainal Abidin membuat laporan polis berhubung tindakan anggota Parlimen Lembah Pantai Nurul Izzah Anwar mengaitkan beliau dalam urusan pembelian 4.856 hektar tanah di Bukit Kiara.

Beliau berkata ia bagi membolehkan pihak polis menyiasat kenyataan yang dilemparkan Nurul Izzah, yang juga Naib Presiden Parti Keadilan Rakyat, sehari sebelum hari pengundian pada pilihan raya umum ke-13 (PRU13).

Raja Nong Chik mendakwa kenyataan itu berunsur fitnah.

“Saya serahkan perkara ini kepada polis untuk jalankan siasatan. Saya akan mempertimbangkan untuk mengemukakan petisyen (pilihan raya) dan saman terhadap beliau (Nurul Izzah)” ....

Bersambung butiran di MIM SINI

Ketika PRU12, Nurul boleh lakunkan tangisan dari video perangkap PKR terhadap seorang blogger pro UMNO tayangkan. Kali ini, Nurul tak boleh lakunkan kerana dia akan betul-betul menangis kerana kejahatannya.

Air Asia hidang ayam katok, tak sembelih!

|12 comments

Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (Jakim) diminta menyiasat semua kemudahan penyajian makanan oleh syarikat-syarikat pembekal kepada syarikat penerbangan tambang murah, AirAsia terutama di sektor Filipina, Thailand dan Hong Kong.

Sebuah gabungan beberapa pertubuhan bukan kerajaan (NGO) Islam, Liga Lindungi Perlembagaan (Ligan) dalam satu kenyataan berkata, jabatan agama tersebut perlu mengesahkan status pensijilan halal berhubung kemudahan penyajian makanan dalam sektor penerbangan AirAsia di ketiga-tiga negara tersebut.
"Ligan juga meminta Jakim menyiasat kedudukan pensijilan halal oleh badan yang didakwa tidak diiktiraf.

"Kami meminta AirAsia menyatakan secara terang dan jelas tentang dasar syarikat tersebut berkaitan pensijilan halal di dalam mana-mana aspek operasinya, khusus penyediaan makanan," kata kenyataan berkenaan di sini hari ini.

Sebelum ini, Ketua Aktivis Persatuan Pengguna Islam Malaysia (PPIM), Datuk Nadzim Johan turut meminta Jakim membuat pemeriksaan ke atas makanan yang disediakan oleh syarikat tersebut yang dipercayai makanan halal dan tidak halal dihidangkan bersama-sama.

NGO itu turut meminta Jakim menyiasat pakej-pakej percutian yang dianjurkan AirAsia yang mereka percaya tidak mengambil kira aspek halal walaupun dijanjikan begitu di dalam promosi tersebut.

Menurut kenyataan itu, selagi AirAsia tidak mengeluarkan jawapan rasmi, Ligan menggesa semua pengguna Islam memboikot makanan yang dijual AirAsia di dalam mana-mana penerbangannya.

"Kami juga mengajak dan menasihatkan orang ramai untuk mencemuh AirAsia dalam kalangan kenalan dan masyarakat sehingga syarikat berkenaan memohon maaf berikutan sikap biadab mereka terhadap semua pengguna terutama yang pernah melalui pengalaman pahit dengan syarikat penerbangan itu," tegasnya.


Buy Chinese Last, Buy From Others
Boycott Air Asia
Hidup Melayu! Allahu Akbar! Pribumi maju!

Wednesday, May 29, 2013

Kalimah Allah: 1987 DAP tolak 2012 DAP mahu

|8 comments

Haramjadah punya DAP!!!

Menurut Kertas Putih 1988 yang dibentangkan di Parlimen, pada tahun 1987, DAP tak mahu murid-murid bukan Islam untuk baca ikrar di Sekolah kerana seolah-olah memohon restu dari Allah..

[sumber: http://mymassa.blogspot.com/2013/05/bukti-dokumen-sejarah-skrip-strategi.html]


Tapi pada tahun 2012, tiba-tiba DAP mahu Kalimah Allah digunakan untuk non-muslim..

Flip-flop?? Atau dah terima "dakwah" PAS? Atau PAS yang terima "dakwah" DAP??




Namun yang sama ialah serangan DAP terhadap isu agama adalah salah satu taktik mereka...

Fikir-fikirkan lah...

p/s: ikuti kupasan lebih menarik di http://mymassa.blogspot.com/2013/05/bukti-dokumen-sejarah-skrip-strategi.html

 Ikrar Pemuda


Buy Chinese Last, Buy From Others
Boycott Air Asia
Hidup Melayu! Allahu Akbar! Pribumi maju! 

Anti Kristianisasi: Mat Sabu, Salib" Samad tukang juara

|4 comments

Berdasarkan pendedahan dokumen Kertas Putih Ops Lalang (Kertas Perintah 14 Tahun 1988) oleh blog Jebat Must Die, Mat Sabu disebut dalam dokumen tersebut telah memainkan sentimen kristianisasi untuk mencetuskan kegelisahan rakyat.


Disamping Mat Sabu, Khalid Samad yang pada tahun 1987 merupakan Setia Usaha Pemuda PAS Pusat pernah menyebut bahawa seluruh Malaysia akan dikristiankan selewat-lewatnya pada tahun 2000.

Malang sekali apabila Negara Kristian Malaysia tidak tertubuh pada tahun 2000, Khalid Samad pula bertukar dari seorang anti kristianisasi, kepada seorang yang mesra gereja.

Baca seterusnya berkenaan Dokumen Ops Lalang klik SINI.

Akar Umbi

P/S Zulkifli Nordin dulu main isu murtad dan sekarang pun main isu murtad. Maknanya dia konsisten dan berterusan kepekaannya.

Tak lah si Mat "Sabun" dan "Salib" Samad. Perjuangan yang bertukar ikut populariti politik. Macam mana si "Salib" Samad boleh kata tak wujud dan hanya permainan UMNO???

Liberal kepala hangguk!!!.  

Cina tertipu dengan keliberalan mereka. Mat "Sabun" orang syiah dan orang jenis ini suka memberontak dan revolusi. Sejarah Islam menceritakan mereka diatur Yahudi untuk jatuhkan kerajaan Islam.

"Salib" Samad ini extremis semasa di Universiti di England. Grup di militan dan lebih teruk dari grup Islamic Revolutionary Council. Sama dalam grup itu adalah Nizar Jamaluddin.

Cina tertipu Tipah.

Buy Chinese Last, Buy From Others
Boycott Air Asia
Hidup Melayu! Allahu Akbar! Pribumi maju! 

AJAR KEDAI CINA! Puasa Raya tahun ni sederhana belanja

|19 comments

Nak dekat raya peniaga babi-babi ini mula naikkan harga. Sampai saja puasa, sedar-sedar dah lagi mahal. Hairannya masa tahun baru cina, barang tak mahal. Raya Melayu, mahal ...

GAP juga menyedari satu fenomena baru: 

Peniaga piggy mula menaikkan harga barang. Mereka mula terkesan dengan gerakan boikot dan buy chinese last. Jelas kenampakan piggy ini cuba melawan..

Silap piggy, mereka kuasai ekonomi KERANA MELAYU LAH PEMBELI UTAMA ! Jika melayu TARIK BALIK KUASA BELI EKONOMI MEREKA, peniaga cina akan mengalami kerugian dalam jangka masa panjang..

Melayu, 

Sebelum barang tengok alamat pengedar,nama pengedar. Pastikan barangan muslim yang kita beli..

Kuasa ekonomi sebenarnya berada dalam tangan melayu. Jika 3.34 juta ahli umno boikot peniaga cina amacam? Jika berbelas juta umat islam boikot peniaga cina apa akan jadi ?
Jika bumiputra sabah sarawak pun boikot ?

Tiga kelompok ini sudah cukup untuk melingkupkan peniaga cina yang tak kenang budi ni! 

Kuasa beli ekonomi ada dalam tangan melayu bumiputra.

BOIKOT SAMPAI MEREKA BANKRAP !
BOIKOT SAMPAI MEREKA HANCUR EKONOMI !

PERCAYALAH, SIKIT LAGI MASA MAKA MAMPOSLAH MEREKA !

Beberapa cadangan pembaca:

Please hold beli big ticket item for 6- 10 months especially renovate rumah. Sabar je dulu.

Yang barang Melayu tak jual spt barangan hardware (Melayu kene ada yg jlnkan perniagaan ni)...aku beli online tggu dlm 2-3 mggu brg sampai. ada susah skit tapi takpe..


GAP 

Buy Chinese Last, Buy From Others
Boycott Air Asia
Hidup Melayu! Allahu Akbar! Pribumi maju! 

SAJAK: Aku pilih Malaysia

|3 comments

Aku Melayu
Engkau Cina
Aku tak pilih untuk jadi Melayu
Engkau juga tak pilih untuk jadi Cina


Tetapi Melayu itu memilih untuk Merdeka dari Penjajah
Engkau bersekongkol dengan penjajah untuk survival dan berniaga
Melayu pilih untuk jadi Askar Melayu dan pertahan negara
Cina pilih untuk sembunyi senjata, jadi Komunis dan Bintang Tiga


Melayu pilih untuk bersatu dan perpaduan demi Malaysia
Untuk itu, Cina, Sabah, Sarawak dan termasuk Singapura setuju untuk PILIH jadi Malaysia
Teguh bersepakat mendukung pemerintahan ‘Kongsi Kuasa’
Sama sama ada peranan untuk bangunkan negara


Masa Presiden UMNO persembahkan pada Raja Raja
Sebagai timbang rasa persediaan untuk Merdeka
Syarat warga Perjanjian Malaya 1 Feb 1948 diketepikan sahaja
Terima sejuta jadi rakyat tanpa sebarang helah dan bicara


Namun Cina itu juga pilih untuk sokong dua ekor badut dari PAS dan PKR durjana
Untuk MENGHASUT Rakyat Malaysia Membenci Malaysia
Cina pilih Lim Kit Siang dan Tian Chua dengan lantang bunyinya
Yang tergamak memfitnah Serangan Lahad Datu itu ‘Sandiwara’


Aku tak pilih jadi Melayu
Engkau Cina pun tak pilih jadi Cina
Tetapi kalau kita dah setuju pilih Malaysia
Maka kita sama sama jaga Malaysia


Dan tolak serta ambil tindakan kepada badut badut celaka ini
BUKAN engkau Cina semua SOKONG badut sial ini
Yang seluruh pelusuk tidak henti henti menjalankan aktiviti
Menghasut masyarakat Cina melihat Melayu dengan perasaan benci


Terkinja kinja macam kera kena belacan masa ‘Blackout Lima-Kosong-Lima’
BUKAN engkau Cina semua diam dan tak ambil tindakan segera
Keatas anak anak Cina yang Kurang Ajar dan Biadap lakunya
Dan suka suka terbalikan bendera Malaysia
Atau suka suka hina Raja Raja
Mengkhianati prinsip prinsip Rukun Negara


Aku tak pilih jadi Melayu
Aku pilih Persekutuan Malaysia
Aku juga PILIH tak mahu hormat pada Cina yang tak hormat konsep Malaysia
Yang terbukti membelakangkan prinsip prinsip Rukun Negara


Kalau engkau dah tak pilih semangat Malaysia
Maka engkau Cina pergilah cari lain negara
Ramai rakan taulan sedara mara yang telah hijrah melata
Mencaci tanah air tanpa sedikitpun rasa duka tercela


Kalau engkau masih nak pilih Malaysia
Maka engkau perlu BUKTIKAN engkau Sayang Malaysia
Dan ambil tindakan atas mereka yang merosakkan Malaysia
Dan menunjukan patriotisma dengan syaratnya tiada


Malangnya, jauh bahang dari bara
Engkau Cina benci Utusan Malaysia
Tetapi engkau Cina sokong akhbar akhbar Cina
Yang artikelnya bersifat rasis dan chauvinis belaka


Aku pilih Malaysia
Bukan sengaja aku cari sengketa
Datuk tidak kering gusi berpesan sentiasa
Jahat jangan sekali tapi buat baik biar berpada


Engkau Cina juga pilih untuk BENCI UMNO dan PERKASA
Dan mengecil ngecilkan agensi dimana Melayu jadi penguasa
Merata ceramah Chauvinis Cina engkau pasang telinga
Tanpa sedikit pun perasaan Melayu ditimbang rasa


Maka janganlah marah bila Melayu mula bicara dan mencerna minda
PILIH UNTUK MENOLAK SELURUH MASYARAKAT CINA
BOIKOT PERNIAGAAN, PERSATUAN SERTA SEKOLAH & BUDAYA CINA
YANG PENGHABIS BICARANYA TAK HORMAT MALAYSIA!


Aku Pilih Malaysia
Sebab Aku tiada pilihan lain Demi Sayang & Cintaku Kepada Negara!

Bigdog 


Buy Chinese Last, Buy From Others
Boycott Air Asia
Hidup Melayu! Allahu Akbar! Pribumi maju! 

Asasnya Anwar ngaku mungkir janji

|7 comments


Seorang lawyer akan kata Anwar hanya "finding trouble isu" untuk menjustifikasikan dia mungkir janji.

Yusuf Kalla ada uruskan satu perjanjian damai antara Anwar dan Najib. Setelah didedahkan Yusuf Kalla, Anwar ngaku dia mungkir janji.

Dia akui dia tak mahu ikut janji asas untuk terima kekalahan. Lalu ditimbulkan "trouble issue".


Bab putar belit mana boleh salahkan media perdana.

Pakar putarbelit adalah Anwar Ibrahim. Pakar menyebar propaganda dan pembohongan adalah Red Bean Army kepunyaan DAP.


Buy Chinese Last, Buy From Others
Boycott Air Asia
Hidup Melayu! Allahu Akbar! Pribumi maju! 

Orang Sabah pun sedar Anwar gila

|1 comments


KOTA BELUD : Mantan Ketua Menteri Sabah, Datuk Seri Salleh Said Keruak menggesa Pakatan Rakyat memainkan peranan sebagai parti pembangkang yang bertanggungjawab dan menghormati keputusan rakyat yang memberikan majoriti mudah kepada Barisan Nasional (BN) pada pilihan raya umum ke-13 (PRU13) baru-baru ini.

Sambil menyifatkan Penasihat PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim sebagai 'Gila Kuasa' kerana tidak dapat menerima kekalahan, beliau berkata Anwar tidak sepatutnya mempersoal keputusan PRU13 dan kesahihan kerajaan persekutuan hari ini.
"Menang tetap menang dan kita mengamalkan demokrasi. Dia (Anwar) tidak perlu menggunakan orang muda untuk mengejar kepentingan peribadinya menjadi perdana menteri, sebaliknya mendidik mereka dengan menekankan prinsip-prinsip pilihan raya demokrasi di mana yang kalah mesti dapat menerima yang menang.

"Kita perlu bergerak ke depan. Kita akan bertarung sekali lagi pada pilihan raya akan datang, saya berpendapat orang ramai sudah bosan dengan cara dia berpolitik. Sebenarnya BN tewas di Kadamaian (kerusi dewan undangan negeri (DUN) di Kota Belud), dan kami menghormati keputusan dan tidak akan menganiaya pengundi.

"Sebaliknya, kami akan bekerja keras untuk menguasainya semula," katanya pada majlis kesyukuran sempena kemenangan BN di Dewan Komuniti Kota Belud di sini Sabtu.

Turut hadir Menteri Kesejahteraan Bandar, Perumahan dan Kerajaan Tempatan Datuk Abdul Rahman Dahlan, yang juga anggota Parlimen Kota Belud.

Salleh, yang juga timbalan ketua perhubungan Umno Sabah dan Adun Usukan menegaskan bahawa kerajaan BN sekarang adalah 'kerajaan majoriti dan bukan kerajaan minoriti".

"Kita menerima demokrasi berasaskan kepada sistem parti. Kerajaan minoriti bermakna tiada parti yang menang lebih daripada separuh jumlah kerusi yang ditandingi. Pada pilihan raya baru-baru ini, sudah jelas BN menang lebih daripada itu," katanya.

Berhubung cakap-cakap bahawa BN akan dibuka kepada keanggotaan langsung, beliau berkata kempen itu perlu dipertingkatkan dengan satu pendekatan baharu bagi memenangi hati pengundi muda dan bandar.

Sementara itu, Salleh yang juga Ketua Umno Bahagian Kota Belud mengucapkan terima kasih kepada pengundi yang memberikan mandat kepada BN untuk mentadbir negara dan Sabah. (Bernama) - Sabahkini

Buy Chinese Last, Buy From Others
Boycott Air Asia
Hidup Melayu! Allahu Akbar! Pribumi maju! 

Tuesday, May 28, 2013

Anwar arah 500,000 laporan polis terhadap 40 ribu Bangla?

|0 comments


Di atas adalah gambar pengundi Bangla yang secara tidak langsung ada bergambar bersama dengan Ambigau dan Bhawani Listen Listen ...

Oleh kerana isu 40 ribu pengundi Bangla palsu dah disebut Anwar Ibrahim, maka perlu disusuli oleh laporan polis terhadap kenyataan Anwar. Kami harap PKR seluruh Malaysia serta aktivis yang akan menandatangani jadi penyokongon Bebal 505 seramai 500,000 lakukan.

Kalau tidak, nanti Ketua Penerangan UMNO, Dato Ahmad Maslan yang akan arah wanita, pemuda, dan puteri sebagai sayap handal dan hebat UMNO serta pemikir hebat di War Room yang terhebuh kehandalan, untuk membuat laporan polis tersebut.

Sayap ini semua berdedikasi dan aktif. Nanti Anwar dinafikan publisiti, propaganda dan momentum,.Mat Maslan yang untung dan akan naik full Minister of Finance pula.

Oleh itu, baik buat 500,000 laporan polis terhadap kes 40 ribu pengundi palsu Bangla yang dikatakan oleh bakal PM Malaysia yang hebat bercakap serta pandai nyanyi, lawak, auta dan hibur.

Lagi pun, jawapan Timbalan Pengerusi SPR tak lojik:



Dia tak ada hak dan tak boleh cakap pasal Anwar mahu Pengerusi dan TImbalan pengerusi SPR turun maka cakap dia terus tak lojik. Otak tak payah pikir. Ikut saja cakap Anwar. 



Buat apa suruh buat laporan polis 100,000 untuk dakwat yang hilang kerana ia hanya merupakan precaution tambahan. Yang penting, tiada sesiapa boleh undi banyak kali.

Oleh kerana dah ada insiden yang kononnya undi dua kali dan akan dihukum hingga penjara, pasti ini akan diguna sebagai jawapan. Isunya budak ini budak PKR, maka ia bermakna PKR telah banyak undi berkali-kali.

Maka demikian betullah tuntutan Setiausaha Agong Perkasa supaya SPR jalankan balik pilihanraya untuk kawasan yang PKR menang dan UMNO kalah.

Apa pasal yang mana UMNO kalah saja? .... pasal PKR pun nak buat petisyen untuk yang mereka kalah saja sebanyak 23 kawasan..

Buy Chinese Last
Buy Malay, Muslim, Pribumi and Indian Only
Hidup Melayu! Allahu Akbar! 

Cina terdesak, pukul Melayu paksa beli!!! Boikot!!!

|36 comments

Boikot sampai bankrupt!!!

Ramai rakan memberitahu Cina sudah mula rasa pahit dan pedih. Ornag Melayu tak mahu beli barang Cina. Mereka hanya beli barangan Melayu dan di pasaraya yang dipunyai Melayu/India dan syarikat gergasi dikuasai institus Melayu.

Di Mydin dan Tesco, khabarnya barang Cina tak dibeli tapi barang Melayu laris hingga habis. Kempen tak terancang blogger hanya dua tiga minggu tapi ianya menusuk dalam hati orang Melayu, tak kira parti. 

Oh ye ... kedua pasaraya Mydin dan Tesco okay ini ada kepentingan Melayu. Makro pun okay tapi ada lagi ke?

Giant dipunyai Cina, Carrefore banyak menindas pembekal dan pengusaha Melayu dengan buyer Cina mengenakan pelbagari syarat pelik. Untuk sekurang-kurang enam bulan dan sebaiknya seterusnya, Boikot Carrefore dan Giant. 


AAKJ SINI melaporkan kisah peniaga Cina memukul seorang pembeli yang tidak mahu membeli secara berkumpulan apabila pembeli ini menolak secara elok sehingga mengakibatkan cedera. 

Kejadian ini juga telah berulang kali berlaku di tempat lain juga iaitu di Petaling Street yang tidak hormat sesama bangsa di Malaysia ini.

Caranya senang. Harap Melayu terlibat tampil diri untuk di You Tube kan. Melayu jangan lawat Petaling Street. Kementeriaan Pelancongan henti promosi Petaling St.

Hebahkan pada pelancong dan orang ramai Petaling Street banyak gangster dan penjenayah. Teksi Melayu kasi tahu pada pelancong bahawa Petaling Street sangat bahaya.

Jauhi kedai Cina dan usah beli barangan Cina.

Buy Chinese Last
Buy Malay, Muslim, Pribumi and Indian Only
Hidup Melayu! Allahu Akbar! 

Salahkan Penasihat ... PM tak salah, Bro

|22 comments

Dato Najib pergi ke Pekan dan menyampaikan ceramah. Katanya UMNO perlu ubah ...


PEKAN - Barisan Nasional (BN) perlu melakukan perubahan daripada segi strategi, pendekatan, pembaharuan program dan lebih pragmatik untuk terus kekal relevan pada pilihan raya umum ke-14 nanti, kata Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak. ....... 


Sepenuhnya di SINAR HARUAN

Blogger Din Turtle pula begitu kritikal sekali ....

Bodeeeeek lagi ! Kenapa bila saya baca ayat diatas membawa makna seolah Najib akan TERUS LEBIH LIBERAL ?

Apa itu pendekatan PRAKMATIK ?  Prakmatik - Pendekatan REALISTIK.

Apakah REALITInya sosio politik kita ? Mengambil REALITI keadaan semasa, apakah pendekatan PRAKMATIK yang sebenar ?

Mengambilkira sentimen perkauman yang semakin terasa ketika ini, apakah pendekatan PRAKMATIK yang sebenar ?  Terus mengLIBERALkan segalanya supaya orang Cina akan kembali sokong Umno BN ?

Masalah sebenarnya adalah MINDA orang Cina sekarang ini yang terlalu memikirkan KECINAAN. Apa yang perlu adalah langkah yang mampu UBAH minda dan cara orang Cina berfikir.

Buatlah apajua perubahan kearah BODEK kaum Cina tapi kalau kita terus biarkan orang Cina hidup berasingan dalam kelompok mereka tanpa ada keperluan untuk mereka berintegrasi, selagi itulah keadaan tidak akan berubah.

Perlu satu POLITICAL WILL yang kuat untuk melaksanakan proses Perpaduan yang sebenar. Kerana ia pastinya menerima tentangan yang kuat diperingkat permulaan.

Sekarang inilah MASA YANG TERBAIK untuk melaksanakan segala program BASUH MINDA cina ini. Dalam keadaan lebih 90% orang cina telah MENOLAK Ah Jib Gor dan Umno BN, apalagi yang perlu ditakutkan ?

Tidakkah sokongan orang Melayu Pribumi lah yang telah memenangkan UMNO BN ?

TIDAKKAH SOKONGAN ORANG MELAYU PRIBUMI LAH YANG TELAH MEMENANGKAN UMNO BN ?

Saya ulang lagi - TIDAKKAH SOKONGAN ORANG MELAYU PRIBUMI LAH YANG TELAH MEMENANGKAN UMNO BN ?

Graf sokongan Cina kepada Umno BN adalah yang paling RENDAH dalam sejarah dan ia tidak boleh jatuh lebih rendah lagi ..... hanya naik ke atas saja. Dan kalau pun cina masih tidak sokong Umno BN pada PRU14, percayalah Umno BN masih mampu menang dengan SOKONGAN MELAYU PRIBUMI !

Itupun kalau AH JIB GOR mahu bersikap PRAKMATIK yang sebenar ...... bukan Prakmatik mengikut tafsiran LIBERAL beliau.

Graf sokongan orang cina tidak boleh turun lebih rendah lagi sebab ia dah sehabis rendah. Hanya yang ada adalah graf itu NAIK.

Dan GRAF itu akan NAIK atas kesedaran mereka atau kita akan buat mereka sedar.


"Dalam demokrasi terbuka, mustahil bagi kita untuk dapatkan sokongan 100 peratus tetapi kalau ada kesungguhan, ikhlas, berdiri atas kebenaran, rakyat akan sokong kita akhirnya,"

Nah ....sekali lagi, kenapa saya tidak terasa KEINSAFAN pada kenyataan Najib diatas....... Tidak ada KESEDARAN pada Najib yang Umno BN menang sebab orang Melayu Pribumi lah yang sokong. Dan orang Melayu Pribumi sokong bukan sebab Najib atau pemimpin2 Umno yang ada TAPI sebab orang Melayu Pribumi TIDAK PUNYA PILIHAN LAIN YANG LEBIH BAIK.

NAJIB JANGAN PERASAN ! - KLiK



Umno BN menang BUKAN kerana undi mereka yang memanggil Najib dengan panggilan Ah Jib Gor !

HAPUSKAN SEKOLAH VERNAKULAR, Mulakan proses PERPADUAN rakyat MALAYSIA dari SEKARANG.

Ia akan memakan masa tapi percayalah, orang Melayu Pribumi akan tetap beri sokongan kepada Umno BN untuk terus berkuasa hinggalah tiba masanya GENERASI BARU Cina pula ikut sama beri sokongan.

Jika generasi Cina sekarang tidak mahu sokong - PEDULIKAN MEREKA.

Kita perlu berubah dari sekarang .... demi masa depan MALAYSIA yang harmoni, tanpa polarisasi kaum.... Masanya untuk bertindak adalah SEKARANG.... apakah Najib BERANI BERTINDAK ?


Janganlah sampai gitu salahkan PM, Din Turtle.

PM tak salah, yang salah Penasihat. 

Penasihat yang buat keputusan. Penasihat salah kasi nasihat. Penasihat yang tak dengar apa orang bawah cakap. Pasti Penasihat juga yang jumpa Tun Mahathir, Tun Daim, Tun Musa dll orang besar dan cakap ya tapi tak dengar nasihat. Penasihat yang tak peduli feedback. Penasihat yang perkecilkan orang lain punya feedback dan nasihat. Penasihat saja yang tahu keadaan sebenar. 

Salahkan Penasihat, PM tak salah. Tun Daim pun tak salahkan Najib tapi salahkan Penasihat. Baca SINI

Kita UMNO mesti utamakan perpaduan dan beri sokongan sepnuh dan tak berbelah bagi pada UMNO. Ugama kata salah menegur kerajaan hingga ada anggap menderhaka. 

Sabarlah, bro.

Buy Chinese Last 
Buy Malay, Muslim, Pribumi and Indian 
Only Hidup Melayu! Allahu Akbar!
 

Bukti Anwar sudah tidak siuman

|5 comments

Tempoh hari The Unspinner di SINI ada mengesahkan satu khabar dari Pulau Pinang (belum disahkan) bahawa Anwar menunjukkan sifat-sifat sudah tidak siuman.

Maka orang siuman memang tak dapat berupaya bercakap benar dan asyik cakap sesuka hati dia seperti tuduhan tuduhan tanpa bukti terhadap SPR.

Orang siuman tak berupaya untuk menunaikan janji yang dibuat melalui pihak ketiga dan kini bila dah didedahkan berbohong, tuduh pula orang lain tak tunai janji.

Kini MIM membuat posting melaporan:
... Ketua Penerangan Umno Selangor, Abdul Shukor Idrus menyifatkan Anwar sebagai 'sakit' kerana tarlalu taksub untuk memegang jawatan Perdana Menteri.

"Anwar Ibrahim ni saya ingat dia 'sakit'. Dia terlampau yakin nak jadi PM. Maka dia mengajak rakyat sokong agenda dia dan saya lihat ia takkan berkesudahan, kerana keputusan dah dibuat rakyat."

"Mereka cuba nak racun rakyat supaya rakyat benci BN dan rakyat anggap BN menipu. Sedangkan kita dah buat setelus-telusnya. Saya kira pihak BN mengikut semua kata dan cadangan mereka. Kita nampaknya begitu lemah-lembut dengan perkara ini," katanya kepada Antarapos.

Pakatan Rakyat sehingga kini tidak habis-habis mendakwa Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) mendalangi kecurangan keputusan PRU-13 pada 5 Mei lalu semata-mata mahu memberi kemenangan kepada BN untuk membentuk kerajaan baru.

Antara tuduhan yang dibuat adalah BN membawa seramai 40,000 pengundi hantu, isu 'blackout' semasa proses penjumlahan undi dan dakwat kekal yang mudah luntur sekali gus membolehkan seseorang pengundi itu mengundi lebih dari sekali.

Justeru, ujar Abdul Shukor walaupun Pakatan Rakyat berjaya membentuk kerajaan di tiga buah negeri iaitu di Selangor, Pulau Pinang dan Kelantan, namun tindakan memprotes kekalahan mereka di negeri-negeri lain hanya menampakkan sikap tamak mereka. 

Lihat seterusnya SINI untuk melihat video sekali.

Boikot Air Asia
Buy Chinese Last
Hidup Melayu! Allahuakbar!

Gini ke pemimpin masa depan negara?

|10 comments
Berapa bayak ilmu, pendidikan, pengalaman dan kebijaksanaan untuk tadbir sebuah universiti dan dengan CGPA bawah paras lulus?

Apa yang dia sudah capai untuk tuntut macam-macam dan arah macam-macam?

Belajar dulu macam mana nak perintah negara barulah boleh perintah negara.

Kalau setakat belajar perintah negara dari 'loser' macam Hishamuddin Rais, tak payahah ....

Buy Chinese Last
Buy Malay, Muslim, Pribumi and Indian Only
Hidup Melayu! Allahu Akbar! 

Monday, May 27, 2013

Surendran cari pasal dan kontroversi ... Pundek! Pundek!

|11 comments
pkrbabi3


Seperti biasa, apabila berlaku kematian (penjenayah) tahanan berbangsa India dalam lokap polis, maka muncullah beberapa orang peguam PKR untuk menjadi hero. Antara yang wajib muncul untuk mendapat perhatian dalam kes tahanan berbangsa India dalam lokap polis adalah Naib Presiden PKR, N.Surendran.

Hari ini, lebih kurang jam 11:00 pagi tadi, S.Jayatas yang merupakan Ahli Biro Politik PKR; N.Surendran, Naib Presiden PKR dan Sivamalar, seorang peguam, telah hadir di IPD Dang Wangi untuk membuat laporan polis berkaitan kes kematian Dharmendran a/l Narayanasamy dalam tahanan polis.

Turut hadir adalah 10 orang ahli keluarga si mati.

pkrbabi2


Dharmendran telah ditahan oleh polis pada 11 Mei selepas dia membuat laporan polis di Balai Polis Pudu mengenai pembabitannya dalam satu pergaduhan. Dia telah direman bermula dari 11 Mei di Ibu Pejabat Polis Kontinjen Kuala Lumpur. Keluarga Dharmendran telah dimaklumkan oleh polis tentang penahanannya pada hari Ahad, 12 Mei. Hari yang sama, ahli keluarga Dharmendran datang melawatnya di lokap.

Si mati diketahui merupakan penghidap asma atau lelah.

Dharmendran sepatutnya dibebaskan dengan jaminan polis pada 22 Mei. Bagaimanapun, menurut isteri Dharmendran, J Marry, 28, pada hari yang sama, dia telah dihubungi oleh polis dan dimaklumkan bahawa suaminya telah meninggal dunia ketika dalam perjalanan ke hospital dan dia diminta datang ke hospital untuk proses pengecaman mayat.

Dan seperti biasalah, apabila berlaku kematian tahanan berbangsa India, maka meloncat-loncatlah para pemimpin PKR, khususnya N.Surendran untuk mewujudkan persepsi bahawa polis gemar membunuh orang India. Jenayah yang dilakukan dan membabitkan si mati, tidak pula diperkatakan.

pkrbabi1


Sesuatu yang amat menarik telah berlaku di pekarangan IPD Dang Wangi tadi.

Lebih kurang jam 11:38 pagi, dengan kehadiran lebih kurang 25 orang, S.Jayatas memulakan drama Tamilnya bagi meraih sentimen dan perhatian. Dia telah bertengkar dengan anggota-anggota polsi yang meminta dia meninggalkan kawasan IPD.
Sebaik-baik sahaja dia disentuh oleh seorang anggota polis, serta-merta dia tergolek di atas jalan. Lebih tepat lagi, S.Jayatas telah menjatuhkan diri dan kemudian dengan berang menuduh pihak polis yang menolak dia sehingga terjatuh.
Kehadiran Sivamalar yang merupakan seorang peguam, telah dipergunakan oleh Jayatas dengan sebaik-baiknya. Dia sengaja mencetuskan provokasi apabila dengan lantang menyatakan, “CELAKA INI POLIS TOLAK.”

Selepas drama di pekarangan IPD tersebut berlangsung, Jayatas kemudiannya dibenarkan masuk ke Inquiry Office.

Difahamkan, S.Jayatas akan membuat satu lagi laporan polis berkaitan kejadian tersebut.

Sel13

Menurut Dato Rocky Bru SINI, ini adaah usaha mencari pasal untuk menghentam polis dengan kontroversi baru ala Kugan dan disampingkan dengan fitnah polis mengasari mereka. 
fda

Get your volunteer initiatve funded!

Link2Me WeLinkBk (254)